Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Spadające obroty na PB

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

[B4 2.0 ABT] Spadające obroty na PB

Post autor: timolo » 03 sty 2015, 14:39

Witam, Mam audi 80 b4 ABT 2.0 + LPG , na LPG chodzi dobrze, zaś na paliwie spada z obrotów i się wkręca tak na zmianę. Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Wymieniłem pompe paliwa, filtr paliwa, czujnik wody. Przy odłączonej sondzie jest to samo. Świece i przewody są ok. (próbowałem z innymi świecami także to samo) po rozkręceniu gaźnika widać że paliwo ma tak jakby przerwy w podawaniu jak mu te obroty spadają. Przy dodaniu gazu i trzymaniu na wyższych obrotach jest wszystko ok.
Co jeszcze może powodować takie objawy ?

dodam jeszcze co zauważyłem, że przy pulsacyjnym wciskaniu pedału gazu auto tak jakby strzela, nie w wydechu tylko w silniku ..

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 03 sty 2015, 21:32

Zapłon nie był ruszany? Spróbuj podmienić jeszcze kopułkę aparatu zapłonowego i palec

timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

Post autor: timolo » 04 sty 2015, 09:07

stało się tak od momentu kiedy odłączony był akumulator bo chciałem zresetować komputer bo wcześniej już czasem szarpał na benzynie ale odłączenie aku pomagało na jakiś czas (jakieś błędy łapał na gazie) aż w końcu po odłączeniu aku, zaczął się tak dławić jakby odcinało mu paliwo. tzn wkręca się na obroty i przydusza jakby brakło mu paliwa i znów się wkręca na obroty i tak non stop w równych odstępach.

Zapłon nie ruszany
Kopułka trochę wypalona a nie mam na jaką podmienić jedynie kupić bym musiał. Palec to samo.

Tak się zastanawiałem że skoro na LPG chodzi dobrze to może coś z komputerem na benzynie jest nie tak, a no i sondę odłączałem tylko wtyczkę żeby sprawdzić a nie wiem czy czasem nie trzeba jej przełączyć na kompie na "wyłączona" lub "masa"

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 04 sty 2015, 10:05

Jeśli masz 2generację gazu(silnik krokowy w wężu idącym do gaźnika) to w sterowniku od lpg emulacja sondy powinna być na masa.

timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

Post autor: timolo » 04 sty 2015, 11:16

Tak mam II generację. Parownik też regenerowałem w tamtym tygodniu, muszę podjechać na regulację, gaziarz odłączy mi w sterowniku sondę ?

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 04 sty 2015, 19:31

tak "emulacja sondy lambda na masa"

timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

Post autor: timolo » 07 sty 2015, 16:50

Byłem u gazownika i mówił że jest ok i on nie może nic zmienić, mam jednak 1 generacje. Po podpięciu VAG wywala takie błędy :

5 Faults Found:
00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
30-00 - Open or Short to Plus
00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
30-00 - Open or Short to Plus
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-00 - Implausible Signal
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
Readiness: N/A


Po wykasowaniu błędów nadal się pojawiają oprócz lambdy, a silnik nadal obiniża i zawyża obroty tak na przemian i nie pracuje równo na PB

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 07 sty 2015, 20:36

Spróbuj zresetować komputer poprzez odłączenie aku na kilka minut, następnie podłącz znowu aku i zrób adaptację na samej benzynie, tz. odpal samochód i niech pochodzi do załączenia się wentylatora chłodnicy

timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

Post autor: timolo » 08 sty 2015, 07:34

teraz po odłączeniu aku jest to samo, żadnych zmian. Dodam że rano przy mrozie -15 jak odpalam na PB to pochodzi 20 sek. idealnie (idealne obroty) i wraca do tego systematycznego spadania i wkrecania sie na obroty na przemian cyklicznie. Wyczytałem według tych błędów że to serwomotor (silniczek krokowy) oraz TPS. Czy to jest prawdopodobne że tak szaleją obroty przez to ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2015, 08:05

timolo pisze: Czy to jest prawdopodobne że tak szaleją obroty przez to ?
i to nawet bardzo prawdopodobne skoro jest błąd i ciągle powraca tzn że coś z nim nie halo

timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

Post autor: timolo » 10 sty 2015, 17:20

wyczyściłem krokowiec (serwomotor czy nastawnik przepustnicy) i wszystko elegancko wróciło do normy na PB jak i na LPG, bardzo ładnie chodzi silnik :D

Jedna rzecz mnie nurtuje jeszcze bo jak rano odpalę na zimnym to minimalnie go jeszcze szarpie (czuć w środku lekkie wibracje tak jakby troszkę za niskie obroty miał jeszcze typu powinny być 800 a jest tak ok.750)

Gdy silnik się rozgrzeje np do 50 stopni wszystko już jest ok (naprawde minimalnie zarywa albo po prostu jestem już przewrażliwiony na tym punkcie i to odczuwam)

Czy coś jeszcze wypadało by wymienić ? uszczelki pod gaźnikiem te papierowe można gdzieś kupić ? bo w sklepie mi powiedział że jedynie jakiś szrot bo nie produkują już takich, a te moje były już "dotknięte zębem czasu"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl