[B4 2.0 ABK] Nie reaguje na pedał gazu, potencjometr?
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
[B4 2.0 ABK] Nie reaguje na pedał gazu, potencjometr?
Wiatam problem taki ze auto zaczeło zamulac było słabe, odłaczyłem aku na chwile, podlaczyłem i teraz ledwo pali i to naprawde z ciezkim bolem a jak juz odpali to chodzi na jakichs 400 obrotach i to bardzo rowno ale wogole sie na oborty nie wkreca, nie ma zadnej reakcji na dodanie gazu. Przepustnice sie otwieraja normalnie, wiem ze bez przepływki samochod bedzie działał w miare normalnie ale co z potencjometrem przepustnicy? odłaczyłem go zeby spradzwic i nie ma zadnej roznicy tez ledwo pali i sie nie wkreca. czy to on sie popsuł? dodam ze wczesniej cos sie lubiało zawieszac czasem i auto traciło moc na chwile
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie tylko bez "niebieskiego" ABK wchodzi w tryb awaryjny.
Jak już to multimeter w rękę i badanie sygnałowego sondy lub lokalizowanie czego brakuje. Iskry (zapach benzyny z wydechu i mokre świece) czy paliwa. To nieco pomoże.
Chodzi o to, że TPS-a jak można lepiej nie ruszać, bo trzeba go potem adaptować. Zmierzyć owszem ale jak zamontowany oryginalnie.
Najważniejsze by nie było przerw w ścieżkach. Między 1-2 pinem oraz 2-3 podczas ruszania przepustnicą.
Jak już to multimeter w rękę i badanie sygnałowego sondy lub lokalizowanie czego brakuje. Iskry (zapach benzyny z wydechu i mokre świece) czy paliwa. To nieco pomoże.
Chodzi o to, że TPS-a jak można lepiej nie ruszać, bo trzeba go potem adaptować. Zmierzyć owszem ale jak zamontowany oryginalnie.
Najważniejsze by nie było przerw w ścieżkach. Między 1-2 pinem oraz 2-3 podczas ruszania przepustnicą.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
sprawdzałem multimetrem opor na roznych zakresach według tej instrukcji:
Sprawdzanie czujnika TP / kąta otwarcia przepustnicy /
Odpiąć wtyczkę
Sprawdzić rezystancję pomiędzy pinem 1 i 3 czujnika wskazanie prawidłowe 1930 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica zamknięta 2500 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica zamknięta 1280 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta 1130 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta 2500 Ohma
No i sprawa wyglada tak ze wskazanie pojawia sie tylko w zakresie 20k ohm i wynosi 0.9 na niektoryck losowych podlaczeniach. Wszystkie pozostałem zakresy sprawdzałem według wyrzej pokazanej instrukcji i nic nie pokazywalo.
Pytanie jeszcze takie czy jak wymienie cała prepustnice z potencjometrem w komplecie to czy wtedy jest konieczna odaptacja?
Sprawdzanie czujnika TP / kąta otwarcia przepustnicy /
Odpiąć wtyczkę
Sprawdzić rezystancję pomiędzy pinem 1 i 3 czujnika wskazanie prawidłowe 1930 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica zamknięta 2500 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica zamknięta 1280 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta 1130 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta 2500 Ohma
No i sprawa wyglada tak ze wskazanie pojawia sie tylko w zakresie 20k ohm i wynosi 0.9 na niektoryck losowych podlaczeniach. Wszystkie pozostałem zakresy sprawdzałem według wyrzej pokazanej instrukcji i nic nie pokazywalo.
Pytanie jeszcze takie czy jak wymienie cała prepustnice z potencjometrem w komplecie to czy wtedy jest konieczna odaptacja?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Potencjometr działa na zasadzie przesuwaka. Na jego krańcach ( 1 i 3 pin) 2500 omów na moje oko za mało. Mi pokazało między 1 a 2 ponad 2.5 kOhma. Tymczasem wskazania typu 0.8-0.9 są raczej nie do przyjęcia...
Poza tym TPS jest adaptowany do silnika a nie przepustnicy... Jego adaptacja w starszych ABK być może odbywa się poprzez "ustawianie" przepustnicy za pomocą małej szpileczki (chyba M5) i nakrętki kontrującej. Wszystko na górze przepustnicy. Powinny być zalakowane żółtą farbą fabrycznie. No i sam TPS jak jest przykręcony jest odpowiednio "zabezpieczony".
Poza tym TPS jest adaptowany do silnika a nie przepustnicy... Jego adaptacja w starszych ABK być może odbywa się poprzez "ustawianie" przepustnicy za pomocą małej szpileczki (chyba M5) i nakrętki kontrującej. Wszystko na górze przepustnicy. Powinny być zalakowane żółtą farbą fabrycznie. No i sam TPS jak jest przykręcony jest odpowiednio "zabezpieczony".
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
co nie jest drogie :?:masteretsam pisze:nie sa strasznie drogie wiec zakupie, wymienie i zobaczymy czy zacznie gadac
chyba źle czytałeś bo w starszych rocznikach tez się adaptuje tylko mechanicznie znaczy tzn ręcznie na multimetr a w nowszych poprzez vagamasteretsam pisze:Ja mam rok 92 wiec adaptacja chyba nie bedzie konieczna bo czytałem ze od 93 roku i nowszych trzeba adaptować.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
Uzywane przepustnice z potencjometrami nie sa drogie, bo nowe czytalem ze ponad 400zl. Kiedy juz taka zdobede i załoze i bede widział roznice to zajme sie ta adaptacja w tym wypaku tak jak mowicei mechanicznie. Bo teraz w samochodzie nie ma roznicy czy mam podlaczony ten potencjometr czy nie auto tak samo nie chce pracowac a po wyzej opisanych wynikach wnioskuje ze to on jest zepsuty.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
auto przestalo dzialac jak odpiołem aku na poł godziny. Mysle ze kupie ta przepustnice z potecnjometrem wymienie i sie zobaczy, nie sa to duze pieniadze, wiec moge zaryzykowac.
Załozyłem drugi potencjometr sprawny bo sprawdzałem multimetrem i bez zmian tak samo auto ledwo pali i nie reaguje na pedał gazu i ledwo zipie na niskich obrotach. Moze byc to spoowdowane przestawieniem zapłonu w sposob kiedy pasek rozrzadu przeskoczył by na kole od zapołonu?
Załozyłem drugi potencjometr sprawny bo sprawdzałem multimetrem i bez zmian tak samo auto ledwo pali i nie reaguje na pedał gazu i ledwo zipie na niskich obrotach. Moze byc to spoowdowane przestawieniem zapłonu w sposob kiedy pasek rozrzadu przeskoczył by na kole od zapołonu?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Może bo wałek pośredni nie stanowi prawie żadnego oporu i się obraca jak chce jak coś nie pasuje.
W swoim kompendium napisałem jak w 100 procentach ustawić rozrząd z zapłonem na 0st (pozwala to w miarę normalnie jeździć tylko będzie muł).
Akurat ABK jest niesamowicie przewrażliwiony na ustawienie zapłonu.
Warto jeszcze wymienić filtr paliwa w nadkolu (czysta eksploatacja) i sprawdzić ciśnienie paliwa w listwie. Być może zbieg okoliczności i pompa w baku siada.
Jak nie pomoże sprawdzić czy sonda żyje, jak niebieski czujnik a potem podmienić cewkę zapłonową ( choć nie znalazłem jednoznacznego objawu kiedy siada cewka).
W swoim kompendium napisałem jak w 100 procentach ustawić rozrząd z zapłonem na 0st (pozwala to w miarę normalnie jeździć tylko będzie muł).
Akurat ABK jest niesamowicie przewrażliwiony na ustawienie zapłonu.
Warto jeszcze wymienić filtr paliwa w nadkolu (czysta eksploatacja) i sprawdzić ciśnienie paliwa w listwie. Być może zbieg okoliczności i pompa w baku siada.
Jak nie pomoże sprawdzić czy sonda żyje, jak niebieski czujnik a potem podmienić cewkę zapłonową ( choć nie znalazłem jednoznacznego objawu kiedy siada cewka).
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
Co do filtra paliwa uwazam ze jestem dobry bo probowałem odpalac na samym gazie i jest identycznie. jutro sprawdze ten zapłon, na kolach mam znaki które robiłem przy zmianie paska i zobacze czy sie zgrywaja. Dodam ze ostatnio zalało mi niezle podłoge u kierowcy a lało sie przez dziure ktora wchodzi linka do otwierania maski
Był dzisiaj u mnie gostek z kompem i pokazywało ciagle 2 błedy: G19 czujnik temperatury powietrza zasysanego i G42 potencjometr przepustnicy. Potencjometr mam sprawny na 100%, co do tego czujnika to wogole jest w tym samochodzie cos takiego? bo ja pierwsze słysze. Jak bede miał czas to przejże kable tylko pytanie jak sie do tego zabrac?
Był dzisiaj u mnie gostek z kompem i pokazywało ciagle 2 błedy: G19 czujnik temperatury powietrza zasysanego i G42 potencjometr przepustnicy. Potencjometr mam sprawny na 100%, co do tego czujnika to wogole jest w tym samochodzie cos takiego? bo ja pierwsze słysze. Jak bede miał czas to przejże kable tylko pytanie jak sie do tego zabrac?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
skoro ten błąd jest to coś z tym może być nie halo czy błąd powrócił po skasowaniu :?:masteretsam pisze:Był dzisiaj u mnie gostek z kompem i pokazywało ciagle 2 błedy: G19 czujnik temperatury powietrza zasysanego i G42 potencjometr przepustnicy. Potencjometr mam sprawny na 100%, co do tego czujnika to wogole jest w tym samochodzie cos takiego? bo ja pierwsze słysze.
a czujnik zasysanego powietrza jest w przepływomierzu