[ALL B4] problem ze światłami mijania
[B3 2.3 NG] Światła mijania,postojowe - jak to ugryźć?
Jako że nie mogłem znaleźć to pytam tutaj... Mam coupe b3 z zespolonymi światłami: oddzielnie mijania i oddzielnie długie plus postojowe - i tutaj sie zaczyna problem... Jak to wszystko jest podłączone że postojowe świecą mi i w malutkich oddzielnych i w mijania H4 razem(dodam że obie żarówki są zmostkowane z kostki na światła mijania)? Czy postojowe/pozycyjne powinny świecić samodzielnie a mijania H4 wogóle nie powinny świecić w tym samym czasie, czy jak to powinno być prawidłowo?
Poniżej mały schemacik jak to u mnie wyglada.
Poniżej mały schemacik jak to u mnie wyglada.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2015, 22:23 przez krzys_33, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozycyjne mają świecić zawsze, bez różnicy czy to mijania czy drogowe. Do lampy dochodzi 4-pinowa i w tej wtyczce masz przewód od pozycji, mijania, drogowych i masę a zmostkowany to jest jedynie przewód od drogowych od żarówki H4 i H3. Patrząc na ten schemat to widzę, ze masz tam coś namieszane tylko nie rozumiem co masz na myśli z tym przewodem nr 2 nieznany.
No dobra,troche to zagmatwane jest więc spróbuje wytłumaczyć raz jeszcze... W kloszu lampy znajdują sie 3 żrówki - długie, kótkie i postojowe. Z długimi wszystko jest ok zaś bajer jest z żarówką od świateł postojowych i krótkich! Otóż obie żarówki są podłączone z tej samej kostki w sposób jak na załączonym schemacie,czyli włączając postojowe zapala mi się żaróweczka od świateł postojowych oraz żarówka od świateł krótkich ale z mniejszą siłą światła. Po przełączeniu na światła krótkie jedyne co ulega zmianie to siła z jaką świeci żarówka świateł mijania - czyli świeci tak jak powinna w tej pozycji. Idąc za ciosem sprawdziłem napięcie na kostce zasilającej obie żarówki i w ten sposób otrzymałem wartość zerową na kabelku żółtym(stąd nie wiadomo do czego on jest) a pomiędzy białym a brązowym mam wartości następujące: przełącznik w pozycji świateł postojowych napięcie wynosi ok 8v, a w pozycji świateł krótkich wynosi ok 12v.
Nie bardzo rozumiem logiki takiego podłączenia stąd pada moje pytanie - o co tutaj kaman???
Mam nadzieję że to wyjaśnia nieco lepiej całość
Nie bardzo rozumiem logiki takiego podłączenia stąd pada moje pytanie - o co tutaj kaman???
Mam nadzieję że to wyjaśnia nieco lepiej całość
No to masz coś nieźle pomotane. Ja bym radził zrobić jak jest w oryginale czyli zdjąć osłonę gumową z wtyczki i podłączyć kolorami tak jak napisał kopiec16, i powinno wszystko dobrze świecić. Bo tak nie powinno być, że na pozycjach zapala się żarówka świateł mijania.
Mam gdzieś na strychu drugie lampy zespolone to jutro porobię zdjęcia i wstawię jak wygląda w oryginale ta wiązka w lampie.
Mam gdzieś na strychu drugie lampy zespolone to jutro porobię zdjęcia i wstawię jak wygląda w oryginale ta wiązka w lampie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie przekaźnik a modułTylko że po co mi ten przekaźnik świateł drl skoro takowych nie ma zamontowanych?
no jak nie ma jak masz to właśnie robią te moduły DRL tylko ktoś to inaczej podłączył (może taki moduł)krzys_33 pisze:czyli włączając postojowe zapala mi się żaróweczka od świateł postojowych oraz żarówka od świateł krótkich ale z mniejszą siłą światła. Po przełączeniu na światła krótkie jedyne co ulega zmianie to siła z jaką świeci żarówka świateł mijania - czyli świeci tak jak powinna w tej pozycji
Jak coś szukaj kostki pod kierownica.
Fotki które obiecałem jak to wygląda w oryginale.
Tak jak kolega kopiec16, pisał brązowy masa wspólna do wszystkich żarówek, żółty tylko światła mijania, biały drogowe plus Halogen H3 i szary tylko do postojówki. Możliwe, że masz ten moduł DRL musisz sprawdzić wszystko a do wyciągnięcia tej wiązki nie musisz wyciągać lampy ani jej rozbierać.
Tak jak kolega kopiec16, pisał brązowy masa wspólna do wszystkich żarówek, żółty tylko światła mijania, biały drogowe plus Halogen H3 i szary tylko do postojówki. Możliwe, że masz ten moduł DRL musisz sprawdzić wszystko a do wyciągnięcia tej wiązki nie musisz wyciągać lampy ani jej rozbierać.