Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z obrotami

Wszystko co związane z LPG
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2014, 19:24

Dziwne że autoryzowany zakład BRC wsadził staga. Ale pewnie wsadzili aby ciąć koszty.
Przemek29 pisze:co znaczy "Zmieniając proporcje wykręcenia registra vs bypassu i czułości"
Znaczy że np. wkręcasz register na wężu ale za to rozkręcasz czułość na parowniku i doregulowujesz bypass ale jak nie masz doświadczenia to lepiej nie ruszaj.
Przemek29 pisze:i powiedz Mi "odcięcie sygnału prędkości od ECU" tzn ? jakieś rady to zaraz bede próbował.
Trzeba się dobrać do wtyczki ECU silnika i odciąć kabel z sygnałem prędkości. Albo go odciąć przy liczniku skąd wychodzi.

Ale najlepiej na początek odepnij kostkę od skrzyni biegów (jest przy półosi po stronie kierowcy łatwo ją odpiąć pod maską). Co prawda nie będzie działał prędkościomierz ale zobaczysz czy się polepszy.

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 30 gru 2014, 19:27

No więc kolego jest tak: po odpaleniu teraz na zimnym silniku swieciła sie tylko czerwona dioda na dosłownie sekunde wskoczyłą zielona ale cały czas paliła sie czerwona, ale po nabraniu temperatury paliły sie na przemian czerwona i zielona, ta pojedyncza czerwona nie swieci sie w ogóle.


to jest pod czarną obudową powietrza to tam do tej wtyczki idzie kabelek zółto-zielony i żółty i one idą dalej niż ta palstikowa puszka STAG na zdjęciu zaznaczyłęm gdzie idą te kabelki one wchodzą do bezpiecznika od gazu i wyżej ta niebieska kopułka.
Obrazek
Zaznaczyłęm czarnymi kółeczkami gdzie idą te kabelki żółty i żółto zielony.


Obrazek
czy to jest tps?
nie wiem czemu zdjęcie jest do góry nogami :( [
Ostatnio zmieniony 30 gru 2014, 19:37 przez Przemek29, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2014, 19:35

Jak dobrze pamiętam to TPS to wtyczka której zdjęcie dałeś na poprzedniej stronie. Tutaj masz wtyczkę wtryskiwacza.

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 30 gru 2014, 19:47

No właśnie ta wtyczka czerwona na poprzedniej stronie to jest Potencjometr Przepustnicy i to nie to samo co TPS tak mi powiedział mechanik.
ALe tam nie mam zadnych kabelków od gazu przed chwilą sprawdzałem i nie idą kabelki do tej czerwonej wtyczki (ze zdjęcia na poprzedniej stronie).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2014, 20:39

Bo do wtryskiwacza idzie odcięcie.
Przemek29 pisze:No właśnie ta wtyczka czerwona na poprzedniej stronie to jest Potencjometr Przepustnicy i to nie to samo co TPS tak mi powiedział mechanik.
Zmień mechanika albo lepiej słucha co mówi bo może przekręciłeś.

TPS to skrót od Throttle position sensor, czyli czujnik położenia przepustnicy.

http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle_position_sensor

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 30 gru 2014, 21:05

No wiem, że masz racje ale on Mi powiedział, że to sie fachowo nazywa " Potencjometr położenia przepustnicy" i u Mnie to wygląda tak:
Obrazek
no i to jak wpisywałem w google czy na allegro ten potencjometr to wyskoczyło mi dokładnie to samo wiec ja juz nie wiem, ja wiem, że na pewno masz większą wiedzę niż Ci mechanicy dlatego zdaje sięna Twoje porady.
I właśnie ta czerwona wtyczka jest do tego wpinana bo to jest takie płaskie na klucze torx i jak to odepne to obroty spadają na jakies 800 i trzesie silnikiem i jak włacze spowrotem to wracają do normy.
No i jak to odepne to brzeczy na chwile silniczek krokowy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2014, 21:26

Mówienie o tym potencjometr położenia przepustnicy też jest poprawne, bo ten czujnik (w ABT) właśnie jest oparty o potencjometr. Używanie zamiennie tych pojęć to norma.
Nawet w instrukcji od staga jest napisane "czujnik położenia przepustnicy (TPS)".
Są jeszcze hallotronowe czujniki położenia przepustnicy ale rzadziej występują. W starszych są też czujniki w postaci styku zamknięcia przepustnicy i max otwarcia.

Zobacz gdzie masz podłączony kabel zielono-żółty ze staga.

I zobacz jak będą zachowywały się obroty z odpiętą kostką od czujnik prędkości na skrzyni biegów.

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 30 gru 2014, 21:41

To są kabelki od STAGA.
Obrazek

A na tym zdjęciu jak widzisz ten kabelek żółto zielony (jest za tym czerwonym kabelkiem jak popatrzysz w prawą stronę) jest obcięty w środku jest taki kikucik.

Obrazek

[ Dodano: 2014-12-30, 21:51 ]
aha a ten żółto zielony inny kabelek co idzie od tej wtyczki wtryskiwacza to idzie do tej czarnej kosteczki co widzisz na poprzedniej stronie pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego .

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 gru 2014, 18:27

Trochę leniwy ten gazownik że TPSa nie podłączył.
Przemek29 pisze:aha a ten żółto zielony inny kabelek co idzie od tej wtyczki wtryskiwacza to idzie do tej czarnej kosteczki co widzisz na poprzedniej stronie pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego .
Bo to odcięcie wtrysku a ta kosteczka to przekaźnik który rozłącza wtryskiwacz.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 03 sty 2015, 18:26

Witam, przeczytałem cały dokładnie ten temat, bo tez mam problem z obrotami, wymieniłem silniczek krokowy na używany i nie było poprawy nadal obroty otrzymywały się w granicach 2,5 tys., wiec pojechałem wymienić krokowa na drugi używany, który okazał się lepszy, ale nie do kąńca jest git :-( bo gdy odpalam na zimnym to przez jakąś 1 minutę obroty mam 1900tys. potem stopniowo spadają do min 1100tys. i na tym zostają.
Znajomy powiedział, żebym najlepiej podjechał na komputer, wiec dzwonię do mechanika z pytaniem czy podłączy mi moja AUDI ( 80 B4 2.0 ABT z Maja 1992r) a on na to ze nie ma takiej możliwości, bo w tym modelu nie ma wtyczki OBD, no to ja już zgupiłem, bo czytając forum dużo osób, pisze ze np.komputer wykazał różne kody błędów, a mi mechanik mówi ze do mojego nie może się podłączyć :-( dodam ze wymieniałem też sondę Lambda, gazownik wyregulował mi gaz ( Parownik Tomasetto i sterownik Bingo M) i nadal obroty nie są na normalnym poziomie, co mam robić? :cry:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sty 2015, 18:35

kuba1990 pisze:bo w tym modelu nie ma wtyczki OBD,
Wtyczki OBDI były nawet w silnikach w których były tylko kody migowe. Dopiero w B4kach zaczęła pojawiać się jako taka diagnostyka.

Sporo nowoczesnych urządzeń diagnostycznych może nie potrafić połączyć się ze starszymi audi 80. A kabel za 30 zł z allegro może dać radę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2015, 18:51

kuba1990 pisze:bo w tym modelu nie ma wtyczki OBD,
jest jest czarna i biała kostka, pokaż mu to zdjęcie :-P

Obrazek

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 03 sty 2015, 19:04

No dobra dzięki pokarzę mu te wtyczki, ale nie będzie miał problemy z podłączeniem pod komputer? to tak na marginesie, bo znajomemu podłączał ten mechanik pod kompa seata toledo z 1999r 1.8 wiec wejścia wtyczki chyba byłyby takie same no nie? może się mylę :-( Jeszcze jedno pytanie, czy da rade jeździć z odłączona wtyczka od potencjometru? dzięki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2015, 19:10

kuba1990 pisze:No dobra dzięki pokarzę mu te wtyczki, ale nie będzie miał problemy z podłączeniem pod komputer?
jak ma odpowiednie okablowanie

foto poglądowe po prawej obd2 po lewej obd1


Obrazek

kuba1990 pisze:bo znajomemu podłączał ten mechanik pod kompa seata toledo z 1999r 1.8 wiec wejścia wtyczki chyba byłyby takie same no nie?
nie tam jest obd2 a w b4 obd1
kuba1990 pisze:czy da rade jeździć z odłączona wtyczka od potencjometru?
myślę że nie ale możesz spróbować :-P
Ostatnio zmieniony 03 sty 2015, 19:13 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sty 2015, 19:12

kuba1990 pisze:to tak na marginesie, bo znajomemu podłączał ten mechanik pod kompa seata toledo z 1999r 1.8 wiec wejścia wtyczki chyba byłyby takie same no nie
Tam już jest gniazdo OBD II i trzeba mieć przejściówkę na OBD I.
Takie coś: http://cdn2.image-tmart.com/prodimgs/Q/ ... 20x320.jpg
Może pojedź do kogoś innego bo niektórzy mechanicy są niereformowalni i jak czegoś nie umieją zrobić to nikt tego nie zrobi.
kuba1990 pisze:czy da rade jeździć z odłączona wtyczka od potencjometru?
Potencjometru przepustnicy? W ABT przy jeździe na benzynie to będzie niemożliwe bo to podstawowe źródło informacji na której ECU silnika oblicza dawkę paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl