Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK ] Przekładka głowicy z ACE 16V na ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 30 sie 2014, 08:30

Jak nie wiadomo jaki stan to zaproponuj 600zł i go bierz. Nawet jak jest zajechany to warto brać na części.

Nie rozumiem pytania.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 sie 2014, 09:37

Jarek-LT pisze: A jaki symbol ma silnik z tematu o niskim bloku ?
Na niskim bloku jest np. ACE. ABF i ABK to wysoki blok.

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 13 wrz 2014, 16:23

aldi pisze:
Jarek-LT pisze: A jaki symbol ma silnik z tematu o niskim bloku ?
Na niskim bloku jest np. ACE. ABF i ABK to wysoki blok.
Wysokie bloki są bardziej"idioto"odporne, krótkie bloki maja problem z panewka na 2 cylindrze.

Dawno temu chciałem zrobić silnika jak TY. Jednak zakończyło się wszystko na wmontowaniu kompletnego silnika 16v

Przyczyny :
Nie wszystkie kanały olejowe pasują, (jak znajde uszczelke od 16v to pyknę foto jak to wyglada)
trzaba zmienic zebatki paska rozrzadu (16v jest na szerszym pasku)oraz wałek pośredni z mniejszym kołem zębatym, co spowodowałoby brak możliwości montażu aparatu zapłonowego w bloku

Tak sie zastanawiam i raczej nie jest to mozliwe uzyskac na tym silniku 150KM po samym dopreżeniu :-?

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 13 wrz 2014, 17:50

Muszę w końcu znalężć na necie hamownie najbliże4j siebie czyli najbliżej Kołobrzegu.

Muszę poszperać czy w Koszalinie nie ma takowej. Może ma ktoś info na temat hamowni blisko mojego zamieszkania.

Oglądając różne filmiki chłopaków którzy poprzerabiali swoje furki w okolicach 170-180KM
jak wkręcają się na obroty i przyśpieszenia do setki, zaczynam wątpić czy ma choćby te 150KM. :->

Oczywiście auto bez porównania do ori, dużo bardziej żwawszy, to fakt ale czy podając więcej powietrza i zwiększając CR do okolic 14 uzyska się 150KM - tego nie wiem.

Założeniem było to co pisałem + głowica 16V - to miało dać 175KM.

[ Dodano: 2014-09-15, 06:39 ]


Hej
- znalazłem hamownię podwoziową w KOSZALINIE na Lechickiej i dwie w Poznaniu szukając w internecie na szybkiego..W Poznaniu jestem co dwa tygodnie walcząc ze swoim nieprzyjacielem w Klinice Onkologii. :-| :-/ :-?

Więc nie długo wszystko na temat mocy będzie jasne i przejrzyste - również na papierku.

Jarek-LT

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 wrz 2014, 09:59

Oj szkoda, że wcześniej nie trafiłem na ten temat, bo .... to kolejny temat , który robi się od dupy strony.
Ale to już wybór autora, nie rozumiem tylko po co wyważa otwarte drzwi, no ale kto bogatemu zabroni.

Hamownia w Poznaniu polecam mojego dobrego kolegę na Białośliwskiej hamownia.win.pl , hamownia na ośkę, ale też quattro ma drogową.

A co do projektu - 3 pytania - w jaki sposób badane jest czy silnik nie stuka , ile wynosi EGT w silniku, i ile wynosi AFR w silniku? No i może jeszcze - jak jest sterowany zapłon ?

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 27 paź 2014, 22:46

no i chyba temat podupadł

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 07 sty 2015, 12:43

Temat NIE PODUPADŁ - ja trochę podupadłem na zdrowiu, ale jest już dobrze.

Wracając do meritum przeróbek zakupiłem używkę przepustnicę i przerobiłem ją powiększając mniejszy otwór powietrza z 23mm na 30mm jak w niedawnych propozycjach przeróbki z ebay.de - http://www.ebay.de/itm/RS-Drosselklappe ... 3cee916be5

Priorytetem również było otwieranie się dwóch klapek przepustnicy na raz. Klapki miałem zblokowane i było przyzwoicie ale do połowy obrotów. Blokada sprawiała, że mniejsza klapka otwierała się tylko do połowy jak i podawała sygnał do podania połowy paliwa. Dalej mimo otwartej klapki dużej na maxa nie rozwijał pełnej mocy.

Po przemyśleniach i drobnych przeróbkach w końcu udało mi się przerobić przepustnicę w której klapki otwierają się równomiernie i do końca wraz z potencjometrem.

Jedyną przeszkodą do założenia jej jest wspomniana jedna śruba od przepustnicy która opiera się na odkręcenie.

Po wymianie przepustnicy w końcu będzie HAMOWNIA.

Polecam się na przeróbkę PRZEPUSTNICY w cenie 150zł . Zakres to zwiększenie otworu mniejszego do około 28mm + przeróbka cięgna klapek. EFEKT MUROWANY NA POPRAWĘ DYNAMIKI SAMOCHODU.

Jarek-LT :lol:
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 07:02 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 1 raz.

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 07 sty 2015, 17:01

A ja czekam na fotki silnika, filmik z pracy silnika i z jazdy <ok>

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 07 sty 2015, 20:38

Wszystko będzie już bliżej niż dalej i na pewno przed hamownią.
Jeszcze do szczęścia tego projektu zaryzykował bym zdjęcie max obrotów silnika lub przesunął je do poziomu 7k./7,3k.
Jeśli znalazłby się ktoś odpowiedni - polecam się. Wszystkie oferty przemyślę włącznie z przesłaniem kompa przerobionego.

Zwykłe ABK nie przerobione z lekka nigdy nie będą chodzić jak się należy.
Cały układ dolotowy zadławiony jest na MAXA.
Do 3k silnik pracuje na powietrzu 23mm - Największa zwężka. Simson 50cm miał chyba 18mm.

Jarek-LT <ok>
---------------------------------------
W nocy przyśniło mi się powiększenie przepustowości przepływomierza, dążąc do większej powierzchni przepływu powietrza jak przepustnica która ma 28cm2. Przepływomierz jest następnym z dławików powietrza/mocy o powierzchni 4,5x5 czyli 22,5cm2.

Robiąc nadwyżkę w układzie dolotowym mamy standard max moc w niedoładowanym ABK.
Jeżeli dołożę do tego wymuszony dopływ powietrza poprzez ' łapacz ''
powinno być ciekawie...
---------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 07:04 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 1 raz.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 15 sty 2015, 22:36

Do projektu polecam zaopatrzyć się we wtryski od 1.8T a listwa podejdzie bez problemu. Będziesz musiał dospawać sobie tylko nóżki żeby przykręcić listwę. A jakiego kompa będziesz używał do wystrojenia tego? Bo jakiegoś musisz użyć skoro chcesz zwiększyć moc. Na tym z ABK ani z ACE tego nie zrobisz. Przy zwykłej przeróbce na elektroniczny wtrysk musi być już zmieniony komp. Kto będzie robił Ci nową mapę do silnika a raczej stroił silnik?
Jakbyś potrzebował to mam kompa do tego których używam do elektronicznych wtrysków. Polecam podłączyć też i zestroić zapłon w nowym kompie. Da parę koników więcej.
Robiąc głowicę, zmienień tłoki i korby na te z ace. Spoleruj je i korby oraz przepustnicę:
http://www.20v-sauger-tuning.de/ Poczytaj ogółem, może znajdziesz coś dla siebie.

Zamiast przepływomierz podłącz map sensor i kompa o którym pisałem.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 22 sty 2015, 08:23

ALDI - pytanko do ciebie.

Pamiętasz może - przypuszczalnie - ile ten blok z ABK i głową od ACE może zachodzić w maske? - bo ma się nie zmieścić w komorze pod machą.

Jeśli nic z tym nie mógł bym zrobić muszę kombinować/ rezać dolot.
:roll:
---------------------------------------------------------------------------
Jednak podwójna przepustnica na układzie dolotowym nie daje wyboru.

Będzie rzeżbiona MASKA. Jeden dolot jest wystający w górę a dwóch to już wogóle
nie da się upchnąć pod maską.

Wałki rozrządu mają również różną wysokość wzniosu krzywki, wydech jest 1mm wyższy.
Odcinając kawałek wałka od przodu - koło rozrządu, wstawiamy go na miejsce ssącego który jest 1mm niższy. Tym zabiegiem poprawiamy napełnienie cylindrów mieszanką.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2015, 19:22 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 5 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 sty 2015, 11:24

Ktoś kiedyś wsadził silnik 16V z wysokim blokiem do B3 i chyba trochę opuścił na poduszce i jakoś mieścił się pod maską. Nie wiem czy nie miał on kolektora ssącego od silnika poprzecznego także.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 22 sty 2015, 11:42

Zrób taką maskę
Obrazek

Lub taką:
Obrazek

Będzie 80 Bandyta!

Jak z kompem i map sensorem?

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 25 lip 2015, 09:49

Odnośnie elektroniki od ciebie to musi nieco poczekać ponieważ na początku chcę całą mechanikę ogarnąć .

Będę próbował ewentualnie odnośnie zmieszczenia głowy 16v z poduchami silnika lub w co sam szybciej wieżę - wyprodukuję nowy lub zmieniony dolot powietrza. To nie takie trudne i daje trochę możliwości.

Jeśli chodzi o rezanie maski - chyba trochę mi szkoda. W swoim czasie namęczyłem się nad nią.
-----------------------------------------------------------------

[ Dodano: 2015-02-09, 17:25 ]
Modyfikacja głowicy ACE na bloku ABK.

Podwójna przepustnica
zwiększony przelot przepływomierza
splanowana głowica 1,3mm
listwa wtryskowa wraz z wtryskami od 1.8t
dwa wałki wydechowe w jednej głowicy - /// jest również wysłany e-mail do świątka w celu napawania krzywek do 11,5 mm i zaostrzenia kątów
strumienica na wydechu
cały układ dolotowy zrobiony od samego początku - na 56cm2.
i wspomniany chiptuning którego praca jest narazie nie wiadoma

Proszę jeszcze o knkretne podpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!

Jarek-LT <ok> :-P <ok>

ACH - trafiłem całkiem przypadkiem czerwonego sedana oczywiście 80 B4 z silnikiem ABT chyba 90PS na gazie - więc teraz mogę ABK rozbebeszyć a do kliniki będę miał czym jezdzić... HAHAHA.. Prawie super . Wszystko teraz powinno pójść trzy razy szybciej

<piwo>

[ Dodano: 2015-06-12, 20:56 ]
W końcu bebechy są na swoim miejscu.
Wymienione tłoki z pierścieniami i korbowody z panewkami wszystko z ABF.
Nie kompletna głowica ACE już przykręcona na metalowej uszczelce.
Nie był bym sobą gdybym nie splanował głowicy ile się dało.
Teraz dużo zabawy przede mną dopasować i poskładać wszystko do kupy. <ok>\

Na głowicę założony dolot z dwiema przepustnicami, okazało się, że nie ma żadnego
konfliktu z maską jest jeszcze zapas około 5cm <ok>

Problem jest z niemieszczącym się aparatem zapłonu ale i to spróbuje przerobić
wg. ory. ABK - jeśli nie trza ciąć podstawę aku i przełożyć aku na lewą stronę z przodu maski.

Innymi bolączkami jest przesunięcie się linii pasków alternatora i wody ze wspomaganiem
przez 7mm szerszy pasek rozrządu.
CAŁA RESZTA TO JUŻ PIERDOŁY... <piwo>

Jeszcze jedną bolączką na koniec bedzie WYSTROJENIE TEGO.
Także będę poszukiwał ludzi którzy by mi to ogarnęli.
Sam jestem z zachodnipomorskiego ale wiadomo - gdy będzie potrzeba podjadę 300 czy 400 kaemów/.
Proszę o chętnych i znających się w temacie wpis czy kontakt.
Prosze również o wpis fachowców których znacie z rzeczywistości a ich robotę mozna poprzeć FAKTAMI - dobrze byłoby z forum..
---------------------------------------

Jeszcze kilka pierdółek do założenia i odpalamy ;

krokowiec
połączyć przepustnice + druga guma na dolocie
przewody masy i plusowy do aku
wolna odma
Jarek-LT

[ Dodano: 2015-07-25, 09:49 ]
AUDICZKA na 16V działa. Niedługo nowy temat z MONTAŻEM i nowe FOTY. <ok> :-P <ok>

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 25 lip 2015, 12:20

a jakieś wideo z pracy silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl