[B4 2.0 ABK] Pomiar kompresji - czy to już czas na remont?
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
[B4 2.0 ABK] Pomiar kompresji - czy to już czas na remont?
Jestem własnie po pomiarze kompresji: na 1 i 4 niecałe 6, a na 2 i 3 dobre 6 bar. Mechanik który mi to mierzył mówi że słabiutko. Dodam że silnik nie był zbyt nagrzany, bo przejechałem tylko kilka km z pracy; wszędzie tu czytam że powinien być nagrzany a mechanik mówi że trzeba na zimnym. To ja już zgłupiałem... Czy jak by był nagrzany to znacząco by sie pomiar mógł różnić? Jeśli nie to faktycznie czas na remonty?
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Specjalnie byłem oblukać co pisze na bloku. Jest ABK i inaczej być nie chce. Jeszcze w środę pojade do innego znajomego mechanika i się zweryfikuje pierwszy pomiar.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez elektronic, łącznie zmieniany 1 raz.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Rozrząd robiony po zakupie (2007 rok) u dobrego mechanika i nic potem grzebane nie było. Moc? Hmmm, dziś dociągłem na gazie 170 (i koniec) a jak przeżuciłem na benzynkę to moment do 180 doszedł i chyba miał chęć na jeszcze ale już mi się prosta kończyła... Przy ruszaniu kołami potrafi obrócić w miejscu. Więc?...
Ja też obstawiam że to jakiś miks Ale, czy jeśli nie będzie bloku od ABT, a głowicy ABK, nie powinien mieć wyższego stopnia kompresji niż ABK/ABK ? :roll:
Być może się mylę....
Co do pomiarów, ja wykonałem je na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Gdy robiłem na zimno, zrobiłem jak kolega wspomniał wyżej pomiar na mokro (strzykawa z 5ml oleju na każdą komore serducha , na zimnym silniku, bo zakwalifikowałem go na remont wg tego pomiaru). Zrobiłem pierścienie i panewki mając kompresje między 9-11, obecnie mam 11,5-13
Pozdrawiam i życzę owocnych remontów !
Być może się mylę....
Co do pomiarów, ja wykonałem je na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Gdy robiłem na zimno, zrobiłem jak kolega wspomniał wyżej pomiar na mokro (strzykawa z 5ml oleju na każdą komore serducha , na zimnym silniku, bo zakwalifikowałem go na remont wg tego pomiaru). Zrobiłem pierścienie i panewki mając kompresje między 9-11, obecnie mam 11,5-13
Pozdrawiam i życzę owocnych remontów !
Tak, ja również słyszałem wiele opini od "tasiemców-mechaników", jeżeli wiesz co mam na myśli Lecz na dzień dzisiejszy stan swojego motoru oceniam na wzorowy, mimo tej różnicy na cylindrach pracuje naprawde elegancko <ok>PieterB pisze:to coś słabo bo różnica 1 bar kwalifikuje silnik do remontu, przynajmniej tak kiedyś wyczytałemJacCoupe pisze:obecnie mam 11,5-13
Pozdrawiam