[B4 1.9 1Z 90KM] bosch, spadek mocy turbo problem
- DONkamillo_88
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
- Lokalizacja: lubelszczyzna
[B4 1.9 1Z 90KM] bosch, spadek mocy turbo problem
Witam forumowiczow.
Problem dotyczy braku doladowania.Auto nie jezdzilo 3 miesiace a jak wsiadlem pierwszy raz po tym czasie to od razu wymienilem olej i filtry : oleju - OP 525/1, powietrza AP 005 wa 51 490, paliwa PP 850... I teraz podczas jazdy slysze turbo ale wcale go nie czuje a mam wrazenie ze to przez ten postoj albo przy tych wymianach cos nie halo, te filtry to ok? Wczesniej auto hulalo po odmuleniu u Muniora i zaczipowaniu
Czasami mam wrazenie ze turbo cos tam pociagnie ale to rzadko no i nie z taka sila jak powinno. Chce zmierzyc cis. doladowania ale jeszcze nie mam odp. manometru.
No i jako ze jestem totalnym laikiem powiedzcie mi jak sie sprawdza ta gruszke i sztange bo wcale nie wiem co tam mam zrobic no i dojscie tylko od gory mam..
Prosze o jakies rady, do tej pory przejechalem sie z odpietym n75 bo to podobno to samo co bajpas i nie odczulem zadnej roznicy w jezdzie czyli chyba dobry? ....
Co tu poradzic? pozdrawiam
Problem dotyczy braku doladowania.Auto nie jezdzilo 3 miesiace a jak wsiadlem pierwszy raz po tym czasie to od razu wymienilem olej i filtry : oleju - OP 525/1, powietrza AP 005 wa 51 490, paliwa PP 850... I teraz podczas jazdy slysze turbo ale wcale go nie czuje a mam wrazenie ze to przez ten postoj albo przy tych wymianach cos nie halo, te filtry to ok? Wczesniej auto hulalo po odmuleniu u Muniora i zaczipowaniu
Czasami mam wrazenie ze turbo cos tam pociagnie ale to rzadko no i nie z taka sila jak powinno. Chce zmierzyc cis. doladowania ale jeszcze nie mam odp. manometru.
No i jako ze jestem totalnym laikiem powiedzcie mi jak sie sprawdza ta gruszke i sztange bo wcale nie wiem co tam mam zrobic no i dojscie tylko od gory mam..
Prosze o jakies rady, do tej pory przejechalem sie z odpietym n75 bo to podobno to samo co bajpas i nie odczulem zadnej roznicy w jezdzie czyli chyba dobry? ....
Co tu poradzic? pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 lis 2014, 10:52 przez DONkamillo_88, łącznie zmieniany 2 razy.
- DONkamillo_88
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
- Lokalizacja: lubelszczyzna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak ,ale w niektórych nowszysch sterownikach ,łapie po odpięciu wtyczki n75 awaryjny ...wiec lepiej jednak wtyczkę zostawić i połaczyć weżyk z turbo z wężykiem idącym do gruszki ...Zakłucenia i nieprawidłową pracę n75 ,spowoduje też zbyt duza ilość oleju ,która potrafi się dostać weżykami do wnętrza n75 i czasem też do gruszki...wtedy nawet nowy n75 przestanie działać prawidłowo.A jak chesz ,jak to napisałeś "zdobyć doświadczenie " i zobaczyć przyczynę "nie jechania" ,podepnij vaga i przejedż się z odpalonym blokiem 003 i 011 ...gwarantuję ci ze wskazania ,nie będą takie jakie powinny byćczy dobrze wywnioskowałem że odpięcie wtyczki od n75 daje to samo co łączenie wężyków?
- DONkamillo_88
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
- Lokalizacja: lubelszczyzna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pytanie przy jakich obrotach pojawia się ten 1 bar ,,bo jak dopiero koło 3 tys, to i tak lipaDONkamillo_88 pisze:Wstepny pomiar cisnienia doładowania to max 1 bar,
Większego sterownik nie "obsłuży " bo mapsensor do 1bara ...choć przez chwilę moze być i 1,2 bara ...Mowa cały czas o sterowniku 401B ,czyli z audi na starym osprzęcieDONkamillo_88 pisze:Czy 1 bar to wartość ok jak dla chipa?
- DONkamillo_88
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
- Lokalizacja: lubelszczyzna
- DONkamillo_88
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
- Lokalizacja: lubelszczyzna
a jednak mam jakieś nieodparte wrażenie że słabiej ciągnie, cały czas idzie równo bez wyraźnego załączenia turbawki a kiedyś to dobrze ją było czuć...
Pogoda nie sprzyja teraz dłubaniu więc chociaż zliczanie przebiegu sobie zrobiłem (było troche zabawy ) a z tym turbem to juz normalnie nie wiem...
[ Dodano: 2014-12-30, 16:59 ]
Jeśli ciśnienie osiąga 1 bar przy tych 2500-2700 rpm to znaczy że wszystko jest ok?
Pogoda nie sprzyja teraz dłubaniu więc chociaż zliczanie przebiegu sobie zrobiłem (było troche zabawy ) a z tym turbem to juz normalnie nie wiem...
[ Dodano: 2014-12-30, 16:59 ]
Jeśli ciśnienie osiąga 1 bar przy tych 2500-2700 rpm to znaczy że wszystko jest ok?
- DONkamillo_88
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
- Lokalizacja: lubelszczyzna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokładniej mówiąc ,to przede wszystkim sprawność nastawnika ,bo masz niestety potencjometryczny ,i nie znasz dnia i godziny ,kiedy zacznie ci robić niespodzianki .No i pozostałego osprzętu ,jak np.przepływomierza ...Niestety problem z tym starszym typem osprzetu polega na tym ,że nie można normalnie niczego zdiagnozować vagiem ...bo sterownik udostępnia tylko blok 000 ,do tego widac tylko wartosci osiagane ,a nie widać żadanych przez kompa ,jak to ma miejsce w nowszych sterownikach ,obsługujących nastawniki indukcyjne ...wiec cała diagnoza niedomagań ,opiera się zwykle na przypuszczeniach i doświadczeniu diagnostyDONkamillo_88 pisze:a dokładniej mówiąc?
- DONkamillo_88
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
- Lokalizacja: lubelszczyzna
Witam po dłuższej nieobecności.
Co do tematu - nie zrobiłem nic oprócz instalacji wskaźnika turbo boost.
Dalej czasem mam wrażenie że samochód powinien ciągnąć lepiej, ale częściej wydaje mi się że wszystko jest w granicach normy... W "międzyczasie" polutowałem licznik, teraz ładnie zlicza km, i ogarnąłem zmore kontrolkę oleju - od strony czujników.
Coś mi mówi żeby kata wywalić, a więc usprawnień cd.
Dzięki za odpowiedzi, temat zamykam, pozdro
Co do tematu - nie zrobiłem nic oprócz instalacji wskaźnika turbo boost.
Dalej czasem mam wrażenie że samochód powinien ciągnąć lepiej, ale częściej wydaje mi się że wszystko jest w granicach normy... W "międzyczasie" polutowałem licznik, teraz ładnie zlicza km, i ogarnąłem zmore kontrolkę oleju - od strony czujników.
Coś mi mówi żeby kata wywalić, a więc usprawnień cd.
Dzięki za odpowiedzi, temat zamykam, pozdro