[B4 2.6 ABC] ciężko pali, nierówna praca silnika
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
[B4 2.6 ABC] ciężko pali, nierówna praca silnika
Witam, jestem pierwszy raz na tym forum, proszę o wyrozumiałość.
Nabyłem niedawno Audi 80 2,6 v6 quattro Avant 1994r., benzyna+ LPG.
Po zakupie okazało się, że ten samochód nie jest bez wad, mianowicie auto ciężko pali, odpala za 3, 4 razem. Zdarza się, że strzela w kolektor, oczywiście odpalam na benzynie.
Drugi problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują od 1000 do 1400.
Wymieniałem czujniki halla, temperatury,położenia wału i nic nie pomogło.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Nabyłem niedawno Audi 80 2,6 v6 quattro Avant 1994r., benzyna+ LPG.
Po zakupie okazało się, że ten samochód nie jest bez wad, mianowicie auto ciężko pali, odpala za 3, 4 razem. Zdarza się, że strzela w kolektor, oczywiście odpalam na benzynie.
Drugi problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują od 1000 do 1400.
Wymieniałem czujniki halla, temperatury,położenia wału i nic nie pomogło.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 21:29 przez krystek1986, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
a te czesci co podmieniales to jestes pewien ze sa w 100% sprawne ?
jesli tak to podmień jeszcze regulator wolnych obrotów i czujnik zasysanego powietrza , taki 2 pinowy czarny wkrecany obok kolektora...
zanim zastosujesz sie do powyższego przestudiuj forum czy napewno wszystkie podcisnienia masz jak nalezy... <ok>
jesli tak to podmień jeszcze regulator wolnych obrotów i czujnik zasysanego powietrza , taki 2 pinowy czarny wkrecany obok kolektora...
zanim zastosujesz sie do powyższego przestudiuj forum czy napewno wszystkie podcisnienia masz jak nalezy... <ok>
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach, rozebrać kolektor dolotowy aż do plastikowego wnętrza i je obejrzeć pod kątem popękań i utraty kierownic plastikowych, sprawdzić jak Michał powiedział, szczelność dolotu i podciśnień przede wszystkim w okolicy przepustnicy, i dopóki nie zacznie jeździć poprawnie na benzynie, nie tykać gazu. Doprowadzić do perfekcji benzynę, i dopiero z gazem kombinować.
Falowanie obrotów oczywiście też sprawdzić zawór wolnych obrotów.
[ Dodano: 2015-01-05, 00:53 ]
ps. po cholerę wymieniałeś te czujniki? przeciez to nie była ich wina...
Falowanie obrotów oczywiście też sprawdzić zawór wolnych obrotów.
[ Dodano: 2015-01-05, 00:53 ]
ps. po cholerę wymieniałeś te czujniki? przeciez to nie była ich wina...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
Re: ciężko pali, nierówna praca silnika
Kolego (UFOtm) podmienione części są 100% sprawne, ponieważ kupiłem drugie takie Audi z (tym samym silnikiem) przeznaczoną na części, tam nie występowały takie problemy, silnik bez gazu.
Posprawdzam te podciśnienia, a gdzie znajdę ten regulator wolnych obrotów?
Mówimy oczywiście o silniku 2,6 v6 ABC.
Po kupnie samochodu byłem u mechanika, w celu usunięcia tych usterek.
Wymienił kable zapłonowe i świece.
Zmierzył też ciśnienie sprężania.
Prawa głowica miała po 11,5; 11; 11.
Lewa głowica miała po 10,5; 10,5; 9,5.
Jaka wg. Was powinna być optymalna?
Według mechanika, nie ma to wpływu na rozruch silnika.
Sprawdził także rozrząd, ponieważ poprzedni właściciel wymieniał pompę wody.
Myślał, że tam tkwi problem z rozruchem.
Okazało się jednak, że wszystko jest ok.
Dalsze wymiany części wiązały się z dużymi kosztami, dlatego postanowiłem sam spróbować uporać się z problemem.
Pozdrawiam.
Posprawdzam te podciśnienia, a gdzie znajdę ten regulator wolnych obrotów?
Mówimy oczywiście o silniku 2,6 v6 ABC.
Po kupnie samochodu byłem u mechanika, w celu usunięcia tych usterek.
Wymienił kable zapłonowe i świece.
Zmierzył też ciśnienie sprężania.
Prawa głowica miała po 11,5; 11; 11.
Lewa głowica miała po 10,5; 10,5; 9,5.
Jaka wg. Was powinna być optymalna?
Według mechanika, nie ma to wpływu na rozruch silnika.
Sprawdził także rozrząd, ponieważ poprzedni właściciel wymieniał pompę wody.
Myślał, że tam tkwi problem z rozruchem.
Okazało się jednak, że wszystko jest ok.
Dalsze wymiany części wiązały się z dużymi kosztami, dlatego postanowiłem sam spróbować uporać się z problemem.
Pozdrawiam.
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
To falowanie i ciężkie palenie to skutek rozkalibrowania przepustnicy. Wszystko prawdopodobnie przez odpalenie na rozładowanym akumulatorze, lub na niełączących kablach . Sam borykałem się z tym problemem kilka razy, teraz musisz zrobić adaptacje, lub przejechać ok 400 km, i wszystko samo się ustawi. Można by tam też zerknąc i umyć przepustnicę i ten mały krokowiec płynem w sprayu do czyszczenia gaźników Tu masz instrukcję jak zrobić adaptacje VAG-iem
silnik 01
bloki wartosci 08
kanał 060, lub 098 (w zależności czy masz elektryczną przepustnice czy linke) i masz adaptacje zrobioną
tylko na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku !!!!
Albo poprostu jeździ wku..zdenerwowany aż się samo naprawi:-)
silnik 01
bloki wartosci 08
kanał 060, lub 098 (w zależności czy masz elektryczną przepustnice czy linke) i masz adaptacje zrobioną
tylko na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku !!!!
Albo poprostu jeździ wku..zdenerwowany aż się samo naprawi:-)
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
Kolego (mały v8) może masz racje. Zastanawiałem sie nad przejrzeniem tych części. Jak to nie pomoże to :lol: targam kolektor ssący. Tylko muszę podjechać do gaziarza.
Nie chce wysadzić domu w powietrze. Może Ty wiesz gdzie jest jakiś zawór na reduktorze?Pytam, bo jestem zielony w tym temacie.
Vaga też nie posiadam, a może samo się ustawi?
Na razie nic nie podziałam, bo mnie choróbsko rozebrało. Jak tylko będzie lepiej zabieram się do pracy.
Pozdrawiam.
Nie chce wysadzić domu w powietrze. Może Ty wiesz gdzie jest jakiś zawór na reduktorze?Pytam, bo jestem zielony w tym temacie.
Vaga też nie posiadam, a może samo się ustawi?
Na razie nic nie podziałam, bo mnie choróbsko rozebrało. Jak tylko będzie lepiej zabieram się do pracy.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Takie rzeczy to w samochodach od mniej więcej 2000roku. W ABC dostępne bloki do 008 jak dobrze pamiętam. Tutaj wolne obroty nie są nawet regulowane przepustnicą, tylko przez kanał obejściowy. I jeszcze w TPSie jest taki relikt jak styk wolnych obrotów, którego nawet softwarowa adaptacja byłaby niemożliwa.mały v8 pisze:Można by tam też zerknąc i umyć przepustnicę i ten mały krokowiec płynem w sprayu do czyszczenia gaźników Tu masz instrukcję jak zrobić adaptacje VAG-iem
silnik 01
bloki wartosci 08
kanał 060, lub 098 (w zależności czy masz elektryczną przepustnice czy linke) i masz adaptacje zrobioną
tylko na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku !!!!
Na właśnie dobrze by było sprawdzić ten styk czy się załącz. Be vaga można sprawdzić czy pinie 4 czujnika zamknięcia przepustnicy pojawia się masa gdy przepustnica jest zamknięta i napiecie po jej lekkim otwarciu. Oraz czy na pinie 3 przy zamkniętej przepustnicy jest 0,4V a na max otwartej 4,4V i czy przy powolnym otwieraniu nie mam przeskoków i spadków napięcia.
Sprawdzać oczyścicie na włączonym zapłonie, silnik nie musi być odpalony.
Zawór ręczny od gazu masz na butli. Nawet jak go nie zakręcisz to masz przynajmniej dwa elektrozawory do wyjścia gazu z parownika.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 22:57 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
Na reduktorze nic nie kręć, zawór masz w oknie rewizyjnym na butli gazowej zakręć i wszystko, jak ucieknie to "kieliszek gazu" , bo i tak zawór elektromagnetyczny pod maską go trzyma. Ja bym na razie w tym kolektorze nie kręcił, te silniki dobrze chodzą nawet bez klap, są jedynie bardziej mulaste. Moim zdaniem zacznij od VAG-a.
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak zwykły miernik ustawiony na pomiar do 12V (zakres do 20V będzie na zwykłym mierniku).krystek1986 pisze:Aldi czyli zwykłym miernikiem elektrycznym to sprawdzę?
Czyli jak to mam podpiąć?
Powiem szczeże że z elektryki to cieniutki jestem. :cry:
Podpinasz z tyłu kostki od TPSu (czujnika położenia przepustnicy), tylko trochę jest tam trudny dostęp, więc najlepiej zdjąć rurę doprowadzającą powietrze. Można zdjąć kostkę wsadzić z tyłu kable w potrzebne piny i zamontować na miejsce.
Tutaj rozpiska numerów pinów.
Tak to jest to zaznaczone na zdjęciu:krystek1986 pisze: Czy w ABC występuje regulator wolnych obrotów tak jak pisał UFOtem?
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
Dziękuje ci za wyczerpującą odpowiedź.
Pełen profesjonalizm.
W piątek coś podziałam zobaczymy jakie będą wyniki
[ Dodano: 2015-01-08, 11:26 ]
Kolego Aldi powiedz mi pasowały by lampy przednie zespolone z kierunkiem z b4 do b3?
Mam takie do sprzedania, a klient nie wie czy będą pasowały.
[ Dodano: 2015-01-11, 09:34 ]
Witam.Mam dzisiaj zamiar sprawdzić tą przepustnice.Tylko mam jeszcze takie pytanko.Gdzie mam podłączyć do którego pinu czerwony kabel miernika a czarny?
Pełen profesjonalizm.
W piątek coś podziałam zobaczymy jakie będą wyniki
[ Dodano: 2015-01-08, 11:26 ]
Kolego Aldi powiedz mi pasowały by lampy przednie zespolone z kierunkiem z b4 do b3?
Mam takie do sprzedania, a klient nie wie czy będą pasowały.
[ Dodano: 2015-01-11, 09:34 ]
Witam.Mam dzisiaj zamiar sprawdzić tą przepustnice.Tylko mam jeszcze takie pytanko.Gdzie mam podłączyć do którego pinu czerwony kabel miernika a czarny?