Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] ogrzewanie parownika w zimie

Wszystko co związane z LPG
Pozio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 lis 2011, 18:00

[B3 1.8 JN] ogrzewanie parownika w zimie

Post autor: Pozio » 27 lis 2014, 16:47

Chciałbym zamontować podgrzewacz plynu chlodniczego tuz przed reduktorem, poniewaz moja B3 jezdzi tylko na gazie. Chodzi o taki ze swiecami zarowymi.

Czy ktoś montowal cos podobnego? Gdzie cos takiego dostac?

Z jakiego ewentualnie innego aauta kombinowac, bo widzialem na allegro np. z R Megane.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 lis 2014, 21:09

Witam
Kilka lat temu zainstalowałem taki podgrzewacz , niestety prąd pobierany przez świece mnie powalił - 1 świeca brała ponad 30A . Jazda na jednej podłączonej świecy nie dawała rezultatu dlatego zdemontowałem ustrojstwo.
Przy dobrym ustawieniu gazu dawałem radę odpalić z LPG przy -18 , przegiąłem przy -25 - zalałem ciekłym gazem .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 lis 2014, 21:34

Swieca powinna brać max 20A chyba że woda zimna bardzo to może i więcej ale im cieplej tym niej potrafi w końcowej fazie brać 3A. Jeszcze jest rodzaj świecy są szybkie (duży prą) i wolne (mały prąd)

oskars1434
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33

Post autor: oskars1434 » 07 gru 2014, 11:52

Ja swoja 3A nawet przy -30 odpalam chwile postoi co by się nagrzała i do osiągniecia tem ok 60 stopni na zegarach tylko do 2 tysi co by nie zamrozić parownika i da się normalnie jeździć :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 gru 2014, 12:49

Jak jest zasyfiony parownik i zgaśnie silnik to przymrożony parownik wpuści tyle gazu, że słabszego akumulatora może nie wystarczyć aby przewietrzyć silnik z gazu.

Ostatnio byłem u kumpla rodziny bo kobieta kilka razy próbowało odpalić bez powodzenia silnik na gazie. W całym garażu śmierdziało gazem. Naprawa polegała na dłuższym pokręceniu rozrusznikiem z gazem wciśniętym w podłogę z ręcznie odciętym gazem i benzyną.

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 07 gru 2014, 14:59

Zrozumiałem że jeździ tylko na gazie to i odpalasz tylko z gazu? Dlaczego nie z Pb? zepsuta pompa paliwa? przekaźnik? bezpiecznik?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 gru 2014, 16:17

tuitop pisze:Zrozumiałem że jeździ tylko na gazie to i odpalasz tylko z gazu? Dlaczego nie z Pb? zepsuta pompa paliwa? przekaźnik? bezpiecznik?
Odpowiedź to mechaniczny wtrysk. A tutaj możliwości braku pracy na benzynie przybywa.
Oprócz wymienionych:
- problemów z pompką
- problemów z zasilaniem
Są dodatkowo
- problemy ze szczelnością (szczególnie przy gazie bo gaz potrafi narobić dziur wężach)
- problemy ze zużytym rozdzielaczem paliwa szczególnie jeśli jeździ tylko na LPG
- problemy ze źle wyregulowanym rozdzielaczem
- problemy z pogiętą/ocierającą/zaniżoną blaszką przepływomierza przez wystrzał, co psuje wyniki regulacji, czasem nawet po jej naprostowaniu
- problemy z zapieczonymi wtryskiwaczami jeśli było jeżdżone bardzo dużo na samym gazie
- problemy z uruchamianiem wtryskiwacza rozruchowego spowodowane np. uszkodzonym czujnikiem

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 07 gru 2014, 18:09

W ostateczności zostaje Webasto ale to dość duży koszt

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 gru 2014, 18:17

Albo jak ma się gniazdko blisko samochodu: http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... cz+silnika

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 07 gru 2014, 18:31

aldi pisze:
tuitop pisze: Są dodatkowo
- problemy ze szczelnością (szczególnie przy gazie bo gaz potrafi narobić dziur wężach)
- problemy ze zużytym rozdzielaczem paliwa szczególnie jeśli jeździ tylko na LPG
- problemy ze źle wyregulowanym rozdzielaczem
- problemy z pogiętą/ocierającą/zaniżoną blaszką przepływomierza przez wystrzał, co psuje wyniki regulacji, czasem nawet po jej naprostowaniu
- problemy z zapieczonymi wtryskiwaczami jeśli było jeżdżone bardzo dużo na samym gazie
- problemy z uruchamianiem wtryskiwacza rozruchowego spowodowane np. uszkodzonym czujnikiem
Poprzednio miałem B3 z tym silnikiem i wiem z czym są problemy ;-) przerabiałem silnik i instalacje na wylot aż rzygać mi się tym chciało. i również jak swój kupiłem to jeździłem na LPG az doszedłem że padniety był przekaźnik. Wielu mechaników głowiło się co z nim było i sporo kasy na nich wydałem aż w końcu sam doszedłem co było przyczyną i za 10zł kupiłem zwykły przekaźnik na szrocie. Od tamtej pory mam nikt mnie juz nie przekona do mechanikow ;-)
Tak więc radzę i polecam sprawdzać od najbardziej prostych i oczywistych rzeczy począwszy od sprawdzenia czy w ogóle jest paliwo w baku :mrgreen: a potem zasilanie dochodzące do pompki ;-)
rozdzielacz? hehe to tak samo jakby polecić komuś wymianę popychaczy hydraulicznych przy każdej wymianie oleju ;-) a co ma piernik do wiatraka? taka metafora :lol:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 gru 2014, 18:40

tuitop pisze:rozdzielacz? hehe to tak samo jakby polecić komuś wymianę popychaczy hydraulicznych przy każdej wymianie oleju ;-) a co ma piernik do wiatraka? taka metafora :lol:
Mi chodzi o rozdzielacz wtrysku bo pewnie miałeś na myśli rozdzielacz zapłonu?

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 07 gru 2014, 21:02

jak pompka nie działa to jak sprawdzi rozdzielacz? ;-)

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 gru 2014, 20:28

tuitop pisze:jak pompka nie działa to jak sprawdzi rozdzielacz?
a skąd wiesz że pompa nie działa :?:

Antus3333
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 21 kwie 2014, 02:06
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Antus3333 » 14 gru 2014, 02:24

witam
ja widzialem cos takiego kawalek aluminiowej rurki w kturej byly wkrecone 3 swiece zarowe zalozone bylo to na wezu zasilajacym nagrzewnice w audi a4 1.9 z climatronikem co tym sterowalo to juz nie wiem , ale majac mocny alternator i ako jest to do zrobienia nawet wlasnoracznie .

ArasLDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:54

Post autor: ArasLDZ » 23 gru 2014, 22:30

Jak tegi mróz to polecam przed odpalenie auta z gazu polać reduktor bardzo ciepłą wodą. Wrzątkiem bym nie kombinował bo możemy popsuć plastikowe elementy.
Jak silnik odpali to już będzie jakoś chodził ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl