Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Głośna praca silnika?

ODPOWIEDZ
Czerwoniutka18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2014, 20:26
Lokalizacja: Warszawa

[B4 1Z] Głośna praca silnika?

Post autor: Czerwoniutka18 » 28 lis 2014, 21:33

Witam, mam nietypowy problem. Jadąc szybciej, niż 90km/h Audi zaczyna głośniej pracować, powyżej 100 km/h wszystko wraca do normy. Zastanawiałem się, czy może być to wina skrzyni. Może ktoś z was miał już taki problem?

Dzięki za odp :!:
Ostatnio zmieniony 29 lis 2014, 15:23 przez Czerwoniutka18, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lis 2014, 22:01

Czerwoniutka18 pisze:Witam, mam nietypowy problem. Nie wiem, czego może to dotyczyć. Do 89km/h silnik pracuje normalnie, a w granicy 90-100 chodzi głośno, a nawet wyje. Ponad stówę jest już OK. Czego może to być wina?
Ślizgającego się sprzęgła ,o ile dobrze zinterpretowałem twój lakoniczny opis ;-) Zrób prosty test <ok> Jak jedziesz na piątym biegu ,najlepiej lekko pod górkę ,dodaj gwałtownie gazu ,jak obroty silnika wzrosną ,a szybkość pozostanie bez zmian ,to nic innego jak ślizgająca się tarcza sprzęgła 8-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lis 2014, 08:24

Czerwoniutka18, zastosuj tag _uwaga

A co do Twojego problemu to na pewno to jest silnik :?:

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 29 lis 2014, 19:36

a moze jakis dokladniejszy opis "wycia" ?? :-P

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 16 gru 2014, 22:11

Mało nam to opisałeś...

Głos może pochodzić od silnika np: wpada w rezonans jakiś poluzowany element,
przytkany egr tez spowoduje głośniejszą prace, przestawiony kąt również, sprawdzi poziom oleju w silniku i skrzyni biegów.

Może być łożysko koło ale raczej by nie cichło..
Powiedz coś więcej..

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 20 gru 2014, 10:11

ja po zakupie auta "wyciszyłem" motor zmieniajac rozlana poduche silnika od str pasażera...

i z jeszcze przyziemniejszych rzeczy, ustawienei dawki tez powoduje lipny odglos :p

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 05 sty 2015, 19:42

Podepnę sie.
W granicach 0-1800 obrotów fajnie cichutko chodzi, wejdzie na 1900-2000 to już o wiele głośniej.
A powyżej 2000 ładnie znów cichutko pracuje silniczek.
Cały czas tak, niezależnie czy zimny czy ciepły.
Obroty nie faluj, auto nie szarpie, tylko w granicy takich obr glosniej chodzi.
Wydech caly, nie zgnily, mozliwe, by kat ograniczal ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sty 2015, 20:15

misiekb4 pisze:wejdzie na 1900-2000 to już o wiele głośniej.
Bo to tzw.newralgiczny zakres obrotów ,gdzie nasz silnik jest najbardziej obciążony w tym zakresie ...nietórym "buczy" ,innym ''głosniej chodzi" ,ale przyczyna zawsze ta sama i nikt nic na to nie poradzi ... nasze poczciwe 1z nigdy nie będą miały kultury pracy jak współczesne silniki diesla i trzeba się do tego przyzwyczaić ...ja mimo takich "wad ",i tak bym się nie zamienił ,na żaden wspólczesny super cichy i wypasiony silnik diesla na popowtryskach czy inny common rail :-P ...stary poczciwy zetor i tak bije je na łeb trwałością ,bezawaryjnoscią i prostotą konstrukcji ...a że sobie "pobuczy " czy poklekocze głośniej w jakimś tam zakresie obrotów ...no cóż ,trzeba udać że się nie słyszy ;-)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 05 sty 2015, 20:47

E tam, tylko na zimnym klekocze jak wariat :-P jak się rozgrzeje to pięknie mruczy <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sty 2015, 21:42

MarcinexB4 pisze:E tam, tylko na zimnym klekocze jak wariat :-P jak się rozgrzeje to pięknie mruczy <ok>
Hehe :mrgreen: ,dla mnie ten klekot ,to miód na uszy :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl