[B4 1.9 AAZ] Czy konieczny jest montaż intercoolera?
[B4 1.9 AAZ] Czy konieczny jest montaż intercoolera?
Witam. Posiadam B4 z turbo dieslem,które jest już troszkę mocniejsze: boost pin,większe ładowanie turbo itp. I teraz,czy konieczny jest montaż intercoolera,czy mogę jeździć bez niego? Jeżdzę już tak około 2 lat i nic się z autem nie dzieje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Adaś pisze:Posiadam B4 z turbo dieslem,które jest już troszkę mocniejsze: boost pin,większe ładowanie turbo itp. I teraz,czy konieczny jest montaż intercoolera
Wytłumacz teraz wszyskim czytającym ,w jaki to cudowny sposób ,obecność ,lub brak IC ,wpływa na przyspieszenie .... bo pierwsze słyszę ,o takich jego cudownych własciwościach :shock:Maciek_B4 pisze:Montaż konieczny nie jest, ale jak założysz to powinieneś odczuć różnicę w przyśpieszeniu
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Rozszerzalność termiczna powietrza, zmienna ilość tlenu ze względu na temp. powietrza, zapłon samoczynny w dieslach itp.MUNIOR pisze:Adaś pisze:Posiadam B4 z turbo dieslem,które jest już troszkę mocniejsze: boost pin,większe ładowanie turbo itp. I teraz,czy konieczny jest montaż intercooleraWytłumacz teraz wszyskim czytającym ,w jaki to cudowny sposób ,obecność ,lub brak IC ,wpływa na przyspieszenie .... bo pierwsze słyszę ,o takich jego cudownych własciwościach :shock:Maciek_B4 pisze:Montaż konieczny nie jest, ale jak założysz to powinieneś odczuć różnicę w przyśpieszeniu
Nie zastanawiać się tylko zakładać, szczególnie, że masz większe doładowanie. Kiedyś byłem w uniwersyteckiej stacji kontroli wydajności silników i na warsztacie mieli silnik AWX z VW (PD, 130 KM), powietrze przed turiną miało 18*C, za turbiną przy doładowaniu 1.0 BAR już 105*C, za intercoolerem ok 35-40*C.
BTW.
Mam IC z audi 80 1Z za grosze do oddania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To że na schłodzonym powietrzu w dolocie ,są znacznie lepsze parametry spalania ,mniejsze zadymienie itd .to rzecz nie podlegająca dyskusji ...ale obecność IC ,nie jest w stanie zauważalnie zwiększyć przyspieszenia ,w aucie gdzie go fabryka nie przewidziała ...i nikt mi nie wmówi że jest inaczej ...przy czym zaznaczam że chodzi tu o zauważalne zmiany ,a wiec o sekundy ,a nie o jakieś ich ułamkitrepek pisze:Rozszerzalność termiczna powietrza, zmienna ilość tlenu ze względu na temp. powietrza, zapłon samoczynny w dieslach itp.
Nie zastanawiać się tylko zakładać, szczególnie, że masz większe doładowanie. Kiedyś byłem w uniwersyteckiej stacji kontroli wydajności silników i na warsztacie mieli silnik AWX z VW (PD, 130 KM), powietrze przed turiną miało 18*C, za turbiną przy doładowaniu 1.0 BAR już 105*C, za intercoolerem ok 35-40*C.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ja nie muszę Ci wmawiać, policzenie sobie ile tlenu mniej dotrze do cylindra w każdym suwie pracy silnika 1.9 możesz wykonać sam, temperatury masz podane.
Fabryka nie przewidziała w 1.9 TD IC, nie przewidziała również zwiększenia doładowania, boost pina itp.
A to zaznaczenie to z dupy trochę jest, bo sekundy urwać w przyśpieszeniu to już kilkanaście NM więcej.
Po trzecie, każdy wie jak jeździ diesel w upale w korkach a jak w upale gdy nieco przejedzie i na IC zacznie działać pęd powietrza.
A już chyba po 4, założenie IC nie jest jakieś mega drogie, że można się zastanawiać czy wydać 2k zł dla paru KM i NM, jak dobrze się poszuka to i w 100-150zł się zmieści człowiek a to koszt dwóch dużych pizz i dwóch czteropaków.
A już po 5 - wyrażenie "zauważalnie zwiększyć przyśpieszenie" użyłeś sam. Autor się pytał, czy różnica jest.
Odpowiedź brzmi - lepsza optymalizacja spalania paliwa, możesz dodać nieco koksu, bawić się doładowaniem i nie braknie Ci tlenu, czego nie uświadczysz nie mając IC, szczególnie w gorące dni.
[ Dodano: 2015-01-14, 16:12 ]
Fabryka nie przewidziała w 1.9 TD IC, nie przewidziała również zwiększenia doładowania, boost pina itp.
A to zaznaczenie to z dupy trochę jest, bo sekundy urwać w przyśpieszeniu to już kilkanaście NM więcej.
Po trzecie, każdy wie jak jeździ diesel w upale w korkach a jak w upale gdy nieco przejedzie i na IC zacznie działać pęd powietrza.
A już chyba po 4, założenie IC nie jest jakieś mega drogie, że można się zastanawiać czy wydać 2k zł dla paru KM i NM, jak dobrze się poszuka to i w 100-150zł się zmieści człowiek a to koszt dwóch dużych pizz i dwóch czteropaków.
A już po 5 - wyrażenie "zauważalnie zwiększyć przyśpieszenie" użyłeś sam. Autor się pytał, czy różnica jest.
Odpowiedź brzmi - lepsza optymalizacja spalania paliwa, możesz dodać nieco koksu, bawić się doładowaniem i nie braknie Ci tlenu, czego nie uświadczysz nie mając IC, szczególnie w gorące dni.
[ Dodano: 2015-01-14, 16:12 ]
Ponad 100*C ma turbina AWX (większa od T2 w 1.9 TD a więc mniej nagrzewająca powietrze) przy 1 barze w klimatyzowanym pomieszczeniu. Po 45s ładowania 1 bar, temp jak mnie pamięć nie myli, przekroczyła 110*C.Leo pisze:Niestety nie wiesz, czy kolega nie jedzie już po bandzie i temperatura w dolocie ma 100 stopni, a wtedy IC da bardzo dużo. Montaz IC to same plusy i należy go zamontować. Zjawisko puchnięcia osiągów na wyższych obrotach jest bardzo wyraźne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pytanie brzmiałoLeo pisze:Niestety nie wiesz, czy kolega nie jedzie już po bandzie i temperatura w dolocie ma 100 stopni, a wtedy IC da bardzo dużo. Montaz IC to same plusy i należy go zamontować.
Więc odpowiedz brzmi <ok> NieAdaś pisze:czy konieczny jest montaż intercoolera
odpowiedż brzmi <ok> Tak ...i wszystko na temat 8-) Wy odpowiadacie na pytanie "czy warto i co to daje " ,a takie nie padło ale oczywiscie zgadzam się z wami ,że w przypadku podmodzonych aut ,warto założyć ICAdaś pisze:czy mogę jeździć bez niego?