Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 1.9 AFN] Uszczelka pod nastawnikiem pompy wtryskowej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

[A4 1.9 AFN] Uszczelka pod nastawnikiem pompy wtryskowej

Post autor: gigs » 07 gru 2014, 21:22

Witam

Mój problem polega na tym, że wymieniłem uszczelkę pod dekielkiem nastawnika pompy wtryskowej no i po kilku dniach zaczęła podciekać spod uszczelki pod samym nastawnikiem.

A tu już niestety troszkę więcej stresu przy wymianie i trzeba ustawić dawkę paliwa.

Mam pytanie czy muszę rozkręcać do wymiany uszczelki pod nastawnikiem, dekielek od nastawnika ( tam już wymieniłem uszczelkę ) ?

Jednym słowem czy jest to niezbędne do ustawienia dawki paliwa.

Które wartości basic setings z grupy 001 zapisać z Vag przed zdjęciem nastawnika z pompy.
Czy 3 pierwsze starszą aby móc później dobrze założyć nastawnik na pompę aby odczytać wartości ?

Po wymianie będę musiał ponownie ustawić dawkę paliwa czyli luźne 4 śruby od nastawnika i stuknięcie do szyby auta lub od szyby tak ?

Czy kąt wtrysku na pompie też trzeba będzie ustawić ? Czyli poluzowanie 4 śrub od pompy i stuknięcie w pompę do silnika lub od silnika ?

Pozdrawiam
Gigs

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 gru 2014, 21:57

gigs pisze:Mój problem polega na tym, że wymieniłem uszczelkę pod dekielkiem nastawnika pompy wtryskowej no i po kilku dniach zaczęła podciekać spod uszczelki pod samym nastawnikiem.
Raczej normalne i nalezało się tego spodziewać
gigs pisze:Mam pytanie czy muszę rozkręcać do wymiany uszczelki pod nastawnikiem, dekielek od nastawnika
Nie
gigs pisze:Które wartości basic setings z grupy 001 zapisać z Vag przed zdjęciem nastawnika z pompy
Żadnych nie zapisywać ;-) ,ori wartosć dawki jest powszechnie znana i wynosi 4,4 mg, i tylko ten parametr cię interesuje
gigs pisze:Czy kąt wtrysku na pompie też trzeba będzie ustawić ?
Nie ,kąt nie ma nic wspólnego z ustawianiem nastawnika
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 gru 2014, 02:35

Na nowych uszczelkach po poluzowaniu nastawnika celem regulacji dawka zmienia się gdy dokręcasz nastawnik finalnie by go "przykręcić" jak trzeba. To całkiem normalne.

Ze starymi uszczelkami jest tak, że luzujesz, ustawiasz i dokręcasz i nic się za bardzo nie zmienia.

Ustawiaj tak by po "dokręceniu" było 4.0-4.4. Sam zobaczysz ile jest przed i po, weź korektę i po kłopocie. Oczywiście temp. min. 80 stC. MB grupa 001.

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 10 gru 2014, 00:33

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy macie jakiś myk żeby trafić lub sprawdzić czy dobrze trafiło się tym trzpieniem nastawnika w "pierścień w pompie" ??

Znaki zrobię na pewno tak jak kolega Munior w którymś z wątków na forum polecał. Ale oprócz tego można coś sobie ułatwić ?
Gigs

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 10 gru 2014, 08:09

Jak trafisz w pierścień to spokojnie możesz rosząc nastawnikiem tył ,przód a ja nie to masz bd mały luz na ten ruch.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2014, 21:29

gigs pisze:Znaki zrobię na pewno tak jak kolega Munior w którymś z wątków na forum polecał. Ale oprócz tego można coś sobie ułatwić ?
Znaki to największe ułatwienie dla kogoś kto robi to po raz pierwszy ...to <ok>
bozmek pisze:Jak trafisz w pierścień to spokojnie możesz rosząc nastawnikiem tył ,przód
ważne ...jak nie trafisz to praktycznie nie ruszysz nastawnikiem przód tył ...zawsze można też dekielek zdjać i sprawdzić ręcznie czy ramię RSW się rusza w pełnym zakresie bez zacięć
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga