Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Czy konieczny jest montaż intercoolera?

ODPOWIEDZ
Adaś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2015, 20:37
Lokalizacja: Mragowo

[B4 1.9 AAZ] Czy konieczny jest montaż intercoolera?

Post autor: Adaś » 10 sty 2015, 21:47

Witam. Posiadam B4 z turbo dieslem,które jest już troszkę mocniejsze: boost pin,większe ładowanie turbo itp. I teraz,czy konieczny jest montaż intercoolera,czy mogę jeździć bez niego? Jeżdzę już tak około 2 lat i nic się z autem nie dzieje.

Awatar użytkownika
Maciek_B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Maciek_B4 » 11 sty 2015, 10:03

Montaż konieczny nie jest, ale jak założysz to powinieneś odczuć różnicę w przyśpieszeniu.

Adaś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2015, 20:37
Lokalizacja: Mragowo

Post autor: Adaś » 11 sty 2015, 10:30

nie po wypala mi nic bez tego? Jeżdżę tak że audi nigdy się nie muli ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 sty 2015, 13:21

Adaś pisze:Posiadam B4 z turbo dieslem,które jest już troszkę mocniejsze: boost pin,większe ładowanie turbo itp. I teraz,czy konieczny jest montaż intercoolera
Maciek_B4 pisze:Montaż konieczny nie jest, ale jak założysz to powinieneś odczuć różnicę w przyśpieszeniu
Wytłumacz teraz wszyskim czytającym ,w jaki to cudowny sposób ,obecność ,lub brak IC ,wpływa na przyspieszenie .... bo pierwsze słyszę ,o takich jego cudownych własciwościach :shock:

Awatar użytkownika
Pozor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2015, 16:15
Lokalizacja: Kaliska
Kontakt:

Post autor: Pozor » 14 sty 2015, 15:19

Heh pewnie cząstkowo na to wpływa IC przez dolot zimnego powietrza ale szału bym nie oczekiwał ;-) Ba jak byś miał przypadkiem dziurawy dolot to będzie tylko gorzej :-P Mimo to na lato warto mieć IC ze względu na to żeby nie gotował się aż tak silnik .

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 sty 2015, 15:40

MUNIOR pisze:
Adaś pisze:Posiadam B4 z turbo dieslem,które jest już troszkę mocniejsze: boost pin,większe ładowanie turbo itp. I teraz,czy konieczny jest montaż intercoolera
Maciek_B4 pisze:Montaż konieczny nie jest, ale jak założysz to powinieneś odczuć różnicę w przyśpieszeniu
Wytłumacz teraz wszyskim czytającym ,w jaki to cudowny sposób ,obecność ,lub brak IC ,wpływa na przyspieszenie .... bo pierwsze słyszę ,o takich jego cudownych własciwościach :shock:
Rozszerzalność termiczna powietrza, zmienna ilość tlenu ze względu na temp. powietrza, zapłon samoczynny w dieslach itp.
Nie zastanawiać się tylko zakładać, szczególnie, że masz większe doładowanie. Kiedyś byłem w uniwersyteckiej stacji kontroli wydajności silników i na warsztacie mieli silnik AWX z VW (PD, 130 KM), powietrze przed turiną miało 18*C, za turbiną przy doładowaniu 1.0 BAR już 105*C, za intercoolerem ok 35-40*C.

BTW.
Mam IC z audi 80 1Z za grosze do oddania.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sty 2015, 15:56

trepek pisze:Rozszerzalność termiczna powietrza, zmienna ilość tlenu ze względu na temp. powietrza, zapłon samoczynny w dieslach itp.
Nie zastanawiać się tylko zakładać, szczególnie, że masz większe doładowanie. Kiedyś byłem w uniwersyteckiej stacji kontroli wydajności silników i na warsztacie mieli silnik AWX z VW (PD, 130 KM), powietrze przed turiną miało 18*C, za turbiną przy doładowaniu 1.0 BAR już 105*C, za intercoolerem ok 35-40*C.
To że na schłodzonym powietrzu w dolocie ,są znacznie lepsze parametry spalania ,mniejsze zadymienie itd .to rzecz nie podlegająca dyskusji ...ale obecność IC ,nie jest w stanie zauważalnie zwiększyć przyspieszenia ,w aucie gdzie go fabryka nie przewidziała ...i nikt mi nie wmówi że jest inaczej ...przy czym zaznaczam że chodzi tu o zauważalne zmiany ,a wiec o sekundy ,a nie o jakieś ich ułamki ;-)

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 sty 2015, 16:04

Niestety nie wiesz, czy kolega nie jedzie już po bandzie i temperatura w dolocie ma 100 stopni, a wtedy IC da bardzo dużo. Montaz IC to same plusy i należy go zamontować. Zjawisko puchnięcia osiągów na wyższych obrotach jest bardzo wyraźne.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 sty 2015, 16:09

Ja nie muszę Ci wmawiać, policzenie sobie ile tlenu mniej dotrze do cylindra w każdym suwie pracy silnika 1.9 możesz wykonać sam, temperatury masz podane.
Fabryka nie przewidziała w 1.9 TD IC, nie przewidziała również zwiększenia doładowania, boost pina itp.
A to zaznaczenie to z dupy trochę jest, bo sekundy urwać w przyśpieszeniu to już kilkanaście NM więcej.
Po trzecie, każdy wie jak jeździ diesel w upale w korkach a jak w upale gdy nieco przejedzie i na IC zacznie działać pęd powietrza.
A już chyba po 4, założenie IC nie jest jakieś mega drogie, że można się zastanawiać czy wydać 2k zł dla paru KM i NM, jak dobrze się poszuka to i w 100-150zł się zmieści człowiek a to koszt dwóch dużych pizz i dwóch czteropaków.

A już po 5 - wyrażenie "zauważalnie zwiększyć przyśpieszenie" użyłeś sam. Autor się pytał, czy różnica jest.
Odpowiedź brzmi - lepsza optymalizacja spalania paliwa, możesz dodać nieco koksu, bawić się doładowaniem i nie braknie Ci tlenu, czego nie uświadczysz nie mając IC, szczególnie w gorące dni.

[ Dodano: 2015-01-14, 16:12 ]
Leo pisze:Niestety nie wiesz, czy kolega nie jedzie już po bandzie i temperatura w dolocie ma 100 stopni, a wtedy IC da bardzo dużo. Montaz IC to same plusy i należy go zamontować. Zjawisko puchnięcia osiągów na wyższych obrotach jest bardzo wyraźne.
Ponad 100*C ma turbina AWX (większa od T2 w 1.9 TD a więc mniej nagrzewająca powietrze) przy 1 barze w klimatyzowanym pomieszczeniu. Po 45s ładowania 1 bar, temp jak mnie pamięć nie myli, przekroczyła 110*C.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sty 2015, 17:02

Leo pisze:Niestety nie wiesz, czy kolega nie jedzie już po bandzie i temperatura w dolocie ma 100 stopni, a wtedy IC da bardzo dużo. Montaz IC to same plusy i należy go zamontować.
Pytanie brzmiało
Adaś pisze:czy konieczny jest montaż intercoolera
Więc odpowiedz brzmi <ok> Nie
Adaś pisze:czy mogę jeździć bez niego?
odpowiedż brzmi <ok> Tak ...i wszystko na temat 8-) Wy odpowiadacie na pytanie "czy warto i co to daje " ,a takie nie padło ;-) ale oczywiscie zgadzam się z wami ,że w przypadku podmodzonych aut ,warto założyć IC

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 lut 2015, 16:54

Kiedyś kumpel uparł się na montaż IC do passata b3 silnik 1,9td gdyż jego brat także w passacie b3 ale 1,6td miał takowy. I co? Oczywiście kasa wyrzucona w błoto. Żadnej różnicy nie było no chyba że w psychice kierowcy <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl