[B3 1.8 JN] ogrzewanie parownika w zimie
[B3 1.8 JN] ogrzewanie parownika w zimie
Chciałbym zamontować podgrzewacz plynu chlodniczego tuz przed reduktorem, poniewaz moja B3 jezdzi tylko na gazie. Chodzi o taki ze swiecami zarowymi.
Czy ktoś montowal cos podobnego? Gdzie cos takiego dostac?
Z jakiego ewentualnie innego aauta kombinowac, bo widzialem na allegro np. z R Megane.
Czy ktoś montowal cos podobnego? Gdzie cos takiego dostac?
Z jakiego ewentualnie innego aauta kombinowac, bo widzialem na allegro np. z R Megane.
Witam
Kilka lat temu zainstalowałem taki podgrzewacz , niestety prąd pobierany przez świece mnie powalił - 1 świeca brała ponad 30A . Jazda na jednej podłączonej świecy nie dawała rezultatu dlatego zdemontowałem ustrojstwo.
Przy dobrym ustawieniu gazu dawałem radę odpalić z LPG przy -18 , przegiąłem przy -25 - zalałem ciekłym gazem .
Kilka lat temu zainstalowałem taki podgrzewacz , niestety prąd pobierany przez świece mnie powalił - 1 świeca brała ponad 30A . Jazda na jednej podłączonej świecy nie dawała rezultatu dlatego zdemontowałem ustrojstwo.
Przy dobrym ustawieniu gazu dawałem radę odpalić z LPG przy -18 , przegiąłem przy -25 - zalałem ciekłym gazem .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak jest zasyfiony parownik i zgaśnie silnik to przymrożony parownik wpuści tyle gazu, że słabszego akumulatora może nie wystarczyć aby przewietrzyć silnik z gazu.
Ostatnio byłem u kumpla rodziny bo kobieta kilka razy próbowało odpalić bez powodzenia silnik na gazie. W całym garażu śmierdziało gazem. Naprawa polegała na dłuższym pokręceniu rozrusznikiem z gazem wciśniętym w podłogę z ręcznie odciętym gazem i benzyną.
Ostatnio byłem u kumpla rodziny bo kobieta kilka razy próbowało odpalić bez powodzenia silnik na gazie. W całym garażu śmierdziało gazem. Naprawa polegała na dłuższym pokręceniu rozrusznikiem z gazem wciśniętym w podłogę z ręcznie odciętym gazem i benzyną.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Odpowiedź to mechaniczny wtrysk. A tutaj możliwości braku pracy na benzynie przybywa.tuitop pisze:Zrozumiałem że jeździ tylko na gazie to i odpalasz tylko z gazu? Dlaczego nie z Pb? zepsuta pompa paliwa? przekaźnik? bezpiecznik?
Oprócz wymienionych:
- problemów z pompką
- problemów z zasilaniem
Są dodatkowo
- problemy ze szczelnością (szczególnie przy gazie bo gaz potrafi narobić dziur wężach)
- problemy ze zużytym rozdzielaczem paliwa szczególnie jeśli jeździ tylko na LPG
- problemy ze źle wyregulowanym rozdzielaczem
- problemy z pogiętą/ocierającą/zaniżoną blaszką przepływomierza przez wystrzał, co psuje wyniki regulacji, czasem nawet po jej naprostowaniu
- problemy z zapieczonymi wtryskiwaczami jeśli było jeżdżone bardzo dużo na samym gazie
- problemy z uruchamianiem wtryskiwacza rozruchowego spowodowane np. uszkodzonym czujnikiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Albo jak ma się gniazdko blisko samochodu: http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... cz+silnika
aldi pisze:Poprzednio miałem B3 z tym silnikiem i wiem z czym są problemy przerabiałem silnik i instalacje na wylot aż rzygać mi się tym chciało. i również jak swój kupiłem to jeździłem na LPG az doszedłem że padniety był przekaźnik. Wielu mechaników głowiło się co z nim było i sporo kasy na nich wydałem aż w końcu sam doszedłem co było przyczyną i za 10zł kupiłem zwykły przekaźnik na szrocie. Od tamtej pory mam nikt mnie juz nie przekona do mechanikowtuitop pisze: Są dodatkowo
- problemy ze szczelnością (szczególnie przy gazie bo gaz potrafi narobić dziur wężach)
- problemy ze zużytym rozdzielaczem paliwa szczególnie jeśli jeździ tylko na LPG
- problemy ze źle wyregulowanym rozdzielaczem
- problemy z pogiętą/ocierającą/zaniżoną blaszką przepływomierza przez wystrzał, co psuje wyniki regulacji, czasem nawet po jej naprostowaniu
- problemy z zapieczonymi wtryskiwaczami jeśli było jeżdżone bardzo dużo na samym gazie
- problemy z uruchamianiem wtryskiwacza rozruchowego spowodowane np. uszkodzonym czujnikiem
Tak więc radzę i polecam sprawdzać od najbardziej prostych i oczywistych rzeczy począwszy od sprawdzenia czy w ogóle jest paliwo w baku :mrgreen: a potem zasilanie dochodzące do pompki
rozdzielacz? hehe to tak samo jakby polecić komuś wymianę popychaczy hydraulicznych przy każdej wymianie oleju a co ma piernik do wiatraka? taka metafora :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków