McGiver pisze:
We wszystkich modelach 1Z fabrycznie siedzi koło dwumasow
Ta ,a swistak siedzi i zawija .... :roll: 1z nigdy nie miał montowanego fabrycznie dwumasu ,co potwierdzają nawet opisy techniczne tego silnika ,ale mniejsza o opisy ...bo kazdy kto widział jak wygląda dwumas , moze sobie sam zweryfikować co u niego siedzi ,wystarczy zajrzeć w okienko skrzyni biegów ,gdzie jak wół ,widać zwykłe ,"krótkie "koło zamachowe ,a nie żaden dwumas , i na pewno nie jest to żaden jednomas -zamiennik ,tylko ori sprzęgło LUK-a ,montowane fabrycznie ,z dającą się odczytać podczas demontażu datą ,potwierdzającą orginalność :roll: .Dwumasu nie miał nawet bliżniaczy następca 1z ,czyli AHU ,montowany w Audi A4 czy golfie III do 97 roku .Koło Dwumasowe miały za to AFN -y ,nawet te z przed 98 roku . Od 98 roku ,dwumas pakowali już praktycznie do wszystkiego ....Sory za odkop z 2007 ,bo choc temat o kompresji ,to coś mnie trafia jak czytam takie bzdury :roll: a potem się słyszy że ''w internecie to bzdury piszą '',ano piszą co niektórzy ,i należy to prostować ....na grubo ponad setkę 80 tek tdi ,nie spotkałem się z dwumasem w żadnej z nich i spotkać się nie spodziwam :roll: Myślę że autor tych rewelacji o "dwumasie występującym fabrycznie w silniku 1z " ,już zweryfikował swoje poglady w praktyce ,i nie zacznie ich tu "prostować" ,nadal twierdząc że dwumas w 1z jednak wystepuje ...jak zacznie ,to umrę ze śmiechu :mrgreen: ...zapewne razem z większoscią włascicieli 1z ,którzy wymieniali sprzęgło i nie mogli się nadziwić
,że zamiast dwumasu ,podczas wymiany znalezli zwykłe ori sprzęgło LUK-a , z datą produkcji pokrywajacą się zwykle z rokiem produkcji auta