Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

[89' b3 1.6 PP] Brak ładowania po naprawie rozrusznika

Post autor: siejkers » 25 gru 2014, 23:21

Witam wszystkich ostatnio miałem problem z rozrusznikiem (bendix nie wyrzucał) ze względu na ciężki dostęp by wyjąć rozrusznik (od spodu a brak najazdu) postanowiłem oddać do mechanika.
Po odbiorze rozrusznik działa wszystko ok dojechałem do domu ok 4km i sie rozładował akumulator. Odpaliłem przez kable, kontrolka od ładowania się nie świeci podczas pracy silnika (tylko się zapala przy pozycji zapłon kluczyka bez rozruchu) tak jak by ładowanie było ale po zmierzeniu napięcia na aku było 9v.

Wniosek brak ładowania ale czemu nie świeci się kontrolka od braku tego ładowania? Jest możliwość że mechanik coś źle podłączył przewody przy rozruszniku?

1,6td

Post autor: 1,6td » 26 gru 2014, 18:53

Zaprowadz auto do niego niech naprawi co spaprał,bo może coś zle podłączył,a druga przyczyna może być taka,że masz już wyrobioną bieżnie na alternatorze.Miałem już taki przypadek w dwóch autach.Po odpaleniu kontrolka gasła normalnie tak jak by wskazywała ładowanie,ale po zmierzeniu wskazywała ledwo ponad 9v, dopiero po wyciągnięciu alternatora i wykręceniu szczotek zobaczyłem,że jedna bieżnia była wytarta.To wtedy albo regeneracja,albo używka.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2014, 19:39

1,6td pisze:dopiero po wyciągnięciu alternatora i wykręceniu szczotek zobaczyłem,że jedna bieżnia była wytarta.To wtedy albo regeneracja,albo używka.
bieżnie można kupić bez problemu i je wymienić jeśli ocywiście się okaże że to jej wina

1,6td

Post autor: 1,6td » 26 gru 2014, 20:33

Nie kupisz ich nigdzie,bo to jest część która znajduje się na wałku.Są z miedzi i się wycierają z upływem czasu jedynie tak jak już pisałem albo używka albo regeneracja.Z używką raczej nie będzie problemu to to grupa vw.A regeneracja to tylko jeśli w przystępnej cenie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2014, 20:40

1,6td pisze:Nie kupisz ich nigdzie,bo to jest część która znajduje się na wałku.
skoro pisze że się da to się da bo sam to robiłem więc wiem

1,6td

Post autor: 1,6td » 26 gru 2014, 20:46

sorki zle zrozumiałem odpowiedz,a jak już w temacie to jak się je zdejmuje żebym wiedział na przyszłość

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2014, 20:51

1,6td pisze:to jak się je zdejmuje żebym wiedział na przyszłość
niestety ale trzeba zniszczyć inaczej się nie da

A tak to wygląda

Obrazek

1,6td

Post autor: 1,6td » 26 gru 2014, 20:55

czyli troszkę zabawy jest,ale podziękował za informacje,będę już wiedział.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 26 gru 2014, 21:05

A nie jest panowie tak że w rozruszniku następuje połączenie dwóch plusów? To znaczy ten z alternatora idzie do rozrusznika a tam drugim kablem jest połączony z akumulatorem. Jeśli tak jest a przypuszczam że tak to znaczy że plus z alternatora jest nie przykrencony do rozrusznika. Kontrolka zgaśnie bo lądowanie jest ale nie dobiera do akumulatora. Sprawdź sobie to kolego by cię nie naciągneli na regeneracje której nie zrobią a skasuja.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 gru 2014, 11:34

kamsta pisze:Jeśli tak jest a przypuszczam że tak to znaczy że plus z alternatora jest nie przykrencony do rozrusznika.
Taj jest, alternator jest podłączony do rozrusznika i dopiero kablem z rozrusznika łączy się z alternatorem.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 28 gru 2014, 02:55

ok dzięki ale martwi mnie to że ładowania nie ma w ogóle tzn wycieraczki nie chodzą, prąd z altera nie dociera na podzespoły, w poniedziałek zatargam do niego niech poprawia

1,6td

Post autor: 1,6td » 28 gru 2014, 08:13

Zacznij od sprawdzenia bezpieczników nic nie kosztuje, może być że są popalone.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 gru 2014, 10:53

siejkers pisze:ok dzięki ale martwi mnie to że ładowania nie ma w ogóle tzn wycieraczki nie chodzą, prąd z altera nie dociera na podzespoły, w poniedziałek zatargam do niego niech poprawia
Może kostka stacyjki wysiadła albo przekaźnik X. A jak masz w akumulatorze prąd na odpalenie to i wycieraczki powinny chodzić.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 28 gru 2014, 22:30

aldi pisze:
siejkers pisze:ok dzięki ale martwi mnie to że ładowania nie ma w ogóle tzn wycieraczki nie chodzą, prąd z altera nie dociera na podzespoły, w poniedziałek zatargam do niego niech poprawia
Może kostka stacyjki wysiadła albo przekaźnik X. A jak masz w akumulatorze prąd na odpalenie to i wycieraczki powinny chodzić.
Kostkę stacyjki wymieniałem pół roku temu nie sądzę by już się rozwaliła?
Dziś włożyłem nabity aku i odpaliłem i nie było ładowania (przed odpaleniem na aku 12.5V, po odpaleniu 11.7V) jutro jadę do mechanika na poprawkę to się okaże co skopsali ale rano sprawdzę jeszcze bezpieczniki na wszelki wielki

[ Dodano: 2014-12-28, 23:06 ]
a jest możliwość sprawdzenia czy w ogóle wychodzi prąd z alternatora np voltomierzem bezpośrednio na wyjściu na alternatorze? Zadziała taki sposób by sprawdzić czy alter daje w ogóle jakieś napięcie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 gru 2014, 23:12

Napięcie możesz mierzyć na alternatorze, nie ma problemu. Ale żeby było zauważalnie wyższe to musiałby być przepalony kabel gdzieś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl