Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Kompresja

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 24 gru 2014, 21:00

szczepanek1313 pisze:witam nie zakładam nowego tematu
a co powiecie na to gdy mierzylem niedawno kompresje w swoim 1z wyszlo mi po 34 bara na cylinder czy to normalne ? mam wykres ;) silnik 250tys km
Wydaje się być nie realne, no ale jeśli rzeczywiście tak jest to tylko pozazdrościć <ok>
u mnie mierzyłem zetora to po 28 wybijało na każdym :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2014, 21:46

McGiver pisze: We wszystkich modelach 1Z fabrycznie siedzi koło dwumasow
Ta ,a swistak siedzi i zawija .... :roll: 1z nigdy nie miał montowanego fabrycznie dwumasu ,co potwierdzają nawet opisy techniczne tego silnika ,ale mniejsza o opisy ...bo kazdy kto widział jak wygląda dwumas , moze sobie sam zweryfikować co u niego siedzi ,wystarczy zajrzeć w okienko skrzyni biegów ,gdzie jak wół ,widać zwykłe ,"krótkie "koło zamachowe ,a nie żaden dwumas , i na pewno nie jest to żaden jednomas -zamiennik ,tylko ori sprzęgło LUK-a ,montowane fabrycznie ,z dającą się odczytać podczas demontażu datą ,potwierdzającą orginalność :roll: .Dwumasu nie miał nawet bliżniaczy następca 1z ,czyli AHU ,montowany w Audi A4 czy golfie III do 97 roku .Koło Dwumasowe miały za to AFN -y ,nawet te z przed 98 roku . Od 98 roku ,dwumas pakowali już praktycznie do wszystkiego ....Sory za odkop z 2007 ,bo choc temat o kompresji ,to coś mnie trafia jak czytam takie bzdury :roll: a potem się słyszy że ''w internecie to bzdury piszą '',ano piszą co niektórzy ,i należy to prostować ....na grubo ponad setkę 80 tek tdi ,nie spotkałem się z dwumasem w żadnej z nich i spotkać się nie spodziwam :roll: Myślę że autor tych rewelacji o "dwumasie występującym fabrycznie w silniku 1z " ,już zweryfikował swoje poglady w praktyce ,i nie zacznie ich tu "prostować" ,nadal twierdząc że dwumas w 1z jednak wystepuje ...jak zacznie ,to umrę ze śmiechu :mrgreen: ...zapewne razem z większoscią włascicieli 1z ,którzy wymieniali sprzęgło i nie mogli się nadziwić ;-) ,że zamiast dwumasu ,podczas wymiany znalezli zwykłe ori sprzęgło LUK-a , z datą produkcji pokrywajacą się zwykle z rokiem produkcji auta
Ostatnio zmieniony 28 gru 2014, 13:34 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 gru 2014, 22:24

Chyba już w 95 pakowali do wszystkiego.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2014, 13:31

Jarewa pisze:Chyba już w 95 pakowali do wszystkiego.
Na pewno nie 8-) ,pozaglądaj sobie do 90 konnych tdi z tego roku ,czy to vw czy audi ....zwykłe koło widać jak na dłoni przez otwór w skrzyni ....zresztą mam a4 z końca 96 roku i siedzi dokładnie to samo co w mojej 80 tce ,czyli zwykłe koło ...jak kupowałem to dokładnie się przyjrzałem ,zeby się nie obuć w dwumas ;-) W końcu 97 roku zaczynali juz pakować dwumasę ,nawet do zwykłego 1,9 D ...znajomy wymieniał w vw polo 1,9 D z grudnia 97 i się bardzo zdziwił że ma dwumas :-P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 gru 2014, 13:35

Spotykam A4 1.8 Pb z 95r z dwumasą.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2014, 13:37

Jarewa pisze:Spotykam A4 1.8 Pb z 95r z dwumasą.
Piszemy tu o tdi i regułach potwierdzonych przez fabryczne opisy ,a te mówią wyrażnie że 1,9 tdi w audi 80 czy też w golfie 3 ,do początku 97 roku nie miał dwumasu .O benzynach nic nie wiem ,bo się nie interesuje ;-) ...a ze spotykają się wyjątki ...no cóż ...nigdy nie ma pewności że ktoś kiedyś nie wsadził dwumasy

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 28 gru 2014, 17:51

Do naszych traktorów dwumasy nadały by się? pytam z ciekawości :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2014, 19:35

MarcinexB4 pisze:Do naszych traktorów dwumasy nadały by się?
No pewnie że się nadają ...zakałdać 8-)...był kiedyś u mnie gościu 80 tką z dwumasem ...załóżył ją bo jak mi tłumaczył ,nie mógł pozbyć się drgań ...niestety po zmianie na dwumasę , nic się nie zmieniło (bo zmienić się nie mogło ;-) .Jak się okazało podczas czyszczenia nastawnika ,miał pękniete obie spręzyny tłokorozdzielacza w pompie wtryskowej ,co zauważyłem od razu po zrzuceniu nastawnika .W ten oto sposób ,przy okazji czyszczenia nastawnika , wyszła przyczyna tych nieszczęsnych drgań .Po zmianie na całe spręzyny ,drgania oczywiście znikły 8-)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 28 gru 2014, 20:35

MUNIOR pisze:
MarcinexB4 pisze:Do naszych traktorów dwumasy nadały by się?
No pewnie że się nadają ...zakałdać 8-)...był kiedyś u mnie gościu 80 tką z dwumasem ...załóżył ją bo jak mi tłumaczył ,nie mógł pozbyć się drgań ...niestety po zmianie na dwumasę , nic się nie zmieniło (bo zmienić się nie mogło ;-) .Jak się okazało podczas czyszczenia nastawnika ,miał pękniete obie spręzyny tłokorozdzielacza w pompie wtryskowej ,co zauważyłem od razu po zrzuceniu nastawnika .W ten oto sposób ,przy okazji czyszczenia nastawnika , wyszła przyczyna tych nieszczęsnych drgań .Po zmianie na całe spręzyny ,drgania oczywiście znikły 8-)
Też mam drgania przy ruszaniu, nieraz nie da się płynnie ruszyć to tak trochę po telepie :-P mam przerobionego boscha na pierburga z indukcyjnym no i właśnie poduchy wszystkie sprawne, a drgania są, przyzwyczaiłem się już do tego ale fajnie by było jeśli można jakoś to zlikwidować :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2014, 21:06

MarcinexB4 pisze:Też mam drgania przy ruszaniu
Ale z tego co piszesz ,to Ty masz zupełnie inne drgania, niż ten gosciu :roll: on nie miał ich przy ruszaniu ,tylko w czasie jazdy ...coś jak przy brudnym nastawniku indukcyjnym ...to co opisujesz ,czyli drgania ,a nawet telepanie całą budą ,to zwykle wina sprzęgła ...miałem kiedyś dokładnie to samo w TD -eku ...telepanie było tylko przy ruszaniu ,a im był bardziej rozgrzany ,tym telepanie budą było wieksze ...wymieniłem wiec sprzęgło ,bo i tak się slizgało ...po wymianie jak ręką odjął .Ale może zakończmy ten temat ,bo temat jest o kompresji ,a my tu o drganiach i dwumasie :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl