[90 B3 2.3NG] demontaż skrzyni biegów
[90 B3 2.3NG] demontaż skrzyni biegów
Witam wszystkich. Ostatnio moja skrzynia odmówiła mi już całkowicie posłuszeństwa. Dostałem od kolegi z sąsiedztwa drugą w dobrej cenie z krótkimi przełożeniami ale nie mam pojęcia jak zabrać sie za wymiane. Czy ktoś już wyjmował skrzynie z 2.3 NG bez QUATTRO? Jeśli tak to prosiłbym o jakiś poradnik jak wyjąć i włożyć drugą skrzynie. Rąk do pomocy mam wystarczająco ale nie wiem od czego zacząć. Z góry wielkie dzięki
Kanał i podnośnik chyba że ręce do pomocy utrzymają skrzynie przy wyjmowaniu i wkładaniu bez bujania we wszystkie strony. Odkręcasz półosie, osłony, wydech (wszystko co stoi na drodze). Wyjmujesz wysprzęglik (ciężko go włożyć) albo odkręcasz przewód hydrauliczny (ale trzeba po robocie odpowietrzyć sprzęgło) i odłączasz wszystkie kostki elektryczne. Jeśli wygląda na to że skrzynia może już wyjść to odkręcasz rozrusznik, łapę skrzyni i śruby łączące ją z silnikiem. Wyciągasz do tyłu i powinna wyjść (polecam przy okazji wymienić sprzęgło jak już się tyle rozdłubało). Montaż analogicznie tylko na odwrót. Ewentualne problemy to łącznik maglownicy z drążkami który może stać na drodze skrzyni ale to już musisz ocenić we własnym zakresie.
Z tego co można pomóc tekstowo to chyba tyle wszystkie główne czynności opisałem. Poszukaj też manuala tam będziesz miał w punktach mniej więcej te czynności które opisałem.
Z tego co można pomóc tekstowo to chyba tyle wszystkie główne czynności opisałem. Poszukaj też manuala tam będziesz miał w punktach mniej więcej te czynności które opisałem.
wiem że pisał. i tego właśnie sie obawiałem, ale żyłem tym że tak sie nie stanie, ale jednak. będe musiał odkrecać wózek i tyle.
[ Dodano: 2014-12-12, 13:52 ]
odkręcenie wozka i opuszczenie jego tyłu nic nie dało. poluzowałem też poduszki na silniku, podlewarowałem przód silnika i nic. skrzynia nie chce ani wyjść ani teraz już schowac sie tak jak była. stoje w miejscu. co mam dalej robić bbo już sam nie wiem ?
[ Dodano: 2014-12-12, 13:54 ]
a dodam że teraz wykręcenie maglownicy też nie wchodzi już w gre .
[ Dodano: 2014-12-12, 13:52 ]
odkręcenie wozka i opuszczenie jego tyłu nic nie dało. poluzowałem też poduszki na silniku, podlewarowałem przód silnika i nic. skrzynia nie chce ani wyjść ani teraz już schowac sie tak jak była. stoje w miejscu. co mam dalej robić bbo już sam nie wiem ?
[ Dodano: 2014-12-12, 13:54 ]
a dodam że teraz wykręcenie maglownicy też nie wchodzi już w gre .
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Odkręć łącznik drążków kierowniczych na środku, 2 śruby chyba M10 na 17klucz, powinny iść ciężko. Da się wyjmować skrzynie bez tego ale to zawsze ułatwia, tak samo przy wkładaniu. Ogólnie demontaż skrzyni to godzina roboty dla wprawnej ręki. Wydech sobie odsunąłeś? Odkręć wszystko dookoła i szarpnij ją mocno na boki, pomóż sobie jakimś łomem i musi zejść, skrzynie spokojnie radzisz sam, waży koło 35kg.
skrzynia wyjęta. a tłumik odkręciłem z portkami i wyszedł cały. o dziwo nie zerwała sie żadna śruba. a drązków nie musiałem wykręcać. wystarczyło odkręcić tą poduszke co jest na przednim pasie i przód silnika ładnie sie uniósł na lewarku i skrzynia dosłownie wypadła do kanału. tarcze wywiozłam do włocka na nabicie okładzin i w poniedziałek wpada druga skrzynia z krótkimi przełożeniami. do tego wzmocnione przzeguby i będzie rakieta. narazie nie mam kiedy ale w tyg opisze dla innych dokładnie jak sie uporać z wyjęciem tej skrzyni. dzięki koledzy za pomoc. :D:D