Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 2.3NG] demontaż skrzyni biegów

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

[90 B3 2.3NG] demontaż skrzyni biegów

Post autor: ambro1234 » 11 gru 2014, 20:54

Witam wszystkich. Ostatnio moja skrzynia odmówiła mi już całkowicie posłuszeństwa. Dostałem od kolegi z sąsiedztwa drugą w dobrej cenie z krótkimi przełożeniami ale nie mam pojęcia jak zabrać sie za wymiane. Czy ktoś już wyjmował skrzynie z 2.3 NG bez QUATTRO? Jeśli tak to prosiłbym o jakiś poradnik jak wyjąć i włożyć drugą skrzynie. Rąk do pomocy mam wystarczająco ale nie wiem od czego zacząć. Z góry wielkie dzięki :D :D :D

sokraal

Post autor: sokraal » 11 gru 2014, 21:55

Kanał i podnośnik chyba że ręce do pomocy utrzymają skrzynie przy wyjmowaniu i wkładaniu bez bujania we wszystkie strony. Odkręcasz półosie, osłony, wydech (wszystko co stoi na drodze). Wyjmujesz wysprzęglik (ciężko go włożyć) albo odkręcasz przewód hydrauliczny (ale trzeba po robocie odpowietrzyć sprzęgło) i odłączasz wszystkie kostki elektryczne. Jeśli wygląda na to że skrzynia może już wyjść to odkręcasz rozrusznik, łapę skrzyni i śruby łączące ją z silnikiem. Wyciągasz do tyłu i powinna wyjść (polecam przy okazji wymienić sprzęgło jak już się tyle rozdłubało). Montaż analogicznie tylko na odwrót. Ewentualne problemy to łącznik maglownicy z drążkami który może stać na drodze skrzyni ale to już musisz ocenić we własnym zakresie.

Z tego co można pomóc tekstowo to chyba tyle wszystkie główne czynności opisałem. Poszukaj też manuala tam będziesz miał w punktach mniej więcej te czynności które opisałem.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 11 gru 2014, 22:58

ambro1234, wydech bedzie Ci ciezko odkrecic,kilka srub jest w bardzo slabym dojsciu ale da sie.Od razu zajrzyj do rozrusznika,,wymien uszczelniacz na wale,zerknij na sprzeglo zebys za chwile znowu tego samego ie robil.Generalnie jest troche roboty ale do ogarniecia.

Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

Post autor: ambro1234 » 12 gru 2014, 08:31

Do godziny 3 rano siedziałem w garażu i próbowałem sie z tym uporac ale niestety. skrzynia oparła sie o łącznik maglownicy i ani drgnie. nie wchodzi w gre lewarowanie przodu silnika czy cośw tym stylu?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 12 gru 2014, 10:14

ambro1234, musisz sam pokombinowac,ciezko tak pomoc na odleglosc jak nie widzie sie tego.sokraal, piasl Ci wlasnie o laczniku maglownicy.

Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

Post autor: ambro1234 » 12 gru 2014, 10:16

wiem że pisał. i tego właśnie sie obawiałem, ale żyłem tym że tak sie nie stanie, ale jednak. będe musiał odkrecać wózek i tyle. :(

[ Dodano: 2014-12-12, 13:52 ]
odkręcenie wozka i opuszczenie jego tyłu nic nie dało. poluzowałem też poduszki na silniku, podlewarowałem przód silnika i nic. skrzynia nie chce ani wyjść ani teraz już schowac sie tak jak była. stoje w miejscu. co mam dalej robić bbo już sam nie wiem ?

[ Dodano: 2014-12-12, 13:54 ]
a dodam że teraz wykręcenie maglownicy też nie wchodzi już w gre .

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 gru 2014, 21:06

Odkręć łącznik drążków kierowniczych na środku, 2 śruby chyba M10 na 17klucz, powinny iść ciężko. Da się wyjmować skrzynie bez tego ale to zawsze ułatwia, tak samo przy wkładaniu. Ogólnie demontaż skrzyni to godzina roboty dla wprawnej ręki. Wydech sobie odsunąłeś? Odkręć wszystko dookoła i szarpnij ją mocno na boki, pomóż sobie jakimś łomem i musi zejść, skrzynie spokojnie radzisz sam, waży koło 35kg.

Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

Post autor: ambro1234 » 13 gru 2014, 12:49

skrzynia wyjęta. a tłumik odkręciłem z portkami i wyszedł cały. o dziwo nie zerwała sie żadna śruba. a drązków nie musiałem wykręcać. wystarczyło odkręcić tą poduszke co jest na przednim pasie i przód silnika ładnie sie uniósł na lewarku i skrzynia dosłownie wypadła do kanału. tarcze wywiozłam do włocka na nabicie okładzin i w poniedziałek wpada druga skrzynia z krótkimi przełożeniami. do tego wzmocnione przzeguby i będzie rakieta. narazie nie mam kiedy ale w tyg opisze dla innych dokładnie jak sie uporać z wyjęciem tej skrzyni. dzięki koledzy za pomoc. :D:D:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl