Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] 1.8 T czy zakałdać LPG ???

Wszystko co związane z LPG
Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

[b3] 1.8 T czy zakałdać LPG ???

Post autor: Sebandi » 31 gru 2014, 18:16

Witam , jestem po swapie z 1.8 PM na 1.8 T AJL 180 KM i zastanawiam się nad założeniem instalacji LPG dlatego mam kilka pytań mianowicie :
- czy samochód dużo starci na mocy
- czy te silniki lubią gaz
- jak instalacje polecacie
- jeszcze jakiś mądre myśli , o czym należy pamiętać

strugar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 03 lis 2014, 12:03

Post autor: strugar » 31 gru 2014, 18:43

Ja miałem ten silnik w A4 ale 150KM bodajże AEB oznaczenie

Zakładałem sekwencje po zakupie samochodu.
Silnik nie stracił wiele na mocy ale przy quattro palił średnio ponad 12l lpg na 100km przy mieszanej jeździe na trasie nie zszedłem mniej jak 10l/100km
Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Samochód u mnie z sekwencją przejechał ponad 60 tys km w 2 lata(38 tyskm rocxnie głównie na trasie ale też po mieśćie) i tak go sprzedałem
Kupiony z przebiegiem 183 tyś km ale na 100% był przekręcony o ile nie wiem.

Z problemów pamiętaj o dobrym oleju,itp. sprawdź jak instalator podłączał kable do zapłonu u mnie wpioł się w cewkę 1 cyl i nie polutował kabli zostawił na skrętkę owinięte taśmą izolacyjna. Patent odkryłem na autostradzie jak samochód zgasł koszt naprawy był spory bo cała cewka była do wymiany. Poza tym pod koniec mojego użytkowania zaczęły stukać zawory ,jak odpalałem zimny silnik. wzrosło też zużycie oleju. Nie wiem czy miało to coś wspólnego z LPG ale pamiętaj że jest tam 20 zaworów i koszt regeneracji głowicy jest straszny.

Zmam A4 avat quattro z tym silnikiem na LPG z podobnym przebiegiem i własciciel nie zgłaszał problemów.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 01 sty 2015, 10:05

Może jeszcze ktoś się wypowie na ten temat ??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 sty 2015, 11:10

Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Tyle zrobiłeś na valteku typ 30 bez dotykania tych wtryskiwaczy?
Valtek typ 30 nie nadaje raz, bo jest nietrwały a dwa jest za wolny na niskie czasy wtrysku w 1.8 Turbo. Trzeba dać małe dysze aby dawał radę odmierzać gaz na wolnych obrotach co powoduje że z gazem w podłodze przez te małe dysze nie przeciśnie się odpowiednia ilość paliwa nawet jeśli wtryskiwacze będą cały czas otwarte.
A uboga mieszanka w silniku turbo jest bardzo zabójcza.

Do autora weź dobre wtryski (Hana, Barracuda ewentualnie AC W01) i reduktor z zapasem (nie wierz w moce deklarowane przez producentów z wyjątkiem reduktorów AC). Sterownik sprawa drugorzędna jeśli będziesz wybierał między sterownikami wiodących producentów: LPG Tech, KME, Stag.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 01 sty 2015, 11:28

Tak ale jak to ogólnie chodzi, jakie wady zalety lpg w tym konkretnym silniku ??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 sty 2015, 11:44

Chyba zaletą są zawsze koszty paliwa. Na zachodzie jako zaletę też wymienia się ekologię.

Im bardzie wysilony silnik tym przy źle dobranej i wyregulowanej instalacji łatwiej go zniszczyć.

Nie jest to silnik jak np. w niektórych nowszych autach w których już przy jeździe na benzynie wypala głowice.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 01 sty 2015, 14:26

Czyli co zakładać :)??

Awatar użytkownika
Tomiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 362
Rejestracja: 28 maja 2007, 22:07
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Post autor: Tomiii » 01 sty 2015, 14:59

Posiadałem dwa auta z 1.8T
Passata ANB 150 i A4 AWM 170
Oba w bardzo dobrej kondycji i w obu zamontowane profesjonalnie dobrane instalacje czyli odpowiednie wtryski i reduktor
W obu przypadka satysfakcja 100%

Z jednej strony ekonomia ANB 10/11,5 l/100, AWM Q 12/13,5 l/100
z drugiej strony frajda z jazdy samochodem z T

strugar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 03 lis 2014, 12:03

Post autor: strugar » 01 sty 2015, 17:53

aldi pisze:
Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Tyle zrobiłeś na valteku typ 30 bez dotykania tych wtryskiwaczy?
Valtek typ 30 nie nadaje raz, bo jest nietrwały a dwa jest za wolny na niskie czasy wtrysku w 1.8 Turbo. Trzeba dać małe dysze aby dawał radę odmierzać gaz na wolnych obrotach co powoduje że z gazem w podłodze przez te małe dysze nie przeciśnie się odpowiednia ilość paliwa nawet jeśli wtryskiwacze będą cały czas otwarte.
A uboga mieszanka w silniku turbo jest bardzo zabójcza.

Do autora weź dobre wtryski (Hana, Barracuda ewentualnie AC W01) i reduktor z zapasem (nie wierz w moce deklarowane przez producentów z wyjątkiem reduktorów AC). Sterownik sprawa drugorzędna jeśli będziesz wybierał między sterownikami wiodących producentów: LPG Tech, KME, Stag.
Auto miałem w latach 2009/2011 za całą instalacje z butlą w miejscu koła zapłaciłem 2400zł
czy wtryski były Valtek pewien w 100% nie jestem na pewno nie były najwyższej jakości

przebieg 60tys km jest w 100% realny dziennie tylko na trasie praca dom robię 150km

Poza regularną wymianą filtrów LPG i regulacją zgodnie z gracją z instalacją nic nie robiłem, co do silnika ja miałem problem z turbiną zatkała się rurka olejowa i zajechałem dzięki temu turbinę ale to jeszcze przed montażem LPG możliwe że w tedy tez dostały regulatory zaworów. klepanie zaworów i dymienie ustawało po jakiś 20 sekundach pracy.

Ogólnie ja byłem zadowolony.

Awatar użytkownika
Math11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 522
Rejestracja: 18 kwie 2010, 23:15
Lokalizacja: LHR/LZA

Post autor: Math11 » 01 sty 2015, 21:53

W tym roku zakładałem w swojej 80 gaz do silnika AEB. Wtryski barracuda, parownik zavoli, komputer sterujący STAG 400. Silnik praktycznie nie stracił na mocy. Byłem na hamowni, różnica między LPG a PB to jakieś 2-3KM. Spalanie w trasie przy normalnej jeździe to jakieś 8/9 litrów, po mieście potrafi zjeść nawet 14 litrów. Problemów żadnych. Według mnie jeśli motor jest zdrowy śmiało można zakładać LPG. Pozdrawiam ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 sty 2015, 22:09

strugar pisze:co do silnika ja miałem problem z turbiną zatkała się rurka olejowa i zajechałem dzięki temu turbinę ale to jeszcze przed montażem LPG
No bo silniki lubią się zasyfiać. Nawet w późniejszych silnikach dawali większe filtry oleju.
Więc warto często zmieniać olej i lać bardzo dobry olej.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 sty 2015, 22:26

Math11, staga 400 to nie załozyłeś bo to nie sterownik do tego silnika. Może stag4

Awatar użytkownika
Math11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 522
Rejestracja: 18 kwie 2010, 23:15
Lokalizacja: LHR/LZA

Post autor: Math11 » 02 sty 2015, 11:02

Faktycznie kolego moja pomyłka ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 sty 2015, 12:12

Faktem jest, że jesli po założeniu instalacji sekwencyjnej, ubyło komus mocy na gazie w silniku. Należy natychmiast przestac uzywac gazu i udac sie do kompetentnego gazownika w celu weryfikacji i wystrojenia instalacji.

Awatar użytkownika
Ogoniasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 19 maja 2014, 23:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ogoniasty » 03 sty 2015, 12:26

karolas123 pisze:Faktem jest, że jesli po założeniu instalacji sekwencyjnej, ubyło komus mocy na gazie w silniku. Należy natychmiast przestac uzywac gazu i udac sie do kompetentnego gazownika w celu weryfikacji i wystrojenia instalacji.
Spadek mocy zawsze będzie, ale mówimy tu o 3-4KM. Podczas jazdy jest to nieodczuwalne. Jeżeli jednak ewidentnie czuć różnicę, to warto się wybrać do gazownika jak już kolega wyżej wspomniał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl