Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 2.3NG] Stukanie w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

[90 B3 2.3NG] Stukanie w silniku

Post autor: ambro1234 » 01 sty 2015, 16:01

Witam wszystkich. Mój problem wygląda tak, że silnik przy niskich obrotach traci moc i pracuje na 3 tłokach. Kolejna rzecz jest taka, że przy trącaniu gazem coś mi stuka w silniku. Po wkręceniu na obroty łapie już 5 tłoków ale też słychać stukanie. Stało mi sie to w trasie do domu. Zatrzymałem sie tylko w sklepie i właśnie jak odpaliłem pod sklepem już potem miałem te problemy. Olej jest. Jechałem normalnie, bez katowania itp. Co mogło się stać?

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 01 sty 2015, 19:33

ja bym spuścił olej i zobaczył jak wygląda. No i jak masz możliwość zmierz kompresję i sprawdź czy rozrząd się nie przestawił.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 sty 2015, 22:53

Jeśli masz instalcję LPG to stawiam na głowicę - zawory mogą się podpierać na niskich obrtoach przez traci kompresje.

Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

Post autor: ambro1234 » 02 sty 2015, 01:11

no właśnie na niskich obrotach łapie na 3 tłokach. czyli mówisz że głowica do wymiany? ale to mogła pęknąć czy co?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 sty 2015, 13:36

Nie daje 100%, że to głowcia bo nie słyszałem jak to stuka. Ale jest duże prawdopodobieństwo. Raczej nie pękła tylko prowadnice zaoworów są juz wylatane i się zawór podpiera. Obróbka głowicy - porting, dotarcie gniazd pod zawory, liżnięcie przylgni. Ale najpierw trzeba zweryfikować czy to na bank góra klepie.

Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

Post autor: ambro1234 » 02 sty 2015, 14:09

ale zapomniałem napisać jednej rzeczy. jak to sie stało, wyjąłem bagnet i była na nim piana. a przecież olej sie nie spieni :(

Awatar użytkownika
muchaszi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:05
Lokalizacja: Puławy

Post autor: muchaszi » 02 sty 2015, 14:17

sprawdź głowice, zakręć kluczem na szajbie i sluchaj czy coś nie stuknie lub czy nie zwiesza sie na zaworach, ściągną bym też pokrywe zaworów sprawdzić czy nie ma luzu na wałku

Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

Post autor: ambro1234 » 02 sty 2015, 14:26

stukania nie ma wgl jak np wkręci sie ją na obroty i trzyma je równo. na niskich też jest cisza, ale na 3 tłokach pracuje. stukanie jest tylko przy rozpędzaniu sie (bo próbowałem do domu dojechać ale po 200m zrezygnowałem) i wtedy, gdy trącam gazem

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 02 sty 2015, 15:23

Ciśnienia nie robi na dole ? Może odma zamarzła i stąd ta piana w oleju ? Nie wiem co mogłoby stukać w takim wypadku ale warto sprawdzić bo nie wymaga to dużo pracy :)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 02 sty 2015, 19:01

Wez zegar i sprawdz kompresje.Podejrzewam ze uszczelke Ci przydmuchalo miedzy cylindrami.Czy jak gwaltownie dodajesz gazu to slyszysz takie metaliczne stukanie?

Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

Post autor: ambro1234 » 03 sty 2015, 12:40

tak, właśnie o to chodzi. przy gwałtownym dodawaniu gazu słychać to stukanie.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 03 sty 2015, 15:20

Uszczelke dmuchnelo miedzy cylindrami.wykrec swiece i sprawdz cisnienie zegarem.Pewnie na dwoch wyskoczy po zerze.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 04 sty 2015, 13:01

na przykładzie moim,,objawy takie same,uszczelka pod głowicą przepalona pomiędzy cylindrami.Dzwwięk był taki jakby zawór wpadł do silnika.,Sprawdź kompresje a wszystko się wyjaśni.,,tak jak lik448 pisze.

Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

Post autor: ambro1234 » 05 sty 2015, 12:50

a jeśli to tylko uszczelka, to te stukanie skąd sie bierze?

Awatar użytkownika
muchaszi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:05
Lokalizacja: Puławy

Post autor: muchaszi » 05 sty 2015, 14:16

no proste skoro jest brak kompresji między 2 cylindrami lub lub nawet na 1 to on lata luzem bez oporów a dodatkowo moze dojsc do zapłonu pod nim, i to moze byc przyczyna piany w oleju.:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl