[b3] 1.8 T czy zakałdać LPG ???
[b3] 1.8 T czy zakałdać LPG ???
Witam , jestem po swapie z 1.8 PM na 1.8 T AJL 180 KM i zastanawiam się nad założeniem instalacji LPG dlatego mam kilka pytań mianowicie :
- czy samochód dużo starci na mocy
- czy te silniki lubią gaz
- jak instalacje polecacie
- jeszcze jakiś mądre myśli , o czym należy pamiętać
- czy samochód dużo starci na mocy
- czy te silniki lubią gaz
- jak instalacje polecacie
- jeszcze jakiś mądre myśli , o czym należy pamiętać
Ja miałem ten silnik w A4 ale 150KM bodajże AEB oznaczenie
Zakładałem sekwencje po zakupie samochodu.
Silnik nie stracił wiele na mocy ale przy quattro palił średnio ponad 12l lpg na 100km przy mieszanej jeździe na trasie nie zszedłem mniej jak 10l/100km
Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Samochód u mnie z sekwencją przejechał ponad 60 tys km w 2 lata(38 tyskm rocxnie głównie na trasie ale też po mieśćie) i tak go sprzedałem
Kupiony z przebiegiem 183 tyś km ale na 100% był przekręcony o ile nie wiem.
Z problemów pamiętaj o dobrym oleju,itp. sprawdź jak instalator podłączał kable do zapłonu u mnie wpioł się w cewkę 1 cyl i nie polutował kabli zostawił na skrętkę owinięte taśmą izolacyjna. Patent odkryłem na autostradzie jak samochód zgasł koszt naprawy był spory bo cała cewka była do wymiany. Poza tym pod koniec mojego użytkowania zaczęły stukać zawory ,jak odpalałem zimny silnik. wzrosło też zużycie oleju. Nie wiem czy miało to coś wspólnego z LPG ale pamiętaj że jest tam 20 zaworów i koszt regeneracji głowicy jest straszny.
Zmam A4 avat quattro z tym silnikiem na LPG z podobnym przebiegiem i własciciel nie zgłaszał problemów.
Zakładałem sekwencje po zakupie samochodu.
Silnik nie stracił wiele na mocy ale przy quattro palił średnio ponad 12l lpg na 100km przy mieszanej jeździe na trasie nie zszedłem mniej jak 10l/100km
Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Samochód u mnie z sekwencją przejechał ponad 60 tys km w 2 lata(38 tyskm rocxnie głównie na trasie ale też po mieśćie) i tak go sprzedałem
Kupiony z przebiegiem 183 tyś km ale na 100% był przekręcony o ile nie wiem.
Z problemów pamiętaj o dobrym oleju,itp. sprawdź jak instalator podłączał kable do zapłonu u mnie wpioł się w cewkę 1 cyl i nie polutował kabli zostawił na skrętkę owinięte taśmą izolacyjna. Patent odkryłem na autostradzie jak samochód zgasł koszt naprawy był spory bo cała cewka była do wymiany. Poza tym pod koniec mojego użytkowania zaczęły stukać zawory ,jak odpalałem zimny silnik. wzrosło też zużycie oleju. Nie wiem czy miało to coś wspólnego z LPG ale pamiętaj że jest tam 20 zaworów i koszt regeneracji głowicy jest straszny.
Zmam A4 avat quattro z tym silnikiem na LPG z podobnym przebiegiem i własciciel nie zgłaszał problemów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tyle zrobiłeś na valteku typ 30 bez dotykania tych wtryskiwaczy?Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Valtek typ 30 nie nadaje raz, bo jest nietrwały a dwa jest za wolny na niskie czasy wtrysku w 1.8 Turbo. Trzeba dać małe dysze aby dawał radę odmierzać gaz na wolnych obrotach co powoduje że z gazem w podłodze przez te małe dysze nie przeciśnie się odpowiednia ilość paliwa nawet jeśli wtryskiwacze będą cały czas otwarte.
A uboga mieszanka w silniku turbo jest bardzo zabójcza.
Do autora weź dobre wtryski (Hana, Barracuda ewentualnie AC W01) i reduktor z zapasem (nie wierz w moce deklarowane przez producentów z wyjątkiem reduktorów AC). Sterownik sprawa drugorzędna jeśli będziesz wybierał między sterownikami wiodących producentów: LPG Tech, KME, Stag.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Posiadałem dwa auta z 1.8T
Passata ANB 150 i A4 AWM 170
Oba w bardzo dobrej kondycji i w obu zamontowane profesjonalnie dobrane instalacje czyli odpowiednie wtryski i reduktor
W obu przypadka satysfakcja 100%
Z jednej strony ekonomia ANB 10/11,5 l/100, AWM Q 12/13,5 l/100
z drugiej strony frajda z jazdy samochodem z T
Passata ANB 150 i A4 AWM 170
Oba w bardzo dobrej kondycji i w obu zamontowane profesjonalnie dobrane instalacje czyli odpowiednie wtryski i reduktor
W obu przypadka satysfakcja 100%
Z jednej strony ekonomia ANB 10/11,5 l/100, AWM Q 12/13,5 l/100
z drugiej strony frajda z jazdy samochodem z T
Auto miałem w latach 2009/2011 za całą instalacje z butlą w miejscu koła zapłaciłem 2400złaldi pisze:Tyle zrobiłeś na valteku typ 30 bez dotykania tych wtryskiwaczy?Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Valtek typ 30 nie nadaje raz, bo jest nietrwały a dwa jest za wolny na niskie czasy wtrysku w 1.8 Turbo. Trzeba dać małe dysze aby dawał radę odmierzać gaz na wolnych obrotach co powoduje że z gazem w podłodze przez te małe dysze nie przeciśnie się odpowiednia ilość paliwa nawet jeśli wtryskiwacze będą cały czas otwarte.
A uboga mieszanka w silniku turbo jest bardzo zabójcza.
Do autora weź dobre wtryski (Hana, Barracuda ewentualnie AC W01) i reduktor z zapasem (nie wierz w moce deklarowane przez producentów z wyjątkiem reduktorów AC). Sterownik sprawa drugorzędna jeśli będziesz wybierał między sterownikami wiodących producentów: LPG Tech, KME, Stag.
czy wtryski były Valtek pewien w 100% nie jestem na pewno nie były najwyższej jakości
przebieg 60tys km jest w 100% realny dziennie tylko na trasie praca dom robię 150km
Poza regularną wymianą filtrów LPG i regulacją zgodnie z gracją z instalacją nic nie robiłem, co do silnika ja miałem problem z turbiną zatkała się rurka olejowa i zajechałem dzięki temu turbinę ale to jeszcze przed montażem LPG możliwe że w tedy tez dostały regulatory zaworów. klepanie zaworów i dymienie ustawało po jakiś 20 sekundach pracy.
Ogólnie ja byłem zadowolony.
W tym roku zakładałem w swojej 80 gaz do silnika AEB. Wtryski barracuda, parownik zavoli, komputer sterujący STAG 400. Silnik praktycznie nie stracił na mocy. Byłem na hamowni, różnica między LPG a PB to jakieś 2-3KM. Spalanie w trasie przy normalnej jeździe to jakieś 8/9 litrów, po mieście potrafi zjeść nawet 14 litrów. Problemów żadnych. Według mnie jeśli motor jest zdrowy śmiało można zakładać LPG. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Spadek mocy zawsze będzie, ale mówimy tu o 3-4KM. Podczas jazdy jest to nieodczuwalne. Jeżeli jednak ewidentnie czuć różnicę, to warto się wybrać do gazownika jak już kolega wyżej wspomniał.karolas123 pisze:Faktem jest, że jesli po założeniu instalacji sekwencyjnej, ubyło komus mocy na gazie w silniku. Należy natychmiast przestac uzywac gazu i udac sie do kompetentnego gazownika w celu weryfikacji i wystrojenia instalacji.