Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] bosch, spadek mocy turbo problem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DONkamillo_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
Lokalizacja: lubelszczyzna

[B4 1.9 1Z 90KM] bosch, spadek mocy turbo problem

Post autor: DONkamillo_88 » 07 lis 2014, 11:10

Witam forumowiczow.
Problem dotyczy braku doladowania.Auto nie jezdzilo 3 miesiace a jak wsiadlem pierwszy raz po tym czasie to od razu wymienilem olej i filtry : oleju - OP 525/1, powietrza AP 005 wa 51 490, paliwa PP 850... I teraz podczas jazdy slysze turbo ale wcale go nie czuje a mam wrazenie ze to przez ten postoj albo przy tych wymianach cos nie halo, te filtry to ok? Wczesniej auto hulalo po odmuleniu u Muniora i zaczipowaniu ;)
Czasami mam wrazenie ze turbo cos tam pociagnie ale to rzadko no i nie z taka sila jak powinno. Chce zmierzyc cis. doladowania ale jeszcze nie mam odp. manometru.
No i jako ze jestem totalnym laikiem powiedzcie mi jak sie sprawdza ta gruszke i sztange bo wcale nie wiem co tam mam zrobic no i dojscie tylko od gory mam..
Prosze o jakies rady, do tej pory przejechalem sie z odpietym n75 bo to podobno to samo co bajpas i nie odczulem zadnej roznicy w jezdzie czyli chyba dobry? ....

Co tu poradzic? pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 lis 2014, 10:52 przez DONkamillo_88, łącznie zmieniany 2 razy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2014, 19:42

Auto nie jezdzone kilka miesięcy ,to przepis na problemy ...zapiekają się zaciski itp.itd
DONkamillo_88 pisze:Co tu poradzic?
Przyjechać ponownie do mnie 8-) a puzniej nie dopuszczać do sytuacji żeby auto stało kilka miesiecy nie używane :roll:

Awatar użytkownika
DONkamillo_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: DONkamillo_88 » 07 lis 2014, 20:06

A no tak myslalem zeby ponownie odwiedzic ale cos sie nie moge zebrać, musze jeszcze sam popatrzeć bo skąd wezmę to doświadczenie :D hehe Nie dlugo przyjdzie mi wskaźnik turbo boost to zobaczymy co pokaże. A czy dobrze wywnioskowałem że odpięcie wtyczki od n75 daje to samo co łączenie wężyków?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2014, 21:02

czy dobrze wywnioskowałem że odpięcie wtyczki od n75 daje to samo co łączenie wężyków?
Tak ,ale w niektórych nowszysch sterownikach ,łapie po odpięciu wtyczki n75 awaryjny ...wiec lepiej jednak wtyczkę zostawić i połaczyć weżyk z turbo z wężykiem idącym do gruszki ...Zakłucenia i nieprawidłową pracę n75 ,spowoduje też zbyt duza ilość oleju ,która potrafi się dostać weżykami do wnętrza n75 i czasem też do gruszki...wtedy nawet nowy n75 przestanie działać prawidłowo.A jak chesz ,jak to napisałeś "zdobyć doświadczenie " i zobaczyć przyczynę "nie jechania" ,podepnij vaga i przejedż się z odpalonym blokiem 003 i 011 ...gwarantuję ci ze wskazania ,nie będą takie jakie powinny być ;-)

Awatar użytkownika
DONkamillo_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: DONkamillo_88 » 07 lis 2014, 23:25

Wstepny pomiar cisnienia doładowania to max 1 bar, ale jeszcze to sprawdze...
Czy 1 bar to wartość ok jak dla chipa?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 14 gru 2014, 14:55

w seryjnym sterowniku to 0,95 bar szczyt,a 0,85 stałe.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 gru 2014, 15:42

DONkamillo_88 pisze:Wstepny pomiar cisnienia doładowania to max 1 bar,
Pytanie przy jakich obrotach pojawia się ten 1 bar ,,bo jak dopiero koło 3 tys, to i tak lipa ;-)
DONkamillo_88 pisze:Czy 1 bar to wartość ok jak dla chipa?
Większego sterownik nie "obsłuży " bo mapsensor do 1bara ...choć przez chwilę moze być i 1,2 bara ...Mowa cały czas o sterowniku 401B ,czyli z audi na starym osprzęcie

Awatar użytkownika
DONkamillo_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: DONkamillo_88 » 30 gru 2014, 14:10

MUNIOR pisze:Pytanie przy jakich obrotach pojawia się ten 1 bar ,,bo jak dopiero koło 3 tys, to i tak lipa

warunki drogowe kiepskie ale na 3 biegu 1bar to około 2500rpm może trochę więcej...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2014, 15:41

DONkamillo_88 pisze:warunki drogowe kiepskie ale na 3 biegu 1bar to około 2500rpm może trochę więcej...
No to jak najbardziej ok ...chwilowe przy tym programie ,powinno podskoczyć do 1,2 bara i zaraz spada do ok.1 bara ...ale to w dużym stopniu zależy od sprawności n75

Awatar użytkownika
DONkamillo_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: DONkamillo_88 » 30 gru 2014, 16:18

a jednak mam jakieś nieodparte wrażenie że słabiej ciągnie, cały czas idzie równo bez wyraźnego załączenia turbawki a kiedyś to dobrze ją było czuć...
Pogoda nie sprzyja teraz dłubaniu więc chociaż zliczanie przebiegu sobie zrobiłem (było troche zabawy :D ) a z tym turbem to juz normalnie nie wiem...

[ Dodano: 2014-12-30, 16:59 ]
Jeśli ciśnienie osiąga 1 bar przy tych 2500-2700 rpm to znaczy że wszystko jest ok?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2014, 18:03

DONkamillo_88 pisze:Jeśli ciśnienie osiąga 1 bar przy tych 2500-2700 rpm to znaczy że wszystko jest ok?
Ze szczelnością dolotu ,turbiną i regulacją ciśniania ,wyglada że ok 8-) ale nie tylko to ma wpływ na jazdę ;-)

Awatar użytkownika
DONkamillo_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: DONkamillo_88 » 30 gru 2014, 22:24

a dokładniej mówiąc? ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2014, 22:47

DONkamillo_88 pisze:a dokładniej mówiąc? ;)
Dokładniej mówiąc ,to przede wszystkim sprawność nastawnika ,bo masz niestety potencjometryczny ,i nie znasz dnia i godziny ,kiedy zacznie ci robić niespodzianki .No i pozostałego osprzętu ,jak np.przepływomierza ...Niestety problem z tym starszym typem osprzetu polega na tym ,że nie można normalnie niczego zdiagnozować vagiem ...bo sterownik udostępnia tylko blok 000 ,do tego widac tylko wartosci osiagane ,a nie widać żadanych przez kompa ,jak to ma miejsce w nowszych sterownikach ,obsługujących nastawniki indukcyjne ...wiec cała diagnoza niedomagań ,opiera się zwykle na przypuszczeniach i doświadczeniu diagnosty ;-)

Awatar użytkownika
DONkamillo_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:05
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: DONkamillo_88 » 17 sty 2015, 15:09

Witam po dłuższej nieobecności.
Co do tematu - nie zrobiłem nic oprócz instalacji wskaźnika turbo boost.
Dalej czasem mam wrażenie że samochód powinien ciągnąć lepiej, ale częściej wydaje mi się że wszystko jest w granicach normy... W "międzyczasie" polutowałem licznik, teraz ładnie zlicza km, i ogarnąłem zmore kontrolkę oleju - od strony czujników.
Coś mi mówi żeby kata wywalić, a więc usprawnień cd.

Dzięki za odpowiedzi, temat zamykam, pozdro ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl