[inne] regulator napięcia objawy
[89' b3 1.6 PP] Brak ładowania po naprawie rozrusznika
Witam wszystkich ostatnio miałem problem z rozrusznikiem (bendix nie wyrzucał) ze względu na ciężki dostęp by wyjąć rozrusznik (od spodu a brak najazdu) postanowiłem oddać do mechanika.
Po odbiorze rozrusznik działa wszystko ok dojechałem do domu ok 4km i sie rozładował akumulator. Odpaliłem przez kable, kontrolka od ładowania się nie świeci podczas pracy silnika (tylko się zapala przy pozycji zapłon kluczyka bez rozruchu) tak jak by ładowanie było ale po zmierzeniu napięcia na aku było 9v.
Wniosek brak ładowania ale czemu nie świeci się kontrolka od braku tego ładowania? Jest możliwość że mechanik coś źle podłączył przewody przy rozruszniku?
Po odbiorze rozrusznik działa wszystko ok dojechałem do domu ok 4km i sie rozładował akumulator. Odpaliłem przez kable, kontrolka od ładowania się nie świeci podczas pracy silnika (tylko się zapala przy pozycji zapłon kluczyka bez rozruchu) tak jak by ładowanie było ale po zmierzeniu napięcia na aku było 9v.
Wniosek brak ładowania ale czemu nie świeci się kontrolka od braku tego ładowania? Jest możliwość że mechanik coś źle podłączył przewody przy rozruszniku?
Zaprowadz auto do niego niech naprawi co spaprał,bo może coś zle podłączył,a druga przyczyna może być taka,że masz już wyrobioną bieżnie na alternatorze.Miałem już taki przypadek w dwóch autach.Po odpaleniu kontrolka gasła normalnie tak jak by wskazywała ładowanie,ale po zmierzeniu wskazywała ledwo ponad 9v, dopiero po wyciągnięciu alternatora i wykręceniu szczotek zobaczyłem,że jedna bieżnia była wytarta.To wtedy albo regeneracja,albo używka.
A nie jest panowie tak że w rozruszniku następuje połączenie dwóch plusów? To znaczy ten z alternatora idzie do rozrusznika a tam drugim kablem jest połączony z akumulatorem. Jeśli tak jest a przypuszczam że tak to znaczy że plus z alternatora jest nie przykrencony do rozrusznika. Kontrolka zgaśnie bo lądowanie jest ale nie dobiera do akumulatora. Sprawdź sobie to kolego by cię nie naciągneli na regeneracje której nie zrobią a skasuja.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może kostka stacyjki wysiadła albo przekaźnik X. A jak masz w akumulatorze prąd na odpalenie to i wycieraczki powinny chodzić.siejkers pisze:ok dzięki ale martwi mnie to że ładowania nie ma w ogóle tzn wycieraczki nie chodzą, prąd z altera nie dociera na podzespoły, w poniedziałek zatargam do niego niech poprawia
Kostkę stacyjki wymieniałem pół roku temu nie sądzę by już się rozwaliła?aldi pisze:Może kostka stacyjki wysiadła albo przekaźnik X. A jak masz w akumulatorze prąd na odpalenie to i wycieraczki powinny chodzić.siejkers pisze:ok dzięki ale martwi mnie to że ładowania nie ma w ogóle tzn wycieraczki nie chodzą, prąd z altera nie dociera na podzespoły, w poniedziałek zatargam do niego niech poprawia
Dziś włożyłem nabity aku i odpaliłem i nie było ładowania (przed odpaleniem na aku 12.5V, po odpaleniu 11.7V) jutro jadę do mechanika na poprawkę to się okaże co skopsali ale rano sprawdzę jeszcze bezpieczniki na wszelki wielki
[ Dodano: 2014-12-28, 23:06 ]
a jest możliwość sprawdzenia czy w ogóle wychodzi prąd z alternatora np voltomierzem bezpośrednio na wyjściu na alternatorze? Zadziała taki sposób by sprawdzić czy alter daje w ogóle jakieś napięcie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków