[B4 2.0 ACE] Problem ze sprywskiwaczami po SWAPIE
[B4 2.0 ACE] Problem ze sprywskiwaczami po SWAPIE
Witam, szukałem na forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie więc zakładam temat. Otóż po swapie z ACE na AEB (własnoręcznym) nie działają mi spryskiwacze.
1. silniczek sprawny - sprawdzałem na krótko
2. pająk sprawny - sprawdzałem multimetrem oraz włączają się wycieraczki gdy pociągnę manetkę do siebie.
3. Prąd do kostki silniczka po pociągnięciu manetki nie dociera.
4. Po podaniu napięcia na kabel fioletowo-czarny przy kostce pająka załącza wycieraczki na 3razy tak jakbym pociągnął za manetkę ale silniczek nie działa.
Wydawać by się mogło że sprawa jest banalnie prosta - przerwa w instalacji. Na pewno tylko...
przy kostce pająka kabel odpowiadający za uruchomienie silniczka ma kolor czarno-fioletowy, natomiast przy kostce silniczka przy zbiorniczku jest kabel zielono-czerwony (plus) oraz brązowy (masa).
Przy SWAPIE wywaliłem tylko i wyłącznie komputer od ACE i wiązkę komputera. Gdzie ten kabel zmienia kolor? Wiązka od ACE zostawiła po sobie kilka luźnych kostek ale czyżby gdzieś tam znajdowało się połączenie między pająkiem a silniczkiem spryskiwaczy? Czy ktoś wie o co chodzi?
1. silniczek sprawny - sprawdzałem na krótko
2. pająk sprawny - sprawdzałem multimetrem oraz włączają się wycieraczki gdy pociągnę manetkę do siebie.
3. Prąd do kostki silniczka po pociągnięciu manetki nie dociera.
4. Po podaniu napięcia na kabel fioletowo-czarny przy kostce pająka załącza wycieraczki na 3razy tak jakbym pociągnął za manetkę ale silniczek nie działa.
Wydawać by się mogło że sprawa jest banalnie prosta - przerwa w instalacji. Na pewno tylko...
przy kostce pająka kabel odpowiadający za uruchomienie silniczka ma kolor czarno-fioletowy, natomiast przy kostce silniczka przy zbiorniczku jest kabel zielono-czerwony (plus) oraz brązowy (masa).
Przy SWAPIE wywaliłem tylko i wyłącznie komputer od ACE i wiązkę komputera. Gdzie ten kabel zmienia kolor? Wiązka od ACE zostawiła po sobie kilka luźnych kostek ale czyżby gdzieś tam znajdowało się połączenie między pająkiem a silniczkiem spryskiwaczy? Czy ktoś wie o co chodzi?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
co do sprywskiwacza to zasilanie wychodzi z 53C (czarno-fioletowy) we włączniku na kierownicy, dalej idzie do skrzynki bezpieczników na 53C i wychodzi na silniczek z B53C (zielono-czerwony)
Tutaj opis kostek skrzynki bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html
Na skrzynkę przekaźników można patrzeć od półki kierowcy albo wyciągnąć ją w górę (ale to trudne) albo podnieść w górę jedną stronę i przechylić na bok w otworze.
Jeszcze tutaj jest opisane w B16-B17 http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig05.pdf
Od biedy to można sobie puścić nowy kabel od pająka do silniczka.
Tutaj opis kostek skrzynki bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html
Na skrzynkę przekaźników można patrzeć od półki kierowcy albo wyciągnąć ją w górę (ale to trudne) albo podnieść w górę jedną stronę i przechylić na bok w otworze.
Jeszcze tutaj jest opisane w B16-B17 http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig05.pdf
Od biedy to można sobie puścić nowy kabel od pająka do silniczka.
aldi dzięki, właśnie o taki opis mi chodziło. Skoro nie mam napięcia na silniczku to faktycznie oryginalna wiązka z ACE musiała ingerować w tym miejscu. Miałem skrzynkę przekaźników całą rozebraną bo podłączałem pod jej piny wiązkę z AEB-a ale nie sprawdziłem wtedy spryskiwaczy. No nic teraz wiem jak się za to zabrać. Jeszcze jedno pytanie:
Czy Mogę wstawić kabel od pająka (fioletowo-czarny) do B53C skąd wychodzi już zielono -czerwony, zamiast od pająka do silniczka? Byłoby to łatwiejsze, o ile w tym miejscu jest przerwany obwód. Nie sądzę aby uszkodziła się wiązka idąca od B53C do silniczka.
Czy Mogę wstawić kabel od pająka (fioletowo-czarny) do B53C skąd wychodzi już zielono -czerwony, zamiast od pająka do silniczka? Byłoby to łatwiejsze, o ile w tym miejscu jest przerwany obwód. Nie sądzę aby uszkodziła się wiązka idąca od B53C do silniczka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
aldi tak jak napisałem wyżej wycieraczki startują normalnie po pociągnięciu manetki do siebie. Gdy odłączę prawą kostkę od pająka i zewrę styki od przewodów fioletowo-czarny i niebiesko-czerwony słychać jak załącza się przekaźnik czasowy wycieraczek ale nie startuje pompka, pająk również sprawny sprawdzany multimetrem (zwiera styki prawidłowo).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak w B3 i B4 jest tak samo. Spojrzałem jeszcze w inny schemat i po wyjściu ze skrzynki (z pinu B53) ten kabel idzie jeszcze przez jedną kostkę. Jest to 3 pinowa brązowa kostka gdzieś w plątaninie kabli pod deską rozdzielczą i dopiero z tej kostki idzie do silniczka.
Pewnie to nic nie da bo pewnie tam będzie połączenie musiała się rozłączyć kostka o której pisałem wyżej.Error pisze:Czy Mogę wstawić kabel od pająka (fioletowo-czarny) do B53C skąd wychodzi już zielono -czerwony, zamiast od pająka do silniczka? Byłoby to łatwiejsze, o ile w tym miejscu jest przerwany obwód. Nie sądzę aby uszkodziła się wiązka idąca od B53C do silniczka.
aldi jakbyś mógł to napisz tylko jeszcze jakie kolory kabli idą do tej brązowej 3 pinowej kostki od B53, czy jest to jeszcze fioletowo-czarny czy już zielono-niebieski? Będę wdzięczny bo akurat okres zimowy nadszedł a przez szybę czołową niewiele widać
czym się różni 53C od B53C? Czy to jest to samo? B53C wiem gdzie się znajduje (kostka B styk 53C od spodu skrzynki bezpieczników) ale 53C ?co do sprywskiwacza to zasilanie wychodzi z 53C (czarno-fioletowy) we włączniku na kierownicy, dalej idzie do skrzynki bezpieczników na 53C i wychodzi na silniczek z B53C (zielono-czerwony)
[ Dodano: 2014-12-10, 17:54 ]
Dobra już ze schematu wyczytałem, zapomniałeś dopisać tylko żę z manetki ze styku 53C kabel fioletowo-czarny wchodzi najpierw do styku C53c a później wychodzi z B53C jako zielono-czerwony.
[ Dodano: 2014-12-10, 17:58 ]
Podrzuć schemat na którym znalazłeś tą 3 pinową kostkę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
http://chomikuj.pl/KinoManiak_12/Audi+8 ... 034724.pdf (w tym katalogu jest darmowy transfer na chomiku dzięki uprzejmości klubowicza Szara80tkaTdi )Error pisze: Podrzuć schemat na którym znalazłeś tą 3 pinową kostkę
Strona 75
Rzeczywiście zapomniałem do C przed C53c.
Problem rozwiązany!
Po usunięciu całej wiązki po silniku ACE gniazdo "B"w skrzynce bezpieczników zostało puste, ponieważ kostka była integralną częścią wiązki. Znalazłem kostkę czarną podobną do tej T10m z wiązki AEB-a i w niej był przewód zielono-czerwony zasilający pompkę spryskiwaczy. Połączyłem czarno-fioletowy z manetki przy kierownicy z tym właśnie przewodem w czarnej wtyczce i wszystko chodzi jak należy. Każdy kto własnoręcznie robi SWAPA powinien o tym wiedzieć żeby nie rozbierać 2 razy deski. Pozdrawiam.
Po usunięciu całej wiązki po silniku ACE gniazdo "B"w skrzynce bezpieczników zostało puste, ponieważ kostka była integralną częścią wiązki. Znalazłem kostkę czarną podobną do tej T10m z wiązki AEB-a i w niej był przewód zielono-czerwony zasilający pompkę spryskiwaczy. Połączyłem czarno-fioletowy z manetki przy kierownicy z tym właśnie przewodem w czarnej wtyczce i wszystko chodzi jak należy. Każdy kto własnoręcznie robi SWAPA powinien o tym wiedzieć żeby nie rozbierać 2 razy deski. Pozdrawiam.
Ja w B4 nie miałem takiego problemu. U mnie ori czujnik od AEB pokazuje 90C a jak chodzi na wolnych obrotach to dochodzi pod 100C i włącza się wentylator i spada znowu do normy. Miałem przypadek tego typu co Ty opisujesz ale w ACE miałem zamiennik czujnika temp i pokazywał przy 90C na zegarze 110C. Kolega z forum podarował mi czujnik używany 4-pinowy i wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy ten u Ciebie to oryginał czy zamiennik.