Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pomiar kompresji - czy to już czas na remont?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

[B4 2.0 ABK] Pomiar kompresji - czy to już czas na remont?

Post autor: elektronic » 03 sty 2015, 00:45

Jestem własnie po pomiarze kompresji: na 1 i 4 niecałe 6, a na 2 i 3 dobre 6 bar. Mechanik który mi to mierzył mówi że słabiutko. Dodam że silnik nie był zbyt nagrzany, bo przejechałem tylko kilka km z pracy; wszędzie tu czytam że powinien być nagrzany a mechanik mówi że trzeba na zimnym. To ja już zgłupiałem... Czy jak by był nagrzany to znacząco by sie pomiar mógł różnić? Jeśli nie to faktycznie czas na remonty?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2015, 08:53

No ale kilka km to już silnik ciepły, do prawidłowego pomiaru silnik ciepły 60-90stC chodzi o rozszerzalność cieplną wynik będzie zawsze zawyżony niż na zimnym. Ale i tak masz tragedie wiec silnik do roboty.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 03 sty 2015, 11:45

No to mnie nie pocieszyłeś... A tu jeszcze 200 tys nie wskoczyło na liczniku...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 sty 2015, 12:07

Przy pomiarze ciśnienia sprężania wciskamy "gaz do dechy" i kręcimy rozrusznikiem.
Wszystkie świece wykręcone.
Według mnie coś jest nie tak z pomiarami.
Przy tak niskim ciśnieniu silnik miałby problemy z odpaleniem.
Może masz blok od silnika ABT.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2015, 15:44

elektronic, a może mechanik miał uszkodzony manometr znaczy okłamywał albo bo te pomiary to tragedia jakaś.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 03 sty 2015, 16:00

Pomiar wykonany zgodnie z tym co piszecie z wyjątkiem rozgrzania, o czym pisałem.
Nie znam sie na tego typu manometrach. Specjalnie pożyczył z zakładu w którym pracuje, żeby mi zmierzyć.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2015, 16:12

Hmm to nie pozostaje pewnie nic innego jak remont.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 03 sty 2015, 17:40

Specjalnie byłem oblukać co pisze na bloku. Jest ABK i inaczej być nie chce. Jeszcze w środę pojade do innego znajomego mechanika i się zweryfikuje pierwszy pomiar.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez elektronic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2015, 17:43

Niech po zweryfikowaniu zrobi dodatkowo pomiar na mokro (próba olejowa)

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 03 sty 2015, 21:20

Ja bym dla pewności u innego mechanika sprawdził pomiar tak dla pewności. Z mocą wszystko w porządku? Rozrząd na 100% dobrze ustawiony? Źle ustawiony też może zabrać kilka stopni na kompresji

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 03 sty 2015, 21:32

Rozrząd robiony po zakupie (2007 rok) u dobrego mechanika i nic potem grzebane nie było. Moc? Hmmm, dziś dociągłem na gazie 170 (i koniec) a jak przeżuciłem na benzynkę to moment do 180 doszedł i chyba miał chęć na jeszcze ale już mi się prosta kończyła... Przy ruszaniu kołami potrafi obrócić w miejscu. Więc?...

JacCoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:36

Post autor: JacCoupe » 03 sty 2015, 21:34

Ja też obstawiam że to jakiś miks :D Ale, czy jeśli nie będzie bloku od ABT, a głowicy ABK, nie powinien mieć wyższego stopnia kompresji niż ABK/ABK ? :roll:
Być może się mylę....


Co do pomiarów, ja wykonałem je na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Gdy robiłem na zimno, zrobiłem jak kolega wspomniał wyżej pomiar na mokro (strzykawa z 5ml oleju na każdą komore serducha :D, na zimnym silniku, bo zakwalifikowałem go na remont wg tego pomiaru). Zrobiłem pierścienie i panewki mając kompresje między 9-11, obecnie mam 11,5-13 ;)

Pozdrawiam i życzę owocnych remontów ! :)

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 04 sty 2015, 01:11

elektronic, wiec dla pewności jeszcze jeden pomiar i najlepiej u innego mechanika na sucho i z próbą olejową. Jeżeli na sucho ponownie pokaże te 6 bar a na próbie olejowej wzrośnie o te minimum 2 bary to niestety remoncik.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 sty 2015, 07:34

JacCoupe pisze:obecnie mam 11,5-13 ;)
to coś słabo bo różnica 1 bar kwalifikuje silnik do remontu, przynajmniej tak kiedyś wyczytałem

JacCoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:36

Post autor: JacCoupe » 04 sty 2015, 12:54

PieterB pisze:
JacCoupe pisze:obecnie mam 11,5-13 ;)
to coś słabo bo różnica 1 bar kwalifikuje silnik do remontu, przynajmniej tak kiedyś wyczytałem
Tak, ja również słyszałem wiele opini od "tasiemców-mechaników", jeżeli wiesz co mam na myśli ;) Lecz na dzień dzisiejszy stan swojego motoru oceniam na wzorowy, mimo tej różnicy na cylindrach pracuje naprawde elegancko <ok>


Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl