Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH Coupe] Problem z temperaturą od paru lat

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

[AAH Coupe] Problem z temperaturą od paru lat

Post autor: PuSzEk » 06 gru 2014, 12:06

Siemka
Mam w Coupe problem z temperaturą jak co roku o tej porze, w lecie tez nie ma szału, a teraz do rzeczy o co chodzi.
Temperatura na liczniku 60 stopni..... na trasie, jak tylko stane na chwilke to podchodzi do 70, żeby wyżej to musiałbym stać z 10 minut, nawet jak dobije do 80 to ruszam i spada do tych 70 albo mniej, w mieście 70-80 to jest max. w zderzaku wlot przysłonięty, bo była by masakra, ogrzewanie od praktycznie 2 minut leci ciepłe i jak tylko wskazówka wchodzi na te 60 to leci gorące.
Ogólnie do 90 stopni nie dochodzi wskaźnik nawet jak stoje dobre 20 minut albo dłużej, auto z 92r. więc nie ma jak sprawdzić temperatury w sterowniku, co najlepsze wentylatory włączają się między 80/90 stopni, wiadomo że im dłużej auto chodzi i stoi to temperatura w komorze podnosi się więc siłą musu po jakimś dłuższym czasie podejdzie wskaźnik, pod to 90 stopni ale nie przekracza tej wartości chodź bym stał pół dnia....

Cały opis tyczy się temperatury powietrza +5 do -5

Co zrobiłem przez ten czas, historia jest bardzo długa:


-4 lata temu była zmieniana chłodnica używka oryginał z b4 2.6 automat 94r. z przebiegiem ok 140tyś km, udokumentowany!
- 2,5 roku temu mój poprzedni silnik 2.8 AAH miał zmieniany rozrząd komplet z pompą wody, wszystko górna półka z termostatem Wahler, wtedy już był problem z temperaturą i nic po zmianie się nie zmieniło, po pół roku wysypała się pompa wody, bo poprzedni mechanik naciągnął za bardzo pasek... więc wymiana pompy i wleciał oryginał termostat z ASO, praktycznie mało co się zmieniło na plus.
- ponad rok temu swap na ABC z A4 95r. rozrząd praktycznie był nowy, pompa skf, termostat Wahler, działał do końca, więc nie zmieniałem na oryginał, profilaktycznie pasek i rolki poszły do zmiany. Zalałem cały nowy płyn Dynagel i taki jest lany od początku jak mam auto.
Przy swapie zmieniłem czujnik temperatury ten 3/4 pinowy na oryginał używke i też nic się nie zmieniło we wskazaniach na desce.
Ostatnio zmiana licznika, bo okazało się, że mój poprzedni przekłamuje na obrotomierzu, więc licznik poszedł do elektronika na przelutowanie i sprawdzenie, pogrzebał, wszystko zrobił na tip top, zmieniłem profilaktycznie stabilizator napięcia i nic.....

Ciągle te same błędy wskazania, termostat niby trzyma bo wąż na dole tylko letni od strony silnika.

Głowa mnie już boli od codziennego myślenia co jest nie tak.... przy swapie byłem już w 100% pewny, że to licznik przekłamuje albo czujnik ale jak widać chyba nie.... mam jeszcze jeden czujnik temperatury więc spróbuje go zmienić ale jest taka pora roku, że tylko w garażu którego nie mam :lol:

Podsumowując, nowy płyn w układzie, dobrze odpowietrzony na 1000%, 2 czujniki temperatury sprawdzane, inny licznik i nic się nie zmieniło....
Mam nadzieje, że pomożecie :-P
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 21:51 przez PuSzEk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 06 gru 2014, 15:43

Nie wiem co jest przyczyną ale w moim ABC tez z 92r miałem ten sam problem. Wydaję mi się, że producent zrobił specjalnie takie coś, żeby V-ki się nie przegrzewały a mają do tego tendencje. Ja jeździłem tak i po dwóch wymianach termostatu stwierdziłem, że niestety tak musi być.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 gru 2014, 18:35

Był temat: https://audi80.pl/v6-abc-aah-problem ... t37238.htm
Tam Kokolino też kombinował długo i nic nie wskórał.

W V6 kach układ chłodzenia jest bardzo podobny do tego z V8ek może dlatego jest zbyt wydajny.

Ja teraz mam wsadzone liczniki z A4ki i tam już producent zajął się problemem motoryzacyjnych hipochondryków. Tam wskazówka pokazuje 90°C przy rzeczywistej temperaturze płynu 80-105°C.
A takie 1.8T ma chłodzenie jak każde R4 a moce są do 225KM. Nawet ostatnie wersje miały jakiś elektrycznie sterowany termostat.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 10 gru 2014, 23:04

To ja mam lepiej...
Podłączam się pod komputer gazowy i widzę temperaturę reduktora, wskazuje 90c a na liczniku jakieś 60, leniiiwie do tych 60 się podnosi, a czasami normalnie wskoczy na 90 po czym jak jadę spada znowu do 60, ale na reduktorze spada do 85c... Stało się tak pewnego dnia w wakacje, wcześniej wszystko było ok.
Ja uważam że problem tkwi w liczniku, taki sam mam problem z licznikiem od kilometrów, często i gęsto się zacina, nawet po wymianie na inny, nawet po przelutowaniu zimnych lutów a co jest najśmieszniejsze w tym ? Że jak stuknę w licznik, lub nacisnę mocno te pokrętło od ustawiania wskaźnika PB to licznik chodzi do pewnego czasu, i tak można się bawić, irytujące a co gorsza nie wiem co z tym fantem zrobić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 gru 2014, 11:30

viper370 pisze:irytujące a co gorsza nie wiem co z tym fantem zrobić.
to albo nie trafiłeś na odpowiednie luty moim zdaniem lub do wymiany stabilizator napięcia w liczniku

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 28 gru 2014, 16:10

Mam to samo od początku w moim, co ciekawe kiedyś w trasie padła mi pompa wody i temp. doszła do 100 stopni, więcej nie chciała a było lato i spokojnie, bezawaryjnie dojechałem do domu. Innym razem w ostrej śnieżycy skoczyła mi temp. ponad 90, na parkingu zobaczyłem że cały przód auta jest szczelnie oblodzony.
Zastanawia mnie coś co zobaczyłem w katalogu części: heavy duty cooling system and/or trailer towing/ air condition. Czyli układ chłodzenia wysokiej wydajności, dla ciągnięcia przyczepy i klimatyzacja.
Tak myślę czy nie miałem takiej opcji założonej w swoim (klimę mam) i miałoby to jakiś związek...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 gru 2014, 21:01

W każdej Vce była ta największa chłodnica, popatrz jeszcze raz w katalog i nie masz tam osobnej chłodnicy normalnej. Jest tylko dla ABC/AAH
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1155075/
Osobna jest tylko do automatu.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 gru 2014, 21:19

W zasadzie obie chłodnice są takie same. Jedyna różnica to dodatkowe wyjścia w przypadku automata. Co by nie mówić nie znam bardziej wydajnej chłodnicy w przypadku 80tek jak ta z V6ki.

Awatar użytkownika
Ogoniasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 19 maja 2014, 23:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ogoniasty » 02 sty 2015, 08:05

U mnie jest dokładnie to samo. Na trasie mam max 60-70 stopni. Na postoju 90, czasem w korku potrafi dojść do 100. Miałem na dniach wymienić termostat, ale w tej sytuacji nie wiem czy to coś da.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 sty 2015, 13:34

A sprawdzaliście działanie wskaźnika? Zobaczcie czy przy 100 gotuje się wam woda w zbiorniczku. Często czujniki robią takie jajca - lepiej wstawić porządny lub używkę ori niż papierzaki. Vka ma prawo trzymać 80-90 ale 60-70 na trasie to już z lekka za mało.

Awatar użytkownika
stawsz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 16 lut 2014, 19:24
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: stawsz » 02 sty 2015, 20:52

u mnie trzyma 80 - 85 w trasie - na Vagu - wskaznik 87-90
na postoju (w bardzo gorące dni) podchodzi pod 100 - 105 na wskaźniku w liczniku a na Vagu - ok 95 - 98 C max

Mam wentylatory podpięte w jakies innej kolejności (kiedyś mechanik pomylił ) i w sumie miałem to poprawiać bo załączają sie na 2 bieg przy ok 92-95 C wg wskaźników, ale ostatnie lata są gorące i w sumie zostawiam jak jest - nigdy jeszcze temperatura nie wskoczyła wyżej niż wspomniane Vagowe 90-95 C

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl