[80 B4] Obniżające sprężyny
- MartiniNBR
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 mar 2014, 22:19
- Lokalizacja: Braniewo
- MartiniNBR
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 mar 2014, 22:19
- Lokalizacja: Braniewo
Witam mam nadzieje ze trafiłem na dobry temat (jestem nowy na forum). Niedawno zakupiłem audi 80 b4 (od klubowicza) audi ma zawieszenie mts -40/60 jeśli chodzi o wysokość jest ok chodzi mi o twardość przedniego zawieszenia ręcznie naciskając na maskę nie jestem w stanie go ugiąć czy tak powinno być ? proszę o pomoc.
Witam,
Skoro jest twarde to znaczy, że jeszcze sprawne. Nawet jeśli zaczniesz mocno naciskać błotnik przedni-to powinno z trudem się uginać. MTS jest bardzo twardym zawieszeniem i pośród wielu plusów ma też i minus- jeżdżąc po nierównych drogach szybko wszystko zaczyna trzeszczeć/stukać/pukać-bo amortyzacja jest w zasadzie żadna...
Pozdrawiam.
Skoro jest twarde to znaczy, że jeszcze sprawne. Nawet jeśli zaczniesz mocno naciskać błotnik przedni-to powinno z trudem się uginać. MTS jest bardzo twardym zawieszeniem i pośród wielu plusów ma też i minus- jeżdżąc po nierównych drogach szybko wszystko zaczyna trzeszczeć/stukać/pukać-bo amortyzacja jest w zasadzie żadna...
Pozdrawiam.
hubertm pisze:Witam,
Skoro jest twarde to znaczy, że jeszcze sprawne. Nawet jeśli zaczniesz mocno naciskać błotnik przedni-to powinno z trudem się uginać. MTS jest bardzo twardym zawieszeniem i pośród wielu plusów ma też i minus- jeżdżąc po nierównych drogach szybko wszystko zaczyna trzeszczeć/stukać/pukać-bo amortyzacja jest w zasadzie żadna...
Pozdrawiam.
Od kiedy MTS jest twardy ? pierwsze słyszę , raczej uchodzi za komfortowy zawias .
Ja juz w drugim aucie mam ten zawias i na pewno nie jest twardy.
stawsz pisze:hubertm pisze:Witam,
Skoro jest twarde to znaczy, że jeszcze sprawne. Nawet jeśli zaczniesz mocno naciskać błotnik przedni-to powinno z trudem się uginać. MTS jest bardzo twardym zawieszeniem i pośród wielu plusów ma też i minus- jeżdżąc po nierównych drogach szybko wszystko zaczyna trzeszczeć/stukać/pukać-bo amortyzacja jest w zasadzie żadna...
Pozdrawiam.
Od kiedy MTS jest twardy ? pierwsze słyszę , raczej uchodzi za komfortowy zawias .
Ja juz w drugim aucie mam ten zawias i na pewno nie jest twardy.
Jak poczytasz co piszą użytkownicy na forum-bo temat był wielokrotnie poruszany to będziesz wiedział i nie pierwszy raz słyszał ,że jest to twarde zawieszenie. Nie uchodzi za komfortowe-bo skok amortyzatora jest bardzo krótki i twardy. Sprężyny również są twarde-dla jednych to zaleta dla innych wada. Jedno jest za to pewne-jest to dobre zawieszenie bo niezłe jakościowo i bardzo tanie zarazem. Sam takie posiadam już 5-ty rok i nie mam z nim problemu. Wcześniej miałem amortyzatory Koni i sprężyny H&R potem dalej Bilstein+ Vogtland..., zawsze -40mm i charakterystyka była zupełnie inna. Auto było na równi obniżone ,ale bardziej komfortowe. Bez porównania lepiej i ciszej znosiło nierówności.
Jest jeszcze jedna sprawa związana z tym zawieszeniem-z racji tego że amortyzator twardo i krótko pracuje to przy dużych felgach i niskim profilu opony(gdzie opona nie tłumi) całe siły podczas pokonywania nierówności/dziur itp idą na wszystkie inne elementy ,które szybko się przez to zużywają. Poza tym tylko tak najlepiej można ocenić "twardość" zawieszenia-kiedy opona nie pomaga w amortyzacji. Im mniej opony tym bardziej czuć jak pracuje amortyzator i sprężyna.
Od jakiegoś czasu czytam Twoje posty-bo często wchodzisz w dyskusje i da się zauważyć że lubisz wypisywać jakieś nowe teorie w ogromnej większości niesprawdzone i nie zgodne z prawdą/wiedzą przez co niepotrzebnie wprowadzasz forumowiczów w błąd.
hubertm pisze:stawsz pisze:hubertm pisze:Witam,
Skoro jest twarde to znaczy, że jeszcze sprawne. Nawet jeśli zaczniesz mocno naciskać błotnik przedni-to powinno z trudem się uginać. MTS jest bardzo twardym zawieszeniem i pośród wielu plusów ma też i minus- jeżdżąc po nierównych drogach szybko wszystko zaczyna trzeszczeć/stukać/pukać-bo amortyzacja jest w zasadzie żadna...
Pozdrawiam.
Od kiedy MTS jest twardy ? pierwsze słyszę , raczej uchodzi za komfortowy zawias .
Ja juz w drugim aucie mam ten zawias i na pewno nie jest twardy.
Jak poczytasz co piszą użytkownicy na forum-bo temat był wielokrotnie poruszany to będziesz wiedział i nie pierwszy raz słyszał ,że jest to twarde zawieszenie. Nie uchodzi za komfortowe-bo skok amortyzatora jest bardzo krótki i twardy. Sprężyny również są twarde-dla jednych to zaleta dla innych wada. Jedno jest za to pewne-jest to dobre zawieszenie bo niezłe jakościowo i bardzo tanie zarazem. Sam takie posiadam już 5-ty rok i nie mam z nim problemu. Wcześniej miałem amortyzatory Koni i sprężyny H&R potem dalej Bilstein+ Vogtland..., zawsze -40mm i charakterystyka była zupełnie inna. Auto było na równi obniżone ,ale bardziej komfortowe. Bez porównania lepiej i ciszej znosiło nierówności.
Jest jeszcze jedna sprawa związana z tym zawieszeniem-z racji tego że amortyzator twardo i krótko pracuje to przy dużych felgach i niskim profilu opony(gdzie opona nie tłumi) całe siły podczas pokonywania nierówności/dziur itp idą na wszystkie inne elementy ,które szybko się przez to zużywają. Poza tym tylko tak najlepiej można ocenić "twardość" zawieszenia-kiedy opona nie pomaga w amortyzacji. Im mniej opony tym bardziej czuć jak pracuje amortyzator i sprężyna.
Od jakiegoś czasu czytam Twoje posty-bo często wchodzisz w dyskusje i da się zauważyć że lubisz wypisywać jakieś nowe teorie w ogromnej większości niesprawdzone i nie zgodne z prawdą/wiedzą przez co niepotrzebnie wprowadzasz forumowiczów w błąd.
Słuchaj nie bede się z Tobą spierał - każdy ma swoje odczucia, ale czytać umiem i jakoś tak się zdarza, że wyczytuję zupełnie coś innego niż ty- spójrz na opinie np na forum vwgolfklub , gdzie tych zawieszeń jest najwięcej.
Abstrahując od powyższego sam obecnie użytkuję takie zawieszenie w swoim audi - 60 oraz -40 i nie ma róznicy w komforcie w stosunku do serii która miałem (a jest to opinia wielu ludzi którzy jeżdzili moim cabem), po drugie mam jeszcze golfa IV z gwintem MTS od przeszło 2 lat i również nie jest twardy a wręcz miękki i bardzo podobny do FK Street które posiada mój kolega i mam skalę porównawczą na 2 podobnych autach. Po trzecie większość sprzedawców tego zawieszenia potwierdza również że nie jest to twarde zawieszenie i nie nadaje się do dużych kół z naciągiem oraz bardzo dużej glebie (własnie z powodu swojej miękkości), natomiast H&R czy belgijski Vogland przynajmniej na golf4 jest duzo bardziej twardy (porównywane na zlotach)
stawsz pisze:hubertm pisze:stawsz pisze:
Od kiedy MTS jest twardy ? pierwsze słyszę , raczej uchodzi za komfortowy zawias .
Ja juz w drugim aucie mam ten zawias i na pewno nie jest twardy.
Jak poczytasz co piszą użytkownicy na forum-bo temat był wielokrotnie poruszany to będziesz wiedział i nie pierwszy raz słyszał ,że jest to twarde zawieszenie. Nie uchodzi za komfortowe-bo skok amortyzatora jest bardzo krótki i twardy. Sprężyny również są twarde-dla jednych to zaleta dla innych wada. Jedno jest za to pewne-jest to dobre zawieszenie bo niezłe jakościowo i bardzo tanie zarazem. Sam takie posiadam już 5-ty rok i nie mam z nim problemu. Wcześniej miałem amortyzatory Koni i sprężyny H&R potem dalej Bilstein+ Vogtland..., zawsze -40mm i charakterystyka była zupełnie inna. Auto było na równi obniżone ,ale bardziej komfortowe. Bez porównania lepiej i ciszej znosiło nierówności.
Jest jeszcze jedna sprawa związana z tym zawieszeniem-z racji tego że amortyzator twardo i krótko pracuje to przy dużych felgach i niskim profilu opony(gdzie opona nie tłumi) całe siły podczas pokonywania nierówności/dziur itp idą na wszystkie inne elementy ,które szybko się przez to zużywają. Poza tym tylko tak najlepiej można ocenić "twardość" zawieszenia-kiedy opona nie pomaga w amortyzacji. Im mniej opony tym bardziej czuć jak pracuje amortyzator i sprężyna.
Od jakiegoś czasu czytam Twoje posty-bo często wchodzisz w dyskusje i da się zauważyć że lubisz wypisywać jakieś nowe teorie w ogromnej większości niesprawdzone i nie zgodne z prawdą/wiedzą przez co niepotrzebnie wprowadzasz forumowiczów w błąd.
Słuchaj nie bede się z Tobą spierał - każdy ma swoje odczucia, ale czytać umiem i jakoś tak się zdarza, że wyczytuję zupełnie coś innego niż ty- spójrz na opinie np na forum vwgolfklub , gdzie tych zawieszeń jest najwięcej.
Abstrahując od powyższego sam obecnie użytkuję takie zawieszenie w swoim audi - 60 oraz -40 i nie ma róznicy w komforcie w stosunku do serii która miałem (a jest to opinia wielu ludzi którzy jeżdzili moim cabem), po drugie mam jeszcze golfa IV z gwintem MTS od przeszło 2 lat i również nie jest twardy a wręcz miękki i bardzo podobny do FK Street które posiada mój kolega i mam skalę porównawczą na 2 podobnych autach. Po trzecie większość sprzedawców tego zawieszenia potwierdza również że nie jest to twarde zawieszenie i nie nadaje się do dużych kół z naciągiem oraz bardzo dużej glebie (własnie z powodu swojej miękkości), natomiast H&R czy belgijski Vogland przynajmniej na golf4 jest duzo bardziej twardy (porównywane na zlotach)
Jesteś na forum audi80 a nie na vwgolfklub i opinie pochodzą tu od uzytkowników tych
zawieszeń w audi,-a nie vw. Jesteś jedyną osobą która pisze ,że MTS jest miekkim
zawieszeniem,-a wystarczy zerknąc 2 strony wcześnieji przeczytać co pisza inni-liczni użytkownicy lub wyszukać starsze posty i inne wątki...
I jesteś jedyną osobą która pisze że nie widzi różnicy w komforcie pomiędzy seryjnym zawieszeniem w swoim aucie,-a zawieszeniem po zmanie na -60/40 ,-najwidoczniej miałeś zawieszenie fabryczne w specjalnej wersji..,-i do tego pomimo kilkunastu lat w doskonałym-fabrycznym stanie...To naprawdę daje do myslenia że nowe -60/40 to ten sam komfort co seryjne zawieszenie...
Co do sprzedawców zawieszeń to do naszych audi (80,Coupe,Cabrio) jest to -35/-40/-60 z miksami i w takich zakresach pracują te amortyzatory-do nizszych i gleby może się nie nadają ,ale nikt tu nie pisał ze się nadają...To są proste zawieszenia tuningowe,-a nie wyczynowe pracujące w róznych zakresach (do) modyfikacji.
Nie wiem co ma tutaj duże koło z naciągiem do wyżej wymienionych zakresów pracy przy obniżeniu -35 do -60 i dlaczego ma się nie nadawać skoro średnica całego koła tj felga+opona musi być zawsze taka sama(z max +-5%)..,-Więc równie dobrze można założyć i wejdzie ''19 i 215/35/19 a naciąg na szerszą felgę tylko sprawi ,że średnica koła się dodatkowo zmniejszy /wobec 195/65/15 na 7J czy 6.5J ,-wiec tym bardziej..
.Piszesz i zaczynasz powyżej od tego że każdy ma swoje odczucia,-a to Ty kilka postów wyżej zarzucasz mi i wszystkim innym forumowiczom ze stron poprzednich ,
że cyt:
"Od kiedy MTS jest twardy ? pierwsze słyszę , raczej uchodzi za
komfortowy zawias .Ja juz w drugim aucie mam ten zawias i na pewno nie jest twardy." ,-więc póki co wszyscy oprócz Ciebie mamy inne odczucia co nie uważasz za nic takiego,-ale to Ty robisz "aferkę" ze mamy inne-błędne-bo jest inaczej i tutaj przykład na aucie innej mark-bo vw...
I jak już piszesz o dwu letnim uzytkowaniu Golfa IV z gwintem co nie wiem co ma do sprawy..,-to powiem Tobie że ja mam swoje audi cabrio (też między innymi) ponad 13 lat i wymieniłem w tym aucie w zasadzie wszystko co tylko można wielokrotnie-bo zrobiłem nim już prawie 180.000 km i jedyne czego nie miałem (w tym aucie) w nim to gwintu i nie mam o nim pojęcia,-i nie wypowiadam się jak piszą użytkownicy audi 80 co np gwint mają,-nie zarzucam im braku wiedzy ani nie rzucam nic sprzecznego z ich wiedzą
i doświadczeniem dla "checy"-bo sam jej w tej kwestii nie mam,-więc bez sensu i łatwo wyjść na..,-laika i zadymiarza niech będzie...
Nie wiem co chcesz sobie wypracować poprzez takie ciągłe wypisywanie sprzeczności-jeśli uznanie-to póki co słabo to wygląda...