Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] ciężko pali, nierówna praca silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

[B4 2.6 ABC] ciężko pali, nierówna praca silnika

Post autor: krystek1986 » 04 sty 2015, 21:17

Witam, jestem pierwszy raz na tym forum, proszę o wyrozumiałość.
Nabyłem niedawno Audi 80 2,6 v6 quattro Avant 1994r., benzyna+ LPG.
Po zakupie okazało się, że ten samochód nie jest bez wad, mianowicie auto ciężko pali, odpala za 3, 4 razem. Zdarza się, że strzela w kolektor, oczywiście odpalam na benzynie.
Drugi problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują od 1000 do 1400.
Wymieniałem czujniki halla, temperatury,położenia wału i nic nie pomogło.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 21:29 przez krystek1986, łącznie zmieniany 1 raz.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 04 sty 2015, 21:55

:arrow: a te czesci co podmieniales to jestes pewien ze sa w 100% sprawne ?

:arrow: jesli tak to podmień jeszcze regulator wolnych obrotów i czujnik zasysanego powietrza , taki 2 pinowy czarny wkrecany obok kolektora...

:arrow: zanim zastosujesz sie do powyższego przestudiuj forum czy napewno wszystkie podcisnienia masz jak nalezy... <ok>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 sty 2015, 00:52

sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach, rozebrać kolektor dolotowy aż do plastikowego wnętrza i je obejrzeć pod kątem popękań i utraty kierownic plastikowych, sprawdzić jak Michał powiedział, szczelność dolotu i podciśnień przede wszystkim w okolicy przepustnicy, i dopóki nie zacznie jeździć poprawnie na benzynie, nie tykać gazu. Doprowadzić do perfekcji benzynę, i dopiero z gazem kombinować.
Falowanie obrotów oczywiście też sprawdzić zawór wolnych obrotów.

[ Dodano: 2015-01-05, 00:53 ]
ps. po cholerę wymieniałeś te czujniki? przeciez to nie była ich wina...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sty 2015, 09:36

Zobacz czy ciśnienia paliwa masz dobre. Jak nie masz gdzie wpiąć manometry od odkręć powrót paliwa z listy (powrót jest przykręcony do regulatora ciśnienia paliwa) i zobacz czy po włączeniu zapłonu paliwo będzie lecieć z regulatora.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 05 sty 2015, 17:50

Proponuję jeszcze sprawdzić układ zapłonowy - cewka, przewody, świece.

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Re: ciężko pali, nierówna praca silnika

Post autor: krystek1986 » 05 sty 2015, 22:14

Kolego (UFOtm) podmienione części są 100% sprawne, ponieważ kupiłem drugie takie Audi z (tym samym silnikiem) przeznaczoną na części, tam nie występowały takie problemy, silnik bez gazu.
Posprawdzam te podciśnienia, a gdzie znajdę ten regulator wolnych obrotów?
Mówimy oczywiście o silniku 2,6 v6 ABC.

Po kupnie samochodu byłem u mechanika, w celu usunięcia tych usterek.
Wymienił kable zapłonowe i świece.

Zmierzył też ciśnienie sprężania.
Prawa głowica miała po 11,5; 11; 11.
Lewa głowica miała po 10,5; 10,5; 9,5.
Jaka wg. Was powinna być optymalna?

Według mechanika, nie ma to wpływu na rozruch silnika.
Sprawdził także rozrząd, ponieważ poprzedni właściciel wymieniał pompę wody.
Myślał, że tam tkwi problem z rozruchem.
Okazało się jednak, że wszystko jest ok.

Dalsze wymiany części wiązały się z dużymi kosztami, dlatego postanowiłem sam spróbować uporać się z problemem.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 06 sty 2015, 10:42

jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to wartości są już delikatnie mówiąc kiepskie, w szczególności lewa głowica

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Post autor: krystek1986 » 06 sty 2015, 11:15

Też mi się tak wydaje, mam taki drugi motor, to wszędzie jest po 12.

mały v8

Post autor: mały v8 » 06 sty 2015, 18:44

To falowanie i ciężkie palenie to skutek rozkalibrowania przepustnicy. Wszystko prawdopodobnie przez odpalenie na rozładowanym akumulatorze, lub na niełączących kablach . Sam borykałem się z tym problemem kilka razy, teraz musisz zrobić adaptacje, lub przejechać ok 400 km, i wszystko samo się ustawi. Można by tam też zerknąc i umyć przepustnicę i ten mały krokowiec płynem w sprayu do czyszczenia gaźników Tu masz instrukcję jak zrobić adaptacje VAG-iem
:arrow: silnik 01
bloki wartosci 08
kanał 060, lub 098 (w zależności czy masz elektryczną przepustnice czy linke) i masz adaptacje zrobioną
tylko na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku !!!!

Albo poprostu jeździ wku..zdenerwowany aż się samo naprawi:-)

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Post autor: krystek1986 » 06 sty 2015, 22:29

Kolego (mały v8) może masz racje. Zastanawiałem sie nad przejrzeniem tych części. Jak to nie pomoże to :lol: targam kolektor ssący. Tylko muszę podjechać do gaziarza.
Nie chce wysadzić domu w powietrze. Może Ty wiesz gdzie jest jakiś zawór na reduktorze?Pytam, bo jestem zielony w tym temacie.

Vaga też nie posiadam, a może samo się ustawi?

Na razie nic nie podziałam, bo mnie choróbsko rozebrało. Jak tylko będzie lepiej zabieram się do pracy.

Pozdrawiam.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2015, 22:42

mały v8 pisze:Można by tam też zerknąc i umyć przepustnicę i ten mały krokowiec płynem w sprayu do czyszczenia gaźników Tu masz instrukcję jak zrobić adaptacje VAG-iem
:arrow: silnik 01
bloki wartosci 08
kanał 060, lub 098 (w zależności czy masz elektryczną przepustnice czy linke) i masz adaptacje zrobioną
tylko na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku !!!!
Takie rzeczy to w samochodach od mniej więcej 2000roku. W ABC dostępne bloki do 008 jak dobrze pamiętam. Tutaj wolne obroty nie są nawet regulowane przepustnicą, tylko przez kanał obejściowy. I jeszcze w TPSie jest taki relikt jak styk wolnych obrotów, którego nawet softwarowa adaptacja byłaby niemożliwa.

Na właśnie dobrze by było sprawdzić ten styk czy się załącz. Be vaga można sprawdzić czy pinie 4 czujnika zamknięcia przepustnicy pojawia się masa gdy przepustnica jest zamknięta i napiecie po jej lekkim otwarciu. Oraz czy na pinie 3 przy zamkniętej przepustnicy jest 0,4V a na max otwartej 4,4V i czy przy powolnym otwieraniu nie mam przeskoków i spadków napięcia.
Sprawdzać oczyścicie na włączonym zapłonie, silnik nie musi być odpalony.

Zawór ręczny od gazu masz na butli. Nawet jak go nie zakręcisz to masz przynajmniej dwa elektrozawory do wyjścia gazu z parownika.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 22:57 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

mały v8

Post autor: mały v8 » 06 sty 2015, 22:46

Na reduktorze nic nie kręć, zawór masz w oknie rewizyjnym na butli gazowej zakręć i wszystko, jak ucieknie to "kieliszek gazu" , bo i tak zawór elektromagnetyczny pod maską go trzyma. Ja bym na razie w tym kolektorze nie kręcił, te silniki dobrze chodzą nawet bez klap, są jedynie bardziej mulaste. Moim zdaniem zacznij od VAG-a.

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Post autor: krystek1986 » 07 sty 2015, 15:37

Aldi czyli zwykłym miernikiem elektrycznym to sprawdzę?
Czyli jak to mam podpiąć?
Powiem szczeże że z elektryki to cieniutki jestem. :cry:

Czy w ABC występuje regulator wolnych obrotów tak jak pisał UFOtem?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 sty 2015, 19:51

krystek1986 pisze:Aldi czyli zwykłym miernikiem elektrycznym to sprawdzę?
Czyli jak to mam podpiąć?
Powiem szczeże że z elektryki to cieniutki jestem. :cry:
Tak zwykły miernik ustawiony na pomiar do 12V (zakres do 20V będzie na zwykłym mierniku).

Podpinasz z tyłu kostki od TPSu (czujnika położenia przepustnicy), tylko trochę jest tam trudny dostęp, więc najlepiej zdjąć rurę doprowadzającą powietrze. Można zdjąć kostkę wsadzić z tyłu kable w potrzebne piny i zamontować na miejsce.

Tutaj rozpiska numerów pinów.
Obrazek
krystek1986 pisze: Czy w ABC występuje regulator wolnych obrotów tak jak pisał UFOtem?
Tak to jest to zaznaczone na zdjęciu:
Obrazek

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Post autor: krystek1986 » 07 sty 2015, 22:27

Dziękuje ci za wyczerpującą odpowiedź.
Pełen profesjonalizm.
W piątek coś podziałam zobaczymy jakie będą wyniki

[ Dodano: 2015-01-08, 11:26 ]
Kolego Aldi powiedz mi pasowały by lampy przednie zespolone z kierunkiem z b4 do b3?
Mam takie do sprzedania, a klient nie wie czy będą pasowały.

[ Dodano: 2015-01-11, 09:34 ]
Witam.Mam dzisiaj zamiar sprawdzić tą przepustnice.Tylko mam jeszcze takie pytanko.Gdzie mam podłączyć do którego pinu czerwony kabel miernika a czarny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl