[Seat Ibiza 2006 1.4] Opis pinów cewek
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[Seat Ibiza 2006 1.4] Opis pinów cewek
Panowie, czy jest mi w stanie ktoś opisać piny 1-2-3-4 na kostce dochodzącej do cewek. Chodzi mi dokładnie gdzie powinno się pojawić napięcie po włączeniu cewki. Samochód to jest akurat Seat Ibiza z 2006 roku z silnikiem 1.4 16V. Ale identyczne cewki są w Fabii I, Volkswagenach i Audi . Mam problem związany z brakiem iskry na świecach, ale nie jestem pewien czy to wina cewek czy też braku zasilania z modułu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
aldi, dzięki za objaśnienie. Jeśli chodzi o układ paliwowy to działa jak należy. Pompka pracuje a ciśnienie na listwie jest wystarczające bo sprawdzałem poprzez ten zaworek kontrolny na szynie. Wczoraj zdemontowałem wszystkie cewki i świece. Przerwy po 2,5-3mm (serwisowanie w aso :shock: ), cewki mają jakieś dziwne zacieki brązowawe zachodzące od korpusu w dół metalowych fajek, także dzisiaj na pewno zmierzę czy przypadkiem to nie była ich wina. Choć dziwna sprawa że właścicielka samochodu jechała tym samochodem i auto nagle zgasło. Awaria wszystkich świec/cewek na raz? Rozrusznik kręci jak oszalały i auto to nawet nie tykło Wcześniej podejrzewałem zerwany pasek rozrządu, ale to już wykluczyłem. Tester diagnostyczny bez problemu "widzi" czujnik obrotów w czasie próby uruchomienia... no i oczywiście zero błędów. Samochód ma jeszcze jakiś alarm który od jakiegoś czasu nie działa. Jeśli nie znajdę zasilania na cewkach to będzie następny trop związany z tą centralką.
[ Dodano: 2014-12-07, 14:58 ]
No i pzyczyny muszę szukać dalej. Pin 4 czyli zasilanie po stacyjce ma nap. 0,00V a czasem 0,04V w czasie kręcenia. A na pinie sterującym nr 3 w czasie kręcenia rozrusznikiem 0,09-1,5V. Co o tym sądzicie? Czy jeśli na alarmie jest odcięcie zapłonu to rozumiem, że odcinają tylko te czwarte piny zasilające? No ale czy to nap. wyzwalające cewke nie jest za niskie?
[ Dodano: 2014-12-07, 14:58 ]
No i pzyczyny muszę szukać dalej. Pin 4 czyli zasilanie po stacyjce ma nap. 0,00V a czasem 0,04V w czasie kręcenia. A na pinie sterującym nr 3 w czasie kręcenia rozrusznikiem 0,09-1,5V. Co o tym sądzicie? Czy jeśli na alarmie jest odcięcie zapłonu to rozumiem, że odcinają tylko te czwarte piny zasilające? No ale czy to nap. wyzwalające cewke nie jest za niskie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zwykłym miernikiem nie sprawdzisz dokładnie bo jest za wolny, poza tym cewka w nowoczesnych samochodach jest ładowana bardzo krótkim sygnałem co też zmniejsza odczyt napięcia na zwykłym mierniku.Patrique pisze:A na pinie sterującym nr 3 w czasie kręcenia rozrusznikiem 0,09-1,5V.
Lepiej podłącz LEDa między plus a sygnałowy i zobacz czy miga.
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku cewki to będzie łatwiej szukać miejsca zaniku/odcięcia zasilania.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wiem, że aby zobaczyć jakikolwiek sygnał sterujący potrzebny jest oscyloskop którego niestety nie am .
Natomiast jest postęp w pracach. Przyczyną braku napięcia było zwarcie jednej cewki zapłonowej co powodowało że miernik wskazywał zero. Przeciążenie była na tyle słabe bo akumulator jest na wykończeniu (wartość mierzona 10,95V). Przy próbie odpalenia z kabli bezpiecznik się palił także jest prawidłowo. Po wymianie cewki na nową. Obwód zasilający cewki działa jak należy.
Jednak auto nadal nie odpala. Tym razem brakuje impulsów sterujących z kompa. Masa jest dobra. Dla pewności sprawdziłem ich większość wraz z obudową sterownika. Dioda LED (oczywiście właściwa polaryzacja) nawet nie mrygnie . Bezpieczniki ok. Tester nadal nie wykazuje błędu. A odczyt obrotów jest dostępny. Pytanie czy przyczyny jednak szukać w czujnikach położenia wałka i wału korbowego? Czy raczej ufać testerowi diagnostycznemu w tej kwestii?
Natomiast jest postęp w pracach. Przyczyną braku napięcia było zwarcie jednej cewki zapłonowej co powodowało że miernik wskazywał zero. Przeciążenie była na tyle słabe bo akumulator jest na wykończeniu (wartość mierzona 10,95V). Przy próbie odpalenia z kabli bezpiecznik się palił także jest prawidłowo. Po wymianie cewki na nową. Obwód zasilający cewki działa jak należy.
Jednak auto nadal nie odpala. Tym razem brakuje impulsów sterujących z kompa. Masa jest dobra. Dla pewności sprawdziłem ich większość wraz z obudową sterownika. Dioda LED (oczywiście właściwa polaryzacja) nawet nie mrygnie . Bezpieczniki ok. Tester nadal nie wykazuje błędu. A odczyt obrotów jest dostępny. Pytanie czy przyczyny jednak szukać w czujnikach położenia wałka i wału korbowego? Czy raczej ufać testerowi diagnostycznemu w tej kwestii?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ciśnienie paliwa na szynie jest. Świece wręcz zalewa. Nie ma tylko iskry - impulsu wyzwalającego.
[ Dodano: 2014-12-10, 10:02 ]
Reasumując:
instalacja zasilająca jest już najprawdopodobniej ok. Mam napięcie na każdej wtyczce dochodzącej do cewek
pompa paliwa, wtryski ok
spalona cewka wymieniona na nową (Beru)
komplet nowych świec
bezpieczniki ok
błędów żadnych nie ma
tester diagnostyczny "widzi" obroty. Czujniki są dwa; 1) od położenia wału i 2) 3 pinowy od wałka rozrządu. Nie wiem czy jest sens je wymieniać. Nie wiem także czy tester wychwyciłby ew. różnice w przebiegu oscyloskopowym sygnałów.
[ Dodano: 2014-12-10, 10:04 ]
Walnięte immo? No raczej wtedy awaria nie zdarzyłaby się nagle i to w czasie pracy silnika? Poza tym w większości przypadków auto powinno chociaż na chwilę załapać. Sterownik nie wydaje się być uszkodzony. Masę ma dobrą na obudowie.
[ Dodano: 2014-12-10, 10:02 ]
Reasumując:
instalacja zasilająca jest już najprawdopodobniej ok. Mam napięcie na każdej wtyczce dochodzącej do cewek
pompa paliwa, wtryski ok
spalona cewka wymieniona na nową (Beru)
komplet nowych świec
bezpieczniki ok
błędów żadnych nie ma
tester diagnostyczny "widzi" obroty. Czujniki są dwa; 1) od położenia wału i 2) 3 pinowy od wałka rozrządu. Nie wiem czy jest sens je wymieniać. Nie wiem także czy tester wychwyciłby ew. różnice w przebiegu oscyloskopowym sygnałów.
[ Dodano: 2014-12-10, 10:04 ]
Walnięte immo? No raczej wtedy awaria nie zdarzyłaby się nagle i to w czasie pracy silnika? Poza tym w większości przypadków auto powinno chociaż na chwilę załapać. Sterownik nie wydaje się być uszkodzony. Masę ma dobrą na obudowie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Odpalił ! Pojawił się błąd przerwy w obwodzie zasilania cewek (parę numerów bla, bla, bla), niewłaściwa kompresja spowodowana wykręconą świecą. Błędy wykasowane i silnik zaskoczył na trzy garki. Nie podłączałem kolejnej cewki z uwagi na podejrzenie jej uszkodzenia. Jutro montaż nowej i wtedy zrobię kolejny odczyt aby upewnić się, że wszystko ok. Ufff... no i składanie tego całego bajzlu pod maską i w kabinie. Panowie póki co dzięki za podpowiedzi, niektóre z nich były bardzo rzeczowe.