[2.3 NG] Dziwny problem z zalewaniem
[2.3 NG] Dziwny problem z zalewaniem
Witam, mam problem z moim audi 2.3. Wymieniona zostala przeplywka, wszystkie cxujniki sprawdzone, uklad uszczeliony. Problem polega na tym ze jak go odpale to sie zalewa i wystarczy cofnac kluczyk na 2sek i samochod zaczyna pracowac prawidlowo. Kostka stacyjki podmieniona i brak rezultatow.Macie jakies pomysly co wymi3nic lub sprawdzic?
Ostatnio zmieniony 21 gru 2014, 10:25 przez MARi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Cofnąć kluczyk i od razu przekręcić spowrotem ale żeby w tym czasie nie zgasł. Pluje nie spaloną benzyną w tłumik, nie wkręca się no poprostu zalewa. Sonda jest w porządku, to na pewno nie od składu mieszanki. Prąd nastawnika ustawiony. Na tamtej przepływce były sprawdzane różne ustawienia płytki spiętrzającej oraz składu mieszanki i też za którymś razem dobrze odpalił a za którymś się zalewał. Dopiero po jakimś czasie z kuzyniakiem doszliśmy z tym kluczykiem, myśleliśmy, że to może kostka no ale jednak nie. Może sterownik się coś pieprzy? na wyjściu z kompa gdy odpali się i zalewa zanika napięcie, gdy sie cofnie kluczyk tak jak opisałem wyżej jest wszystko ok. Silnik chodzi bdb, spalanie ma w normie, moc też tylko dlaczego trzeba tak bawić się z tym kluczykiem żeby nie zalewało ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Czujnik temperatury byl sprawdzony i rezystancja jest ok. Gdy odpale i zalewa i zdejme wtyczke,od nastawnika obroty troche rosna,ale dalej nie jest to dobra praca silnika. Gdy odpale i silnik chodzi dobrze gdy zdejme wtyczke to obroty zostaja takie same. Wiec tak jak powinno byc. Po odpieciu wtyczki od wtrysku rozruchowego powinen przestac lac a nic sie nie dzieje czyli czujnik go wylacza. Jak sie zalewa to nic nie pomaga odpinanie wtyczek itp tylko trzeba cofnac kluczyk tak zeby nie zgasl i dziala ok! Moze cos z czujnikiem halla? Zostal wyrzucony gaz, zalozona przeplywka ktora nie widziala gazu, swiece, przewody, guma od przeplywki, zostal tez uklad paliwowy uszczelniony. Bardziej obstawial bym cos w elektronice.. dodam ze jest to climatronic choc nie wiem czy to istotne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przepływka do danedo modelu silnika czy jaka wpadła? Wygląda mi to na błąd potencjometru przepływki w dolnym zakresie pracy. Mrugnięcie stacyjką powoduje odcięcie na moment zasilania do ECU i skasowanie błędu. Klapa przepływki jest cały czas uniesiona i nie łapie ponownego błędu. To jest B3 czy B4 próbowałeś wymigać kody błyskowe podczas złej pracy silnika? Co się dzieje jak odpalasz z odpiętym potencjometrem?MARi pisze: Wymieniona zostala przeplywka
Przepływka od NG do NG, na starej przepływce działo się to samo. Kody błyskowe odczytywałem i nic nie wykazało. Przed chwilą próbowałem odpalić z odpiętą wtyczką od potencjometru i silnik chciałby odpalić ale jednak nie odpala, więc chyba dobrze? Po ponownym podłączeniu odpalił od "strzału" ale zalewał się więc zrobiłem ten myk z kluczykiem.. Dodam że jest to b4 z 1992roku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Jeżeli po cofnięciu kluczyka przestaje się zalewać, to musi łapać jakiś błąd, resetujesz kompa i jest ok. Wybłyskałeś kody z obydwu sterowników ? Proponuje wtedy gdy auto się zalewa sprawdzić co pokazuje sonda lambda, jak jest prąd na nastawniku i ściągnąć wtyczkę z wtryskiwacza rozruchowego . Przy wtrysku mechanicznym dawka jest uzależniona od ustawienia klapy i zaworu powietrza, więc jeżeli po cofnięciu kluczyka jest ok to nie można się czepiać ustawienia klapy, a np. zaworu dodatkowego powietrza lub obwodu na przepustnicy. Sprawdź czy działa poprawnie. Ciekaw jestem co ją boli..