Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Zmiana gaznika na bezposredni wtrysk elektryczny

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 gru 2014, 21:00

Ten otwór to wylot wody z głowica bo głowica jest podgrzewana.
Press2Play pisze:P.S. Ta podstawka pod gaznik i kolektor spaliwony to sa dwa oddzielne elementy czy jedna bryla? Bo jak to jedna bryla to trzeba bedzie dorabac i podstawke nowa, i kolektory.
Kolektory są oddzielnie.

Chyba ładniej by to wyglądało jakby zrobić sobie flansze z bardzo grubej blachy i w niej zrobić otwory na kanały do tego przyspawać rurki i przykręcić do głowicy.

Press2Play
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 21:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Press2Play » 04 gru 2014, 21:48

Czyli moge to dziure zatkac i nie bedzie to mialo konsekwencji? Rury od wody zlaczyc i po sprawie?

Czyli tak robimy kolniez i powiekszamy komore spalania dodajac podkladke. Jezeli moc wzrosnie jest ok jezeli nie dodajemy kompresor.
Oczywiscie jest jeszcze inna opcja, a mianowicie gaznik z poloneza tylko czy bedzie to lepsze wyjscie niz mikuni. Chodzi o odpalanie auta zima. Jest jakis trik ktory pozwoli mi bez problemu odpalac gazniki mikuni przy -10?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 gru 2014, 22:24

Zatkanie obiegu wody w tym miejscu nie powinno przeszkadzać bo silniki z wielopunktowym wtryskiem nie mają tego i działają. Zresztą główny wylot jest po przeciwnej stronie + wylot ciepłego płynu do nagrzewnicy na końcu głowicy.
Press2Play pisze:Czyli tak robimy kolniez i powiekszamy komore spalania dodajac podkladke. Jezeli moc wzrosnie jest ok jezeli nie dodajemy kompresor.
Weź może się wstrzymaj z tymi modyfikacjami bo po pytaniach, które zadajesz wątpię czy się powiedzie.

Podkładka bez doładowania silniak (turbo lub kompresor) zmniejszy moc. Doprężenie (zmniejszenie komory spalania) silnika wolnossącego zwiększy moc.

Odprężenie robi się gdy do silnika wolnossącego jeśli chce się zrobić z niego silnik doładowany, bo zbyt wysoki stopień sprężania + doładowanie powoduje spalanie stukowe.

Press2Play
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 21:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Press2Play » 04 gru 2014, 22:57

znalazlem takiego YouTuba

z ladnie zakonczonym stozkiem i rozumiem ze kompresor podpinam zamiast tego stozka tak w skrocie rzecz ujmujac.
Wiem ze powieksza sie dopiero po tym jak bedzie juz doladowanie, tylko ze musze sie decydowac na podkladke juz teraz bo jak bede dorabial podstawke to i przy okazji dorobie ta podkladke. Dlaczego tak? Bo bede mial wiekszy rabat gdyz czesci te beda wycinane laserowo w zaprzyjaznionym zakladzie, wiec po co placic podwujnie.
I teraz zostaje pytanie gdzie takie ladne czesci oslaniajadce te gazniki mikuni dostac, chodzi mi o ta czarna pokrywe widoczna na tym filmie. To jest jakas czesc motocyklowa czy cuś?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 gru 2014, 23:18

Press2Play pisze:z ladnie zakonczonym stozkiem i rozumiem ze kompresor podpinam zamiast tego stozka tak w skrocie rzecz ujmujac.
Właśnie tu może być problem to gaźnik nie przystosowany do działania w nadciśnieniu może nie działać zbyt dobrze bez przeróbek. Gaźnik przed kompresorem trochę ratuje sprawę, choć w razie wystrzału szkody mogą być duże. Tutaj temat kolegi turbofin: https://audi80.pl/b3-18-projekt-komp ... t54160.htm

A samochód z twojego ostatniego filmu to samochód jednego z użytkowników forum: https://audi80.pl/audi-80-typ-89-20- ... t67718.htm

I on tego airboxa zrobił sam, najpierw zrobił szablon z pianki pokrył włóknem szklanym a na koniec chyba nawet prawdziwym karbonem. audi80.pl/viewtopic.php?p=801526

Press2Play
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 21:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Press2Play » 04 gru 2014, 23:50

Czyli ten gaznik nie polubiłby sie z kompresorem, rozumiem.
A jak sprawa ma sie z Weberem? montaz bylby mniej spokplikowany? Obecnie mam dostep do Gaznikow montowanych w policyjnych Poldolotach :) z tego co wiem byly chyba wydajniejsze niz te zwykle.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 gru 2014, 10:29

Tu masz opis montażu webera: https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
Rozwiązania zostało chyba najbardziej rozpowszechnione przez forum vw golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522

Tutaj opis bo widzę że na forum golfa w pierwszych postach nie ma aktualnych linków do instrukcji.

Press2Play
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 21:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Press2Play » 05 gru 2014, 18:24

Czy zamiast tego talerza na gazniku moge zamontowac jakis stozkowy dolot? Gdybym ewentualnie zdecydowal sie na Webera i czy to sie wgl zmiesci pod maske czy nie bede musial rzezbic w masce jakichs wydm.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 gru 2014, 19:36

Kilka osób montowało taki filtr do monowtrysku. Tylko tam jest łatwiej bo można dać od golfa III tą kopułkę monowtrysku.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b9 ... b1e55.html

Ponoć weber bez miksera lpg jakoś się mieści pod maską.

Press2Play
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 21:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Press2Play » 05 gru 2014, 19:56

Ten Weber to ryzykowna sprawa i kupa dlubaniny z tym ze mozna do niego podlaczyc kompresor.
Z drugiej strony mam Mikuni gdzie montaz tak naprawde jest latwy i mniej skomplikowany ale do niego kompresora nie podlacze.
Zostaje sie zastanowic ile taki mikuni moze dodac mocy wzgledem Webera. Przyznam ze bardziej podoba mi sie dzwiek silnika z gaznikami Mikuni, bo z Weberem to dopiero po doklejeniu kompresora dzwiek jest mily dla ucha.
Pozostaje jeszcze kwestia odpalania takiego Mikuni w zimie, cos czuje ze moze to sie nie udac przy wiekszych mrozach.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 gru 2014, 21:31

Press2Play pisze:Ten Weber to ryzykowna sprawa i kupa dlubaniny z tym ze mozna do niego podlaczyc kompresor.
Raczej o wiele mniej ryzykowna niż przerobienie silnika na bezpośredni wtrysk.
Co do kompresora i tego gaźnika to też bez przeróbek nie będzie działał w nadciśnieniu. Dlatego kolega z temat do którego link dawałem wcześniej dał ten gaźnik przed kompresor.

Press2Play
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 21:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Press2Play » 06 gru 2014, 15:06

Ej drugi bieg mi ciezko wchodzi co to oznacza? Nie zgrzyta podczas wkladania tylko tak jakby lewarek o cos zaczepial

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 16 gru 2014, 18:21

Mam pytanie dotyczące zmiany pierburga 2ee na wtrysk jednopunktowy. Mam wstawiony słupek SD i pierburg trochę go hamuje, mam ciągle z tym gaźnikiem problem i nie mam pojęcia o co już chodzi ( https://audi80.pl/b3-16-pp-gasnie-ja ... t91961.htm ). Żeby przełożyć jednopunktywy to na pewno potrzebuję wiązki silnika, wtrysku, podstawę wtrysku, mieszalnik gazu, obudowę filtra powietrza. Czujniki jakie mam to wszystkie z pierburga i dodatkowo seryjnie czujnik temp oleju w podstawie filtra oleju. Coś dodatkowego będzie trzeba dołożyć, a co będzie już zbędne?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 gru 2014, 19:37

Jeszcze będziesz potrzebował elektrycznej pompki paliwa i kawał kabla aby puścić do niej zasilanie. Ktoś niedawno zakładał monowtrysk z ABT do silnika PP.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 gru 2014, 14:15

aldi pisze:
Press2Play pisze:Ten Weber to ryzykowna sprawa i kupa dlubaniny z tym ze mozna do niego podlaczyc kompresor.
Raczej o wiele mniej ryzykowna niż przerobienie silnika na bezpośredni wtrysk.
Co do kompresora i tego gaźnika to też bez przeróbek nie będzie działał w nadciśnieniu. Dlatego kolega z temat do którego link dawałem wcześniej dał ten gaźnik przed kompresor.
Gaźnik przed kompresorem i sprężanie palnej mieszanki wydaje się być bardzo ryzykowne, nie jest to do końca prawdą. Żeby mieszanka zapaliła się w cylindrze musi być sprężona do odpowiedniego ciśnienia koło 9 barów. Kompresor sprężał 0,4 bara, żałóżmy, że mamy ciśnienie sprężania w cylindrze 0,4 bara, silnik by nam odpalił? Przygotowana mieszanka nie jest bardzo podatna na zapłon. Jeżdziłem z gaźnikiem kompresorem i lpg koło 1,5 roku i nic nie wybuchło.
Faktycznie kilka razy w ciągu 1,5 roku doszło do zapłonu mieszanki w dolocie, ale to podczas kręcenie rozrusznikiem i zalania gazem, nigdy w czasie jazdy. Nie urwało maski ani nie rozwaliło komory silnika, tylko ściągnęło złączkę. Złączka założona i można dalej jeżdzić ;-)


Założenie seryjnego Webera nawet z wersji policyjnej niewiele pomoże, poczujesz różnicę, ale nie wykorzystasz max tego gaźnika., trzeba odpowiednio go zmodyfikować.

Z tego co pamiętam to są tam zwężki 26 mm i 27 mm. Zwężkę z drugiej gardzieli wkładasz w pierwszą a na drugą gardziel dorabiasz tulejkę o średnicy taką jaką ma gardziel chyba 34 mm, stroisz dyszami i zdrowy 1,8 8v na benzynce bez kompresora zamyka zegar ;-)

Można zrobić gardziele 2x34mm, jest ciężkie do wystrojenia, ale jest efekt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl