Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Seat Ibiza 2006 1.4] Opis pinów cewek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[Seat Ibiza 2006 1.4] Opis pinów cewek

Post autor: Patrique » 06 gru 2014, 21:38

Panowie, czy jest mi w stanie ktoś opisać piny 1-2-3-4 na kostce dochodzącej do cewek. Chodzi mi dokładnie gdzie powinno się pojawić napięcie po włączeniu cewki. Samochód to jest akurat Seat Ibiza z 2006 roku z silnikiem 1.4 16V. Ale identyczne cewki są w Fabii I, Volkswagenach i Audi ;-) . Mam problem związany z brakiem iskry na świecach, ale nie jestem pewien czy to wina cewek czy też braku zasilania z modułu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 gru 2014, 23:43

1,2 masa
3 odpalanie iskry
4 zasilanie (plus po zapłonie, nawet nie idzie przez żaden przekaźnik ale ma bezpiecznik)

A wtrysk paliwa jest? I czy załącza pompkę paliwa przy próbie kręcenia?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 gru 2014, 10:48

aldi, dzięki za objaśnienie. Jeśli chodzi o układ paliwowy to działa jak należy. Pompka pracuje a ciśnienie na listwie jest wystarczające bo sprawdzałem poprzez ten zaworek kontrolny na szynie. Wczoraj zdemontowałem wszystkie cewki i świece. Przerwy po 2,5-3mm (serwisowanie w aso :shock: ), cewki mają jakieś dziwne zacieki brązowawe zachodzące od korpusu w dół metalowych fajek, także dzisiaj na pewno zmierzę czy przypadkiem to nie była ich wina. Choć dziwna sprawa że właścicielka samochodu jechała tym samochodem i auto nagle zgasło. Awaria wszystkich świec/cewek na raz? Rozrusznik kręci jak oszalały i auto to nawet nie tykło Wcześniej podejrzewałem zerwany pasek rozrządu, ale to już wykluczyłem. Tester diagnostyczny bez problemu "widzi" czujnik obrotów w czasie próby uruchomienia... no i oczywiście zero błędów. Samochód ma jeszcze jakiś alarm który od jakiegoś czasu nie działa. Jeśli nie znajdę zasilania na cewkach to będzie następny trop związany z tą centralką.

[ Dodano: 2014-12-07, 14:58 ]
No i pzyczyny muszę szukać dalej. Pin 4 czyli zasilanie po stacyjce ma nap. 0,00V a czasem 0,04V w czasie kręcenia. A na pinie sterującym nr 3 w czasie kręcenia rozrusznikiem 0,09-1,5V. Co o tym sądzicie? Czy jeśli na alarmie jest odcięcie zapłonu to rozumiem, że odcinają tylko te czwarte piny zasilające? No ale czy to nap. wyzwalające cewke nie jest za niskie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 gru 2014, 23:14

Patrique pisze:A na pinie sterującym nr 3 w czasie kręcenia rozrusznikiem 0,09-1,5V.
Zwykłym miernikiem nie sprawdzisz dokładnie bo jest za wolny, poza tym cewka w nowoczesnych samochodach jest ładowana bardzo krótkim sygnałem co też zmniejsza odczyt napięcia na zwykłym mierniku.
Lepiej podłącz LEDa między plus a sygnałowy i zobacz czy miga.
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku cewki to będzie łatwiej szukać miejsca zaniku/odcięcia zasilania.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 09 gru 2014, 19:42

Wiem, że aby zobaczyć jakikolwiek sygnał sterujący potrzebny jest oscyloskop którego niestety nie am :-/ .
Natomiast jest postęp w pracach. Przyczyną braku napięcia było zwarcie jednej cewki zapłonowej co powodowało że miernik wskazywał zero. Przeciążenie była na tyle słabe bo akumulator jest na wykończeniu (wartość mierzona 10,95V). Przy próbie odpalenia z kabli bezpiecznik się palił także jest prawidłowo. Po wymianie cewki na nową. Obwód zasilający cewki działa jak należy.
Jednak auto nadal nie odpala. Tym razem brakuje impulsów sterujących z kompa. Masa jest dobra. Dla pewności sprawdziłem ich większość wraz z obudową sterownika. Dioda LED (oczywiście właściwa polaryzacja) nawet nie mrygnie :-/ . Bezpieczniki ok. Tester nadal nie wykazuje błędu. A odczyt obrotów jest dostępny. Pytanie czy przyczyny jednak szukać w czujnikach położenia wałka i wału korbowego? Czy raczej ufać testerowi diagnostycznemu w tej kwestii?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 gru 2014, 22:11

Zobacz wysterowanie wtrysku paliwa też diodą.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 10 gru 2014, 08:31

Ciśnienie paliwa na szynie jest. Świece wręcz zalewa. Nie ma tylko iskry - impulsu wyzwalającego.

[ Dodano: 2014-12-10, 10:02 ]
Reasumując:
:arrow: instalacja zasilająca jest już najprawdopodobniej ok. Mam napięcie na każdej wtyczce dochodzącej do cewek
:arrow: pompa paliwa, wtryski ok
:arrow: spalona cewka wymieniona na nową (Beru)
:arrow: komplet nowych świec
:arrow: bezpieczniki ok
:arrow: błędów żadnych nie ma
:arrow: tester diagnostyczny "widzi" obroty. Czujniki są dwa; 1) od położenia wału i 2) 3 pinowy od wałka rozrządu. Nie wiem czy jest sens je wymieniać. Nie wiem także czy tester wychwyciłby ew. różnice w przebiegu oscyloskopowym sygnałów.

[ Dodano: 2014-12-10, 10:04 ]
Walnięte immo? No raczej wtedy awaria nie zdarzyłaby się nagle i to w czasie pracy silnika? Poza tym w większości przypadków auto powinno chociaż na chwilę załapać. Sterownik nie wydaje się być uszkodzony. Masę ma dobrą na obudowie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 gru 2014, 15:53

Uwalone ECU podmień.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 gru 2014, 16:00

Tylko tu już jest immo3 albo jeszcze nowsze, więc jest sparowane z licznikiem i kluczykiem. Ale do sprawdzenia odpalania powinno wystarczyć. Jak pomoże to można to ogarniać dalej.
Patrique pisze:Walnięte immo?
Miałbyś błąd i kontrolka by migała. I podczas jazdy nie zgasi silnika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 gru 2014, 18:30

Immo odcięło by tez wtryski a jak paliwo daje to czujniki ok tylko brak sterowania cewkami.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 10 gru 2014, 20:21

Odpalił ! Pojawił się błąd przerwy w obwodzie zasilania cewek (parę numerów bla, bla, bla), niewłaściwa kompresja spowodowana wykręconą świecą. Błędy wykasowane i silnik zaskoczył na trzy garki. Nie podłączałem kolejnej cewki z uwagi na podejrzenie jej uszkodzenia. Jutro montaż nowej i wtedy zrobię kolejny odczyt aby upewnić się, że wszystko ok. Ufff... no i składanie tego całego bajzlu pod maską i w kabinie. Panowie póki co dzięki za podpowiedzi, niektóre z nich były bardzo rzeczowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl