Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemami z moją 80'tką...
Mianowicie /cała historia, skrócona/ :
wracając z trasy, strzelił mi pasek rozrządu, dokładniej - zatarła się rolka napinacza.. ok głowica zrobiona itd.. - pojeździłem 2 tygodnie i auto przestało jeździć.. - ciągle kopciło, zalewało silnik benzyną i spalało ją w hektolitrach.. odstawiłem auto do drugiego mechanika- 2 dni i auto jeździ.. ale nie tak jak na początku (czyli po zakupie jakieś 3lata temu).. Okazało się że czujnik w aparacie zapłonowym padł. Mechanik wsadził inny, używany ale auto jeździło, niestety po przedni tak się zagubił w sytuacji że w międzyczasie nabyłem 2 wtryski z przepustnicą itd.., do tego zmieniony został komputer silnika bo z tym co był nie dało się połączyć i skasować błędów, wymieniono sondę bo stara umarła...
Efekt jest taki że na PB auto jak stoi na wolnych obrotach to postoi kilka minut i gaśnie, ale jakoś jeździło, ostatnio nie mogę nawet ruszyć autem bo gaśnie, dodaje gazu i jakby czujnik TPS się skończył.. jeżeli mam LPG włączone to jest OK, auto jeździ ale też wyczuwam delikatne szarpanie jak puszcze gaz i dodam ponownie.. ale na chwile obecna tragedii nie ma..
problem w tym że jak LPG się skończy to stoje.. bo na benzynie nie pojade, a jak już uda mi się ruszyć to jest dobrze kiedy jadę i mam pedał w podłodze, jak bym trzymał w jednej pozycji albo puścił to tak jak by mi brakowało paliwa..
co to może być..??? - tutaj mam prośbę o jakieś foto w jakiej kolejności ma być poskładany cała kanapka z wtryskiem gazu, przepustnicą, uszczelkami/gumami itd... - chce zweryfikować czy to mam dobrze poskładane.
Kolejna sprawa to taka że auto trzyma ciągle 100 stopni C! - zagrzeje się do 100 i tak już zostaje, sprawdzałem licznik, termistor, (podmienione na inne), termostat także zmieniony, ale jeszcze mam drugi.. i dalej to samo.. - znajomy powiedział mi że mogę spróbować zrobić "kryzę" na jednym węży z gazu, czyli taki dławik, żeby woda nie znalazła sobie "lżejszego" obiegu i przez cały układ szła tak samo. Przy tym wszystkim, woda nie gotuje się, układ ma ciśnienie.
Teraz do LPG, najprawdopodobniej muszę wymienić sterownik z gazu, bo cały czas idzie za duża dawka (tutaj może być jeszcze kwestia reduktora i śruby do regulacji?) a na obecnym nie można przeprowadzić adaptacji, bo sterownik nic nie zapamiętuje (czy winą tego może być uaktualnienie oprogramowania sterownika gazu?? bo jeden z mechaników przeprowadził taką operację..) Czy można ewentualnie zmienić oprogramowanie sterownika na niższe..? instalacja to KME BINGO S4. A, dodatkowo - zamiast zrobienia ok 300km na zbiorniku robią ok 200.. ale to wynika oczywiście ze zbyt dużej dawki paliwa...
To chyba tyle problemów jak na razie z motorownią.. ale są one bardzo dokuczliwe i boję się jechać w jakąś dłuższą trasę w obawie że stanę w jakimś polu i będę w czarnej du...pie...
PLIS HELP!
[ Dodano: 2015-01-26, 13:55 ]
Serio, nikt nie ma żadnego pomysłu...? :shock:
[B4 2.0 ABT] Problemy z PB / wtryskiem..?
Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Wróć do „Silniki czterocylindrowe”
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy