Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[{1,6 td] ciepły słabo pali kąt wtrysku ?

ODPOWIEDZ
berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

[{1,6 td] ciepły słabo pali kąt wtrysku ?

Post autor: berthold » 26 sty 2013, 11:02

to jest stary kibel ale na mrozach odpala od pstryczka i o dziwo nawet nic nie dymi (szok) ale jak już się zagrzeje to zapala dużo gorzej , pompa ustawiona na ucho oczywiście i nie mam zamiaru jechać na zegar (23 lata ileż jeszcze) ,ale mam pytanie czy to jest objaw wyprzedzonego kąta czy spóżnionego kąta wtrysku bo tyle to zrobię

słyszałem że to pompa już słabnąć może ale w ostatnim golfie to ona działała wzorowo a w tym zrobiła może z 2-3 tys km

kiedyś to wiedziałem z tymi zapłonami ale ze łba wyparowało SKS
focus mk2 2,0 tdci oraz audi a2 1,4 tdi 75 ps ale będzie co najmniej 130 ps (pompki hybrydy+program)

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 26 sty 2013, 13:10

Czesc. Zagrzej auto i polej glowice pompy zimna woda. Jesli odpali dobrze to daruj sobie ustawianie kata, tylko szukaj nowej pompy.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 26 sty 2013, 21:36

[quote="neoxpl"]Czesc. Zagrzej auto i polej glowice pompy zimna woda. Jesli odpali dobrze to daruj sobie ustawianie kata, tylko szukaj nowej pompy.[/quo


jeśli jak prawisz ustawienia nie pomogą a były robione na słuch to nic szukał nowej pompy już nie będę bo to jest auto rezerwowe tak na ryby czy coś przewieś no i z racji wieku szkoda w niego inwestować bo i tak niedługo już pociągnie chociaż szkoda bo silnik nawet dyma nie puszcza no ale życie toczy się dalej
focus mk2 2,0 tdci oraz audi a2 1,4 tdi 75 ps ale będzie co najmniej 130 ps (pompki hybrydy+program)

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 16 maja 2013, 15:11

witam odkopie temat bo tez mam problemy z odpalaniem na cieplym silniku.Chodzi o to ze czasami na cieplym silniku (bez wyciagnietego przyspieszacza) odpali od strzała ale jeszcze czesciej kreci rozrusznikiem z 5 razy i dopiero wtedy odpali.Robilem test z ta zimna woda i to nie zmienia sytuacji wiec pompe wykluczam. zdarza sie ze odpali na cieplym od razu. prosze o pomoc :shock:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 16 maja 2013, 18:42

funny44, A na ciepłym z wyciągniętym przyśpieszaczem lepiej pali?
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 18 maja 2013, 20:32

zrobiłem taki test na ciepłym silniku i zauwazylem cos dziwnego. :shock: na cieplym silniku gdy auto stoi na równym podłozu odpala bez problemu,ale gdy ustane nim pod górkę albo jakoś na ukos to niechce i nawet wyciagniecie przyspieszacza nie pomaga. ktos sie spotkał z takim problemem ?ja obstawiam że pompa w zbiorniku paliwa chyba mi nie podaje

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 18 maja 2013, 22:53

funny44, ale nie masz w dieslu pompki paliwa w zbiorniku-pompa wtryskowa sama zaciąga paliwo. Mi się wydaje że te objawy co teraz napisałeś są oznaką że pompa wtryskowa nie trzyma paliwa. I jak zgasisz silnik to paliwo się cofa jak staniesz na nie równym terenie. Najprostszym i najtańszym sposobem aby temu zaradzić to możesz wstawić zaworek zwrotny który będzie zatrzymywał paliwo po zgaszeniu silnika. Możesz wstawić go pomiędzy pompą a filtrem. Roboty nie dużo a może pomóc, także spróbuj.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 18 maja 2013, 23:00

no faktycznie napisałem głupote z ta pompa :oops: Ok napewno sprawdze to rozwiazanie w tygodniu bo innej przyczyny tu juz chyba nie ma

Awatar użytkownika
maniek19934
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2013, 21:47
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie

Post autor: maniek19934 » 24 paź 2013, 15:46

miałem to samo wadą była pompa wtryskowa i tak jak kolega wyżej napisal o polewaniu zimną wodą głowicy pompy to odziwo to pomagało. ostatnio zmienilem pompe i problem znikł.
jest audi b3 1.6 td+ic
byl vw golf 2 1.3
byl fiat cc 700

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 02 lis 2013, 17:07

Problemem z rozruchem na ciepłym silniku jest uszkodzony tłoczko-rozdzielacz, koszty naprawy takiej pompy to jakies 500-600zł. <ok>

Awatar użytkownika
Lotharis89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 wrz 2014, 12:38

Post autor: Lotharis89 » 17 gru 2014, 00:55

Objawem kończącej sie pompy jest nie tylko gorszy rozruch na ciepłym ale także zauważalny spadek mocy, w porównaniu do stanu w którym pompa nie osiągnęła właściwej temp.
Mi tracił moc po ok 20-30 min jazdy. Szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
Po regeneracji pompy i wymianie głowicy (pompy) na podejrzewam dużo mniej spracowaną było o wiele lepiej.

[ Dodano: 2014-12-17, 01:04 ]
Doszła do tego wymiana kompletu popychaczy hydraulicznych (szklanek) z czego 2 były całkiem zużyte, poddawały się puszczały olej nie trzymając ciśnienia/nie amortyzując. Domniemywam, że właśnie wtedy olej jest gorący i rzadki zużyte popychacze dają się we znaki i puszczają nie ustalając odpowiedniego luzu zaworowego.
Po wymianie silnik zaczął ładnie miękko pracować. Pali na dotyk na zimnym i na gorącym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga