Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Stag 4eco szarpie przy delikatnym dodawaniu gaz

Wszystko co związane z LPG
Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2014, 07:57

aldi, podwajanie jest więc może spróbuje kiedyś to ustawiałem ale jeszcze na valtekach i tam to nic nie pomogło i nawet o tym zapomniałem - spróbuję.
Korekt po temperaturze niestety nie ma.

Cały czas byłem przekonany że to może być wina parownika bo to ciśnienie to skacze jak cholera(na map sensorze również) nie przyczaiłem tylko czy jak dobrze pracuje to czy ciśnienie też tak skacze ale luknę jeszcze. Zdaje mi się jak jakiś czas temu tam regulowałem to było ono w miarę stabilne.

A co to tego opornika to jaki wstawić :?:

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 20 gru 2014, 13:50

Praszam za wczoraj. Pomroczność chmielowa :roll: Pisałem o potencjometrze przepustnicy. Może on do czyszczenia

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 gru 2014, 10:38

Satar pisze:Pisałem o potencjometrze przepustnicy. Może on do czyszczenia
hmm czy do czyszczenia to nie wiem nawet nie wiem czy to się da wyczyścić, mój pomału i tak pójdzie na szmelc bo pokazuje poniżej 75% ale działa płynnie i poszukuję drugiego. Chciałem nowy ale cena kosmos, coś ponad 500 zł.

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 21 gru 2014, 23:18

Witam.
Odnośnie Magic Jet-ów taki ich urok, jednym działają a drugim nie. U mnie " za mrozu" za ubogo a jak się rozgrzały to lały na potęgę. Może dlatego, że to "fullgrupa" i ciężko nad tym zapanować . Choć do najtańszych i najtrwalszych nie należą, potem Hana lub Matrix - wedle uznania.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 22 gru 2014, 01:43

Poprostu odzalowac parę groszy i kupić baraccudy

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 gru 2014, 11:38

PieterB, tylko jak ustawisz podwajanie to może być potrzebna korekta mnożnika. Ale najprawdopodobniej wystarczy ruszyć wszystkie punkty (gdy nie ma zaznaczonego żadnej kropki w strzałkami na klawiaturze przesuwa sie wszystkie naraz) na raz w górę lub w duł.

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 gru 2014, 16:59

aldi pisze:PieterB, tylko jak ustawisz podwajanie to może być potrzebna korekta mnożnika.
wiesz co próbowałem to zrobić ale było jeszcze gorzej, tzn falowania to akurat nie było ale bardzo niestabilnie i takie nerwowe wolne obroty nawet na ciepłym, jeszcze pokombinuję jak będę miał wolną chwilę

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 24 gru 2014, 15:29

Witam.
Z tymi nerwowymi trikami abk się zgodzę jak nie była wykonana autokalibracja. Sama zmiana sterowania typu wtrysku nic nie da (nerwowość serca abk). Podwajanie, autokalibracja, wstępne skorygowanie mnożnika, dopracowanie map.

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 gru 2014, 15:35

Grześ77 pisze:jak nie była wykonana autokalibracja.
autokalibracja była wykonana plus ręczne poprawienie ale tak jak napisałem wyżej, spróbuję po świętach jeszcze tam zajrzeć


Zastanawia mnie tylko jedna rzecz a mianowicie czemu po zwiększeniu ciśnienia gazu z 1,15 na 1,20 i po wykonaniu autokalibracji mnożnik wzrósł 1,3 na prawie 1,5 :-/ chyba powinno być odwrotnie. Chyba że coś źle się wykonała autokalibracja ale sprawdzę to już po świętach.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 29 gru 2014, 19:59

Tak propo's mojego przypadku. Ogarnąłem co było winą. Wymieniłem przepływomierz, rezystor przepustnicy, sondę, parszywą trzydziestkę, a winny był...

... niebieski czujnik temperatury od ECU. Najciemniej pod latarnią :mrgreen:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 gru 2014, 06:25

PieterB, Tak na marginesie. Jakie masz dysze? Bo jak ja kupowałem OMVL to były dwa zestawy w komplecie.

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 gru 2014, 16:15

Francis1982 pisze:Jakie masz dysze?
znaczy jeśli chodzi Ci o średnicę to 2,3
Francis1982 pisze:Bo jak ja kupowałem OMVL to były dwa zestawy w komplecie.
a różniły się czymś :?: u mnie były jedne

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 gru 2014, 18:33

Były wkrętki w kolektor i dysze. Możesz pokazac osc. z momentem wystepowania problemu?

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 gru 2014, 18:55

karolas123, tu masz, fakt że jest to bardzo delikatnie pod koniec wykresu widać.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 gru 2014, 19:45

No to te większe masz. Na szczęście OMVL daje mosiężne, które idzie zalutować i rozwiercić jak trzeba. Ja miałem 2.0 mm.

Jako, że Valteki są mozolne tam robiłem nawet 1.7 mm żeby wyrabiały i się nie zapętlały.

Oprócz zmiany ciśnienia dużo można zdziałać średnicą dyszy. Przykręcaną bezpośrednio do wtryskiwacza gazowego.

Specjalnie do tego kupowałem wiertła precyzyjne w Baildonie.

Dla ciśnienia 1.2 osiągnąłem optimum przy 2.0.

Przy zbyt dużej średnicy reduktor może nie wyrabiać i Stag sam sobie podbija ciśnienie i może mieć problemy z kontrolą. (Choć tutaj wolna i nie potwierdzona refleksja).

Zmniejszając średnicę dyszy przy zachowaniu stałego ciśnienia sprawiasz, że listwa pracuje bardziej stabilnie i nie musi nadrabiać mnożnikiem.

Średnica 2mm daje pole (gardło) : 1mm=r czyli pole wynosi 3.14 mm2.
Średnica 2.3 daje 1.15mm = r czyli pole wynosi 4.153 mm2.

Wydajność wtryskiwacza oczywiście nie należy pojmować arytmetycznie tylko geometrycznie <ok>

Przy średnicy 2.3 wtryskiwacz przepuszcza ok. 30 % więcej gazu niż przy 2.0 mm. Niby 0.3 mm a taka różnica :mrgreen:

No chyba, żebyś miał stabilny i wydajny reduktor na minimum 170 KM <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl