Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] słaby, głośny i przerywa

ArasLDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:54

[1.9 TDI 1Z] słaby, głośny i przerywa

Post autor: ArasLDZ » 22 gru 2014, 23:39

Witam.
Fachowcy moi mili pytanie do Was :) Kilku znajomych oglądało moją furę zeby mi coś doradzić, niestety każdy mówił co innego i generalnie olałem sprawę.
Moje 1Z ma strasznie głośna pracę wtrysków. Zimne klekoczą wręcz demonicznie szczególnie gdy ruszam i delikatnie spadną obroty. Podczas jazdy wcale nie jest dużo lepiej. Gdy rozgrzanego pocisnę mocniej to po chwili się wyciszają (pedał w podłodze) ale gdy odpuszczę to znowu grzechotnik.
Druga sprawa to auto jest zamulone. Wkręca sie do max 5tyś na postoju. Jest naprawdę słabe. Mogę go rozpędzić do 130 i nic więcej. Naciskanie gazu nie pomaga. Pali jakieś 5,5-6 litrów. Nic nie kopci. Odpala zimny, letni i ciepły bez problemu.
drugi dość ciekawy problem ze jak jade np. na 2 biegu ok. 30km/h i odpuszczę gaz i ponownie dodam go delikatnie to przez 2 sek przyspiesz po czym na 3-4 sek auto jakby gasło (nie słychać wtrysków- a w moim bocianie ich dżwiek jest bardzo wyraźny). Gdy w jednej pozycji trzymam pedał gazu to po woli zaczyna być słychać wtryski i zaczyna jechać przy czym gdy to nastęuję auto przez 1 sek samo przyspiesza nawet po odjeciu zupełnie gazu.

Nie mam niestety możliwość podpięcia pod VAG bo jestem na święta u rodziców i ... hehe... pracuje od 8 do 18...
Ostatnio zmieniony 23 gru 2014, 20:32 przez ArasLDZ, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 gru 2014, 23:50

ArasLDZ pisze:Moje 1Z ma strasznie głośna pracę wtrysków. Zimne klekoczą wręcz demonicznie szczególnie gdy ruszam i delikatnie spadną obroty. Podczas jazdy wcale nie jest dużo lepiej. Gdy rozgrzanego pocisnę mocniej to po chwili się wyciszają (pedał w podłodze) ale gdy odpuszczę to znowu grzechotnik.
Mnie to wygląda na ewidentny problemy z wysterowaniem dynamicznego kąta wtrysku , a wtryski nie mają z tym nic wspólnego :roll:
ArasLDZ pisze:Kilku znajomych oglądało moją furę zeby mi coś doradzić, niestety każdy mówił co innego i generalnie olałem sprawę.
to olałeś ,czy nie :?: bo jak olałeś ,to nie ma co się produkować :roll:

ArasLDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:54

Post autor: ArasLDZ » 23 gru 2014, 00:07

MUNIOR pisze:to olałeś ,czy nie :?: bo jak olałeś ,to nie ma co się produkować :roll:
Olał ich podpowiedzi bo kazali mi dolać miksolu do ropy bo wtryski padają...
MUNIOR pisze:Mnie to wygląda na ewidentny problemy z wysterowaniem dynamicznego kąta wtrysku , a wtryski nie mają z tym nic wspólnego :roll:
Czy da się to naprawić/ ustawić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 gru 2014, 06:56

Możesz na początek sprawdzić bezpiecznik z nakładką "motor"
Obrazek

Jak masz nowszy osprzęt to logi dynamiczne i będzie widać wysterowanie kata wtrysku.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2014, 08:12

ArasLDZ pisze:Czy da się to naprawić
Wszystko się da naprawić 8-) Na początek sprawdż to co pokazał Krzysiek 84, czyli bezpiecznik "motor "...jeżeli jest spalony to wymień ...choć raczej watpię zeby to była jego wina,bo wtedy problem z ostrym klekotem ,byłby cały czas ,a nie tak jak u ciebie raz jest ,raz nie ma. Jak bezpiecznik bedzie ok.to problem bedzie tkwił najprawdopodobniej w zaworku ciśnienia wewnetrznego pompy i nalezało by przede wszystkim podpiąć vaga i sprawdzić czy pompa przestawia kąt wtrysku...jeśli nie ,to trzeba wykręcić i sprawdzić zaworek ciśnienia wewnętrznego w pompie.Tłoczek ma chodzić płynnie i wracać po naciśnieciu...jeśli zaworek jest sprawny ,to do sprawdzenia następny zaworek ,powrotny na nastawniku .Ma zbierać ciśnienie do ok.4,5 bara i się otwierać .Wszystko co i jak zrobić podałem na tacy ,więc działaj .Ja wszystko o czym napisałem okąze się sprawne ,a problem będzie nadal ,to problem tkwi we wnętrzu pompy wtryskowej i niestety nie da się już nic zrobić , bez jej wyciągania

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 gru 2014, 15:57

ArasLDZ, zastosuj tag w temacie _uwaga

ArasLDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:54

Post autor: ArasLDZ » 23 gru 2014, 20:45

Krzysiek84 strzał w 10!!!
W moim wcale nie było tam bezpiecznika....
Zaglądałem wiele razy do skrzynki bezpieczników i nie zwróciłem uwagi ze tam ma być bezpiecznik. Włożyłem 10A bo innego nie było w zapasie. Jaki powinien być?

Silnik pracuje już o wiele ciszej.
Teraz pytanie dlaczego taki słaby? Jechałem dzisiaj autostradą i wydusiłem z niego 140km/h. Nic więcej. Zauważyłem też na 4 biegu kręcił się ładnie do 2.5tyś obr a później słabł i z trudem przekroczył 3 tyś. Wymieniłem filtr powietrza na nowy.
Z szukajki wywnioskowałem ze zaworek N75 ma na to wpływ. Czy robić bypass i sprawdzać czy najpierw szukać kogoś z VAGiem i analizować wraz z Wami logi?
A i jeszcze ciekawostka- jak silnik pracuje to widzę takie mikro bąbelki w przewodzie zasilania pompy. Ma to duży wpływ na moc auta?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2014, 22:26

ArasLDZ pisze:Krzysiek84 strzał w 10!!!
W moim wcale nie było tam bezpiecznika....
Zaglądałem wiele razy do skrzynki bezpieczników i nie zwróciłem uwagi ze tam ma być bezpiecznik. Włożyłem 10A bo innego nie było w zapasie. Jaki powinien być?
Ten może zostać
ArasLDZ pisze:Silnik pracuje już o wiele ciszej.
Nie dziwota ,bo bez tego bezpiecznika nie mają zasilania <ok> .n108 ,n75 ,czujniki hamulca i sprzegła ,a na pierburgu także przepływomierz ...silnik nie ma wiec szans normalnie pracować ,a auto normalnie jechać
ArasLDZ pisze:Teraz pytanie dlaczego taki słaby? Jechałem dzisiaj autostradą i wydusiłem z niego 140km/h.
Bez podpięcia vaga i logów dynamicznych chocby bloków 003 ,011 nie dowiesz się niestety ...o ile masz silnik na nowszym osprzecie ,który zrobienie tych logów umożliwia .
ArasLDZ pisze:jak silnik pracuje to widzę takie mikro bąbelki w przewodzie zasilania pompy. Ma to duży wpływ na moc auta?
jak mikro ,to nie ma ;-) co jakiś czas może też polecieć wiekszy bombelek ...ważne żeby po dodaniu gazu ,ilość i częstotlowość bombelków się drastycznie nie zwiększyła

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 gru 2014, 10:55

Przy nastepnej wymianie filtra zastosuj inny szybszy w montażu filtr, tylko powrót z nastawnika będziesz musiał podłączyć bezpośrednio do powrotu paliwa do baku.
Oczywiście logi ( jeśli masz pompę z nastawnikiem indukcyjnym)
Obrazek

błedy do sprawdzenia i podstawowe parametry w bassic settings czyli dawka i kąt wtrysku.
Obrazek Obrazek

ArasLDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:54

Post autor: ArasLDZ » 24 gru 2014, 16:10

Mam pompę która ma powrót w górnej części pokrywy nastawnika. A filtr kupiłem właśnie PP 838 bo tak mi doradzili w sklepie :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 gru 2014, 17:39

ArasLDZ pisze:Mam pompę która ma powrót w górnej części pokrywy nastawnika. A filtr kupiłem właśnie PP 838 bo tak mi doradzili w sklepie :)
To niestety logów nie bedzie, ale dawka, kąt wtrysku i błędy jak najbardziej idzie sprawdzić <piwo>

Diablos17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sty 2015, 19:33
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Diablos17 » 24 sty 2015, 22:05

Mam ten sam problem... i jutro wymieniam bezpiecznik :) Być może to tylko to !


Skończyło się na tym że Audi stoi u mechanika... na miejscu stwierdził że gruszka od Turbo nie działa a jeżeli chodzi o klekotanie to przestraszył mnie głowicą :( ale ma nadzieje że to tylko kąt wtrysków... Mam nadzieje że po wszystkim nie będzie mnie to kosztowało majątek i że po czasie znowu nie będę jeździł jak by starym Mercedesem :lol:

Jak już odbiorę Autko to napisze co i jak i za ile !!

Pozdrawiam

ArasLDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:54

Post autor: ArasLDZ » 27 sty 2015, 19:29

Nie odzywałem się przez dłuższy czas bo myślałem ze wszytko jest OK. Zaprowadziłem auto na ustawienie pompy i zaczął normalnie odpalać przy minusowych temp. Auto odstawiłem do garażu a przesiadłem się na A4 z bliźniaczym silnikiem. Po kilku tyg jeżdżenia wróciłem do 80 i ... auto nie jedzie. Wciskam gaz i zbiera się jak wołek. Na 3 biegu wcale nie czuć zeby chciało jechać. Mam wrażenie ze dopiero od 2000-2200 obr zaczyna przspieszać troche lepiej. A4 ciągnie już praktycznie od 1500 obr. Tak bardzo chciałem przesiąść sie na 80 w TDI a teraz zaczynam chcieć z powrotem bezawaryjne auto z gazem....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 sty 2015, 20:27

ArasLDZ pisze:Wciskam gaz i zbiera się jak wołek.
ArasLDZ pisze:A4 ciągnie już praktycznie od 1500 obr. Tak bardzo chciałem przesiąść sie na 80 w TDI a teraz zaczynam chcieć z powrotem bezawaryjne auto z gazem...
Trzeba było kupić 80 tkę z takiem samym typem nastawnika ,jak w A4 ,czyli z indukcyjnym ,wtedy jechała by tak samo jak A4 Nastawnik potencjometryczny ,który posiadasz ,to porażka i największa zakała tego auta ...i żaden mechanik nic na to nie poradzi,żeby nie wiem jak się produkował ...bo tu potrzebna trochę większa wiedza ;-) Zapraszam do siebie ,to ci zrobię takie czary-mary ,że objedziesz bez problemu tą i każdą inną ori A4 :mrgreen: wtedy będzie dopiero żwawa i bezawaryjna ...bardziej niż jakieś tam "auto z gazem " :roll: a tak na marginesie ,to autem trzeba jedzić ,a nie trzymać tygodniami w garażu ,bo jak stoi ,szczególnie zimą ,to nic dobrego z tego nie wynika ;-)

ArasLDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:54

Post autor: ArasLDZ » 28 sty 2015, 10:30

Musze się zastanowić czy chce inwestować w ten samochód czy kupić po prostu droższy i bardziej zadbany z lepszym osprzętem :-)
Po prostu auto stało bo nie miał kto nim jeździć. Teraz jak jest potrzebne to... trzeba pogodzić się z tym co jest. Jazda takim mułem nie zaszkodzi silnikowi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl