Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Nie reaguje na pedał gazu, potencjometr?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

[B4 2.0 ABK] Nie reaguje na pedał gazu, potencjometr?

Post autor: masteretsam » 19 gru 2014, 06:02

Wiatam problem taki ze auto zaczeło zamulac było słabe, odłaczyłem aku na chwile, podlaczyłem i teraz ledwo pali i to naprawde z ciezkim bolem a jak juz odpali to chodzi na jakichs 400 obrotach i to bardzo rowno ale wogole sie na oborty nie wkreca, nie ma zadnej reakcji na dodanie gazu. Przepustnice sie otwieraja normalnie, wiem ze bez przepływki samochod bedzie działał w miare normalnie ale co z potencjometrem przepustnicy? odłaczyłem go zeby spradzwic i nie ma zadnej roznicy tez ledwo pali i sie nie wkreca. czy to on sie popsuł? dodam ze wczesniej cos sie lubiało zawieszac czasem i auto traciło moc na chwile

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 gru 2014, 08:08

multimetr w rękę i sprawdzać jak zmienia się oporność na uzwojeniu potencjometru w miarę wychyłu przepustnicy.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 19 gru 2014, 16:30

Nie tylko bez "niebieskiego" ABK wchodzi w tryb awaryjny.

Jak już to multimeter w rękę i badanie sygnałowego sondy lub lokalizowanie czego brakuje. Iskry (zapach benzyny z wydechu i mokre świece) czy paliwa. To nieco pomoże.

Chodzi o to, że TPS-a jak można lepiej nie ruszać, bo trzeba go potem adaptować. Zmierzyć owszem ale jak zamontowany oryginalnie.



Najważniejsze by nie było przerw w ścieżkach. Między 1-2 pinem oraz 2-3 podczas ruszania przepustnicą.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 20 gru 2014, 10:42

sprawdzałem multimetrem opor na roznych zakresach według tej instrukcji:
Sprawdzanie czujnika TP / kąta otwarcia przepustnicy /
Odpiąć wtyczkę
Sprawdzić rezystancję pomiędzy pinem 1 i 3 czujnika wskazanie prawidłowe 1930 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica zamknięta 2500 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica zamknięta 1280 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta 1130 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta 2500 Ohma

No i sprawa wyglada tak ze wskazanie pojawia sie tylko w zakresie 20k ohm i wynosi 0.9 na niektoryck losowych podlaczeniach. Wszystkie pozostałem zakresy sprawdzałem według wyrzej pokazanej instrukcji i nic nie pokazywalo.
Pytanie jeszcze takie czy jak wymienie cała prepustnice z potencjometrem w komplecie to czy wtedy jest konieczna odaptacja?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 20 gru 2014, 14:56

Potencjometr działa na zasadzie przesuwaka. Na jego krańcach ( 1 i 3 pin) 2500 omów na moje oko za mało. Mi pokazało między 1 a 2 ponad 2.5 kOhma. Tymczasem wskazania typu 0.8-0.9 są raczej nie do przyjęcia...

Poza tym TPS jest adaptowany do silnika a nie przepustnicy... Jego adaptacja w starszych ABK być może odbywa się poprzez "ustawianie" przepustnicy za pomocą małej szpileczki (chyba M5) i nakrętki kontrującej. Wszystko na górze przepustnicy. Powinny być zalakowane żółtą farbą fabrycznie. No i sam TPS jak jest przykręcony jest odpowiednio "zabezpieczony".

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 20 gru 2014, 18:52

nie sa strasznie drogie wiec zakupie, wymienie i zobaczymy czy zacznie gadac, wtedy ewentualne ustawienia. Ja mam rok 92 wiec adaptacja chyba nie bedzie konieczna bo czytałem ze od 93 roku i nowszych trzeba adaptować.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 gru 2014, 10:33

masteretsam pisze:nie sa strasznie drogie wiec zakupie, wymienie i zobaczymy czy zacznie gadac
co nie jest drogie :?:
masteretsam pisze:Ja mam rok 92 wiec adaptacja chyba nie bedzie konieczna bo czytałem ze od 93 roku i nowszych trzeba adaptować.
chyba źle czytałeś bo w starszych rocznikach tez się adaptuje tylko mechanicznie znaczy tzn ręcznie na multimetr a w nowszych poprzez vaga

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 21 gru 2014, 15:40

Uzywane przepustnice z potencjometrami nie sa drogie, bo nowe czytalem ze ponad 400zl. Kiedy juz taka zdobede i załoze i bede widział roznice to zajme sie ta adaptacja w tym wypaku tak jak mowicei mechanicznie. Bo teraz w samochodzie nie ma roznicy czy mam podlaczony ten potencjometr czy nie auto tak samo nie chce pracowac a po wyzej opisanych wynikach wnioskuje ze to on jest zepsuty.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 gru 2014, 15:54

masteretsam pisze:Uzywane przepustnice z potencjometrami nie sa drogie,
no tak tylko że mają już po sporo lat więc tak naprawdę nie wiadomo w jakim stanie jest i kiedy padnie
Może lepiej było by pod kompa podpiąć i sprawdzić może tam coś siedzi.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 21 gru 2014, 16:48

na nowy mnie nie stac. dadam ze zalewało mi cały czas dywanik u kirowcy bo nie bylo uszczelki od linki do owierania maski moze to ma jakis zwiazek. Pod kompa jakis czas temu podpinałem i byl blad od czujnika plozenia przepustnicy i pare innych.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 gru 2014, 16:51

masteretsam pisze:Pod kompa jakis czas temu podpinałem i byl blad od czujnika plozenia przepustnicy
no widzisz czyli coś jest z nim nie halo no chyba że ktoś odpinał i nie odpiął aku wcześniej, trzeba by go skasować i jak pojawi się ponownie to masz winowajcę

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 30 gru 2014, 19:06

auto przestalo dzialac jak odpiołem aku na poł godziny. Mysle ze kupie ta przepustnice z potecnjometrem wymienie i sie zobaczy, nie sa to duze pieniadze, wiec moge zaryzykowac.

Załozyłem drugi potencjometr sprawny bo sprawdzałem multimetrem i bez zmian tak samo auto ledwo pali i nie reaguje na pedał gazu i ledwo zipie na niskich obrotach. Moze byc to spoowdowane przestawieniem zapłonu w sposob kiedy pasek rozrzadu przeskoczył by na kole od zapołonu?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 gru 2014, 20:02

Może bo wałek pośredni nie stanowi prawie żadnego oporu i się obraca jak chce jak coś nie pasuje.

W swoim kompendium napisałem jak w 100 procentach ustawić rozrząd z zapłonem na 0st (pozwala to w miarę normalnie jeździć tylko będzie muł).

Akurat ABK jest niesamowicie przewrażliwiony na ustawienie zapłonu.

Warto jeszcze wymienić filtr paliwa w nadkolu (czysta eksploatacja) i sprawdzić ciśnienie paliwa w listwie. Być może zbieg okoliczności i pompa w baku siada.

Jak nie pomoże sprawdzić czy sonda żyje, jak niebieski czujnik a potem podmienić cewkę zapłonową ( choć nie znalazłem jednoznacznego objawu kiedy siada cewka).

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 10 sty 2015, 18:39

Co do filtra paliwa uwazam ze jestem dobry bo probowałem odpalac na samym gazie i jest identycznie. jutro sprawdze ten zapłon, na kolach mam znaki które robiłem przy zmianie paska i zobacze czy sie zgrywaja. Dodam ze ostatnio zalało mi niezle podłoge u kierowcy a lało sie przez dziure ktora wchodzi linka do otwierania maski


Był dzisiaj u mnie gostek z kompem i pokazywało ciagle 2 błedy: G19 czujnik temperatury powietrza zasysanego i G42 potencjometr przepustnicy. Potencjometr mam sprawny na 100%, co do tego czujnika to wogole jest w tym samochodzie cos takiego? bo ja pierwsze słysze. Jak bede miał czas to przejże kable tylko pytanie jak sie do tego zabrac?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 sty 2015, 18:47

masteretsam pisze:Był dzisiaj u mnie gostek z kompem i pokazywało ciagle 2 błedy: G19 czujnik temperatury powietrza zasysanego i G42 potencjometr przepustnicy. Potencjometr mam sprawny na 100%, co do tego czujnika to wogole jest w tym samochodzie cos takiego? bo ja pierwsze słysze.
skoro ten błąd jest to coś z tym może być nie halo czy błąd powrócił po skasowaniu :?:
a czujnik zasysanego powietrza jest w przepływomierzu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl