[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wysokie bloki są bardziej"idioto"odporne, krótkie bloki maja problem z panewka na 2 cylindrze.aldi pisze:Na niskim bloku jest np. ACE. ABF i ABK to wysoki blok.Jarek-LT pisze: A jaki symbol ma silnik z tematu o niskim bloku ?
Dawno temu chciałem zrobić silnika jak TY. Jednak zakończyło się wszystko na wmontowaniu kompletnego silnika 16v
Przyczyny :
Nie wszystkie kanały olejowe pasują, (jak znajde uszczelke od 16v to pyknę foto jak to wyglada)
trzaba zmienic zebatki paska rozrzadu (16v jest na szerszym pasku)oraz wałek pośredni z mniejszym kołem zębatym, co spowodowałoby brak możliwości montażu aparatu zapłonowego w bloku
Tak sie zastanawiam i raczej nie jest to mozliwe uzyskac na tym silniku 150KM po samym dopreżeniu
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Muszę w końcu znalężć na necie hamownie najbliże4j siebie czyli najbliżej Kołobrzegu.
Muszę poszperać czy w Koszalinie nie ma takowej. Może ma ktoś info na temat hamowni blisko mojego zamieszkania.
Oglądając różne filmiki chłopaków którzy poprzerabiali swoje furki w okolicach 170-180KM
jak wkręcają się na obroty i przyśpieszenia do setki, zaczynam wątpić czy ma choćby te 150KM. :->
Oczywiście auto bez porównania do ori, dużo bardziej żwawszy, to fakt ale czy podając więcej powietrza i zwiększając CR do okolic 14 uzyska się 150KM - tego nie wiem.
Założeniem było to co pisałem + głowica 16V - to miało dać 175KM.
[ Dodano: 2014-09-15, 06:39 ]
Hej
- znalazłem hamownię podwoziową w KOSZALINIE na Lechickiej i dwie w Poznaniu szukając w internecie na szybkiego..W Poznaniu jestem co dwa tygodnie walcząc ze swoim nieprzyjacielem w Klinice Onkologii. :-|
Więc nie długo wszystko na temat mocy będzie jasne i przejrzyste - również na papierku.
Jarek-LT
Muszę poszperać czy w Koszalinie nie ma takowej. Może ma ktoś info na temat hamowni blisko mojego zamieszkania.
Oglądając różne filmiki chłopaków którzy poprzerabiali swoje furki w okolicach 170-180KM
jak wkręcają się na obroty i przyśpieszenia do setki, zaczynam wątpić czy ma choćby te 150KM. :->
Oczywiście auto bez porównania do ori, dużo bardziej żwawszy, to fakt ale czy podając więcej powietrza i zwiększając CR do okolic 14 uzyska się 150KM - tego nie wiem.
Założeniem było to co pisałem + głowica 16V - to miało dać 175KM.
[ Dodano: 2014-09-15, 06:39 ]
Hej
- znalazłem hamownię podwoziową w KOSZALINIE na Lechickiej i dwie w Poznaniu szukając w internecie na szybkiego..W Poznaniu jestem co dwa tygodnie walcząc ze swoim nieprzyjacielem w Klinice Onkologii. :-|
Więc nie długo wszystko na temat mocy będzie jasne i przejrzyste - również na papierku.
Jarek-LT
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Oj szkoda, że wcześniej nie trafiłem na ten temat, bo .... to kolejny temat , który robi się od dupy strony.
Ale to już wybór autora, nie rozumiem tylko po co wyważa otwarte drzwi, no ale kto bogatemu zabroni.
Hamownia w Poznaniu polecam mojego dobrego kolegę na Białośliwskiej hamownia.win.pl , hamownia na ośkę, ale też quattro ma drogową.
A co do projektu - 3 pytania - w jaki sposób badane jest czy silnik nie stuka , ile wynosi EGT w silniku, i ile wynosi AFR w silniku? No i może jeszcze - jak jest sterowany zapłon ?
Ale to już wybór autora, nie rozumiem tylko po co wyważa otwarte drzwi, no ale kto bogatemu zabroni.
Hamownia w Poznaniu polecam mojego dobrego kolegę na Białośliwskiej hamownia.win.pl , hamownia na ośkę, ale też quattro ma drogową.
A co do projektu - 3 pytania - w jaki sposób badane jest czy silnik nie stuka , ile wynosi EGT w silniku, i ile wynosi AFR w silniku? No i może jeszcze - jak jest sterowany zapłon ?
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Temat NIE PODUPADŁ - ja trochę podupadłem na zdrowiu, ale jest już dobrze.
Wracając do meritum przeróbek zakupiłem używkę przepustnicę i przerobiłem ją powiększając mniejszy otwór powietrza z 23mm na 30mm jak w niedawnych propozycjach przeróbki z ebay.de - http://www.ebay.de/itm/RS-Drosselklappe ... 3cee916be5
Priorytetem również było otwieranie się dwóch klapek przepustnicy na raz. Klapki miałem zblokowane i było przyzwoicie ale do połowy obrotów. Blokada sprawiała, że mniejsza klapka otwierała się tylko do połowy jak i podawała sygnał do podania połowy paliwa. Dalej mimo otwartej klapki dużej na maxa nie rozwijał pełnej mocy.
Po przemyśleniach i drobnych przeróbkach w końcu udało mi się przerobić przepustnicę w której klapki otwierają się równomiernie i do końca wraz z potencjometrem.
Jedyną przeszkodą do założenia jej jest wspomniana jedna śruba od przepustnicy która opiera się na odkręcenie.
Po wymianie przepustnicy w końcu będzie HAMOWNIA.
Polecam się na przeróbkę PRZEPUSTNICY w cenie 150zł . Zakres to zwiększenie otworu mniejszego do około 28mm + przeróbka cięgna klapek. EFEKT MUROWANY NA POPRAWĘ DYNAMIKI SAMOCHODU.
Jarek-LT :lol:
Wracając do meritum przeróbek zakupiłem używkę przepustnicę i przerobiłem ją powiększając mniejszy otwór powietrza z 23mm na 30mm jak w niedawnych propozycjach przeróbki z ebay.de - http://www.ebay.de/itm/RS-Drosselklappe ... 3cee916be5
Priorytetem również było otwieranie się dwóch klapek przepustnicy na raz. Klapki miałem zblokowane i było przyzwoicie ale do połowy obrotów. Blokada sprawiała, że mniejsza klapka otwierała się tylko do połowy jak i podawała sygnał do podania połowy paliwa. Dalej mimo otwartej klapki dużej na maxa nie rozwijał pełnej mocy.
Po przemyśleniach i drobnych przeróbkach w końcu udało mi się przerobić przepustnicę w której klapki otwierają się równomiernie i do końca wraz z potencjometrem.
Jedyną przeszkodą do założenia jej jest wspomniana jedna śruba od przepustnicy która opiera się na odkręcenie.
Po wymianie przepustnicy w końcu będzie HAMOWNIA.
Polecam się na przeróbkę PRZEPUSTNICY w cenie 150zł . Zakres to zwiększenie otworu mniejszego do około 28mm + przeróbka cięgna klapek. EFEKT MUROWANY NA POPRAWĘ DYNAMIKI SAMOCHODU.
Jarek-LT :lol:
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 07:02 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Wszystko będzie już bliżej niż dalej i na pewno przed hamownią.
Jeszcze do szczęścia tego projektu zaryzykował bym zdjęcie max obrotów silnika lub przesunął je do poziomu 7k./7,3k.
Jeśli znalazłby się ktoś odpowiedni - polecam się. Wszystkie oferty przemyślę włącznie z przesłaniem kompa przerobionego.
Zwykłe ABK nie przerobione z lekka nigdy nie będą chodzić jak się należy.
Cały układ dolotowy zadławiony jest na MAXA.
Do 3k silnik pracuje na powietrzu 23mm - Największa zwężka. Simson 50cm miał chyba 18mm.
Jarek-LT <ok>
---------------------------------------
W nocy przyśniło mi się powiększenie przepustowości przepływomierza, dążąc do większej powierzchni przepływu powietrza jak przepustnica która ma 28cm2. Przepływomierz jest następnym z dławików powietrza/mocy o powierzchni 4,5x5 czyli 22,5cm2.
Robiąc nadwyżkę w układzie dolotowym mamy standard max moc w niedoładowanym ABK.
Jeżeli dołożę do tego wymuszony dopływ powietrza poprzez ' łapacz ''
powinno być ciekawie...
---------------------------------------------------------
Jeszcze do szczęścia tego projektu zaryzykował bym zdjęcie max obrotów silnika lub przesunął je do poziomu 7k./7,3k.
Jeśli znalazłby się ktoś odpowiedni - polecam się. Wszystkie oferty przemyślę włącznie z przesłaniem kompa przerobionego.
Zwykłe ABK nie przerobione z lekka nigdy nie będą chodzić jak się należy.
Cały układ dolotowy zadławiony jest na MAXA.
Do 3k silnik pracuje na powietrzu 23mm - Największa zwężka. Simson 50cm miał chyba 18mm.
Jarek-LT <ok>
---------------------------------------
W nocy przyśniło mi się powiększenie przepustowości przepływomierza, dążąc do większej powierzchni przepływu powietrza jak przepustnica która ma 28cm2. Przepływomierz jest następnym z dławików powietrza/mocy o powierzchni 4,5x5 czyli 22,5cm2.
Robiąc nadwyżkę w układzie dolotowym mamy standard max moc w niedoładowanym ABK.
Jeżeli dołożę do tego wymuszony dopływ powietrza poprzez ' łapacz ''
powinno być ciekawie...
---------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 07:04 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 1 raz.
Do projektu polecam zaopatrzyć się we wtryski od 1.8T a listwa podejdzie bez problemu. Będziesz musiał dospawać sobie tylko nóżki żeby przykręcić listwę. A jakiego kompa będziesz używał do wystrojenia tego? Bo jakiegoś musisz użyć skoro chcesz zwiększyć moc. Na tym z ABK ani z ACE tego nie zrobisz. Przy zwykłej przeróbce na elektroniczny wtrysk musi być już zmieniony komp. Kto będzie robił Ci nową mapę do silnika a raczej stroił silnik?
Jakbyś potrzebował to mam kompa do tego których używam do elektronicznych wtrysków. Polecam podłączyć też i zestroić zapłon w nowym kompie. Da parę koników więcej.
Robiąc głowicę, zmienień tłoki i korby na te z ace. Spoleruj je i korby oraz przepustnicę:
http://www.20v-sauger-tuning.de/ Poczytaj ogółem, może znajdziesz coś dla siebie.
Zamiast przepływomierz podłącz map sensor i kompa o którym pisałem.
Jakbyś potrzebował to mam kompa do tego których używam do elektronicznych wtrysków. Polecam podłączyć też i zestroić zapłon w nowym kompie. Da parę koników więcej.
Robiąc głowicę, zmienień tłoki i korby na te z ace. Spoleruj je i korby oraz przepustnicę:
http://www.20v-sauger-tuning.de/ Poczytaj ogółem, może znajdziesz coś dla siebie.
Zamiast przepływomierz podłącz map sensor i kompa o którym pisałem.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
ALDI - pytanko do ciebie.
Pamiętasz może - przypuszczalnie - ile ten blok z ABK i głową od ACE może zachodzić w maske? - bo ma się nie zmieścić w komorze pod machą.
Jeśli nic z tym nie mógł bym zrobić muszę kombinować/ rezać dolot.
:roll:
---------------------------------------------------------------------------
Jednak podwójna przepustnica na układzie dolotowym nie daje wyboru.
Będzie rzeżbiona MASKA. Jeden dolot jest wystający w górę a dwóch to już wogóle
nie da się upchnąć pod maską.
Wałki rozrządu mają również różną wysokość wzniosu krzywki, wydech jest 1mm wyższy.
Odcinając kawałek wałka od przodu - koło rozrządu, wstawiamy go na miejsce ssącego który jest 1mm niższy. Tym zabiegiem poprawiamy napełnienie cylindrów mieszanką.
Pamiętasz może - przypuszczalnie - ile ten blok z ABK i głową od ACE może zachodzić w maske? - bo ma się nie zmieścić w komorze pod machą.
Jeśli nic z tym nie mógł bym zrobić muszę kombinować/ rezać dolot.
:roll:
---------------------------------------------------------------------------
Jednak podwójna przepustnica na układzie dolotowym nie daje wyboru.
Będzie rzeżbiona MASKA. Jeden dolot jest wystający w górę a dwóch to już wogóle
nie da się upchnąć pod maską.
Wałki rozrządu mają również różną wysokość wzniosu krzywki, wydech jest 1mm wyższy.
Odcinając kawałek wałka od przodu - koło rozrządu, wstawiamy go na miejsce ssącego który jest 1mm niższy. Tym zabiegiem poprawiamy napełnienie cylindrów mieszanką.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2015, 19:22 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Odnośnie elektroniki od ciebie to musi nieco poczekać ponieważ na początku chcę całą mechanikę ogarnąć .
Będę próbował ewentualnie odnośnie zmieszczenia głowy 16v z poduchami silnika lub w co sam szybciej wieżę - wyprodukuję nowy lub zmieniony dolot powietrza. To nie takie trudne i daje trochę możliwości.
Jeśli chodzi o rezanie maski - chyba trochę mi szkoda. W swoim czasie namęczyłem się nad nią.
-----------------------------------------------------------------
[ Dodano: 2015-02-09, 17:25 ]
Modyfikacja głowicy ACE na bloku ABK.
Podwójna przepustnica
zwiększony przelot przepływomierza
splanowana głowica 1,3mm
listwa wtryskowa wraz z wtryskami od 1.8t
dwa wałki wydechowe w jednej głowicy - /// jest również wysłany e-mail do świątka w celu napawania krzywek do 11,5 mm i zaostrzenia kątów
strumienica na wydechu
cały układ dolotowy zrobiony od samego początku - na 56cm2.
i wspomniany chiptuning którego praca jest narazie nie wiadoma
Proszę jeszcze o knkretne podpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!
Jarek-LT <ok> <ok>
ACH - trafiłem całkiem przypadkiem czerwonego sedana oczywiście 80 B4 z silnikiem ABT chyba 90PS na gazie - więc teraz mogę ABK rozbebeszyć a do kliniki będę miał czym jezdzić... HAHAHA.. Prawie super . Wszystko teraz powinno pójść trzy razy szybciej
[ Dodano: 2015-06-12, 20:56 ]
W końcu bebechy są na swoim miejscu.
Wymienione tłoki z pierścieniami i korbowody z panewkami wszystko z ABF.
Nie kompletna głowica ACE już przykręcona na metalowej uszczelce.
Nie był bym sobą gdybym nie splanował głowicy ile się dało.
Teraz dużo zabawy przede mną dopasować i poskładać wszystko do kupy. <ok>\
Na głowicę założony dolot z dwiema przepustnicami, okazało się, że nie ma żadnego
konfliktu z maską jest jeszcze zapas około 5cm <ok>
Problem jest z niemieszczącym się aparatem zapłonu ale i to spróbuje przerobić
wg. ory. ABK - jeśli nie trza ciąć podstawę aku i przełożyć aku na lewą stronę z przodu maski.
Innymi bolączkami jest przesunięcie się linii pasków alternatora i wody ze wspomaganiem
przez 7mm szerszy pasek rozrządu.
CAŁA RESZTA TO JUŻ PIERDOŁY...
Jeszcze jedną bolączką na koniec bedzie WYSTROJENIE TEGO.
Także będę poszukiwał ludzi którzy by mi to ogarnęli.
Sam jestem z zachodnipomorskiego ale wiadomo - gdy będzie potrzeba podjadę 300 czy 400 kaemów/.
Proszę o chętnych i znających się w temacie wpis czy kontakt.
Prosze również o wpis fachowców których znacie z rzeczywistości a ich robotę mozna poprzeć FAKTAMI - dobrze byłoby z forum..
---------------------------------------
Jeszcze kilka pierdółek do założenia i odpalamy ;
krokowiec
połączyć przepustnice + druga guma na dolocie
przewody masy i plusowy do aku
wolna odma
Jarek-LT
[ Dodano: 2015-07-25, 09:49 ]
AUDICZKA na 16V działa. Niedługo nowy temat z MONTAŻEM i nowe FOTY. <ok> <ok>
Będę próbował ewentualnie odnośnie zmieszczenia głowy 16v z poduchami silnika lub w co sam szybciej wieżę - wyprodukuję nowy lub zmieniony dolot powietrza. To nie takie trudne i daje trochę możliwości.
Jeśli chodzi o rezanie maski - chyba trochę mi szkoda. W swoim czasie namęczyłem się nad nią.
-----------------------------------------------------------------
[ Dodano: 2015-02-09, 17:25 ]
Modyfikacja głowicy ACE na bloku ABK.
Podwójna przepustnica
zwiększony przelot przepływomierza
splanowana głowica 1,3mm
listwa wtryskowa wraz z wtryskami od 1.8t
dwa wałki wydechowe w jednej głowicy - /// jest również wysłany e-mail do świątka w celu napawania krzywek do 11,5 mm i zaostrzenia kątów
strumienica na wydechu
cały układ dolotowy zrobiony od samego początku - na 56cm2.
i wspomniany chiptuning którego praca jest narazie nie wiadoma
Proszę jeszcze o knkretne podpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!
Jarek-LT <ok> <ok>
ACH - trafiłem całkiem przypadkiem czerwonego sedana oczywiście 80 B4 z silnikiem ABT chyba 90PS na gazie - więc teraz mogę ABK rozbebeszyć a do kliniki będę miał czym jezdzić... HAHAHA.. Prawie super . Wszystko teraz powinno pójść trzy razy szybciej
[ Dodano: 2015-06-12, 20:56 ]
W końcu bebechy są na swoim miejscu.
Wymienione tłoki z pierścieniami i korbowody z panewkami wszystko z ABF.
Nie kompletna głowica ACE już przykręcona na metalowej uszczelce.
Nie był bym sobą gdybym nie splanował głowicy ile się dało.
Teraz dużo zabawy przede mną dopasować i poskładać wszystko do kupy. <ok>\
Na głowicę założony dolot z dwiema przepustnicami, okazało się, że nie ma żadnego
konfliktu z maską jest jeszcze zapas około 5cm <ok>
Problem jest z niemieszczącym się aparatem zapłonu ale i to spróbuje przerobić
wg. ory. ABK - jeśli nie trza ciąć podstawę aku i przełożyć aku na lewą stronę z przodu maski.
Innymi bolączkami jest przesunięcie się linii pasków alternatora i wody ze wspomaganiem
przez 7mm szerszy pasek rozrządu.
CAŁA RESZTA TO JUŻ PIERDOŁY...
Jeszcze jedną bolączką na koniec bedzie WYSTROJENIE TEGO.
Także będę poszukiwał ludzi którzy by mi to ogarnęli.
Sam jestem z zachodnipomorskiego ale wiadomo - gdy będzie potrzeba podjadę 300 czy 400 kaemów/.
Proszę o chętnych i znających się w temacie wpis czy kontakt.
Prosze również o wpis fachowców których znacie z rzeczywistości a ich robotę mozna poprzeć FAKTAMI - dobrze byłoby z forum..
---------------------------------------
Jeszcze kilka pierdółek do założenia i odpalamy ;
krokowiec
połączyć przepustnice + druga guma na dolocie
przewody masy i plusowy do aku
wolna odma
Jarek-LT
[ Dodano: 2015-07-25, 09:49 ]
AUDICZKA na 16V działa. Niedługo nowy temat z MONTAŻEM i nowe FOTY. <ok> <ok>
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa