Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] ciężko pali, nierówna praca silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
dereza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 31 paź 2014, 14:39

Post autor: dereza » 13 sty 2015, 13:59

Ja takie objawy miałem rok temu,uszkodzona była przepustnica,pojechałem na szrot i kupiłem za kilka zł używkę i jest dobrze.
Sprawdzałem na miejscu 4 przepływki i 3 były dobre ,a jedna była uszkodzona jak moja ,tylko jeszcze gorsze były objawy.
Podjedź na szrot spytaj się czy mają do twojego auta,no chyba że masz z innego silnika bo pisałeś,że masz silnik taki.
Może być to również wina przepustnicy

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Post autor: krystek1986 » 14 sty 2015, 10:59

Powiem tak, wymieniłem czujnik wolnych obrotów, silniczek krokowy, przepustnice wraz z czujnikiem położenia przepustnicy(przepustnica dokładnie umyta wyczyszczona)
Moduł zapłonu i dalej nic.
Ciśnienie paliwa sprawdzałem tak jak pisał aldi i jest ok.
Paliwo leci po przekręceniu zapłonu z regulatora ciśnienia paliwa.
Wszystkie części pochodzą ze sprawnego w 100% auta.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być przyczyną takiej pracy silnika?

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 14 sty 2015, 11:47

przestawiony rozrząd??

Awatar użytkownika
dereza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 31 paź 2014, 14:39

Post autor: dereza » 14 sty 2015, 13:52

Piszesz,że masz instalację gazową:
zrób adaptację komputera gazu być może poprzestawiało ci się coś,podjedź do gazownika niech podepnie kompa do twojej instalacji gazowej
problem z odpalaniem może być taki,że twój parownik przepuszcza gaz i cięzko pali,miałem tak w alfie romeo,że trudno było auto odpalić a jak już odpaliło to po 5-6 sekundach
Przyjrzyj się temu
falowanie obrotów też może być spowodowane burdelem w komputerze,raz na gazie falowały raz na benzynie,pojechałem do gazownika zrobił adaptacje poustawiał mapy itd i jak ręką odjął,miałem bardzo podobne objawy w alfie romeo także możesz to wziąć pod uwagę,męczyłem się pół roku zanim do tego doszedłem,takich mam mechaników w mieście,że tylko jeden nadaje się

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 14 sty 2015, 14:16

podłącz pod komputer bo szkoda twojej pracy

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 14 sty 2015, 18:25

sprawdź rozrząd, a później można coś dalej kminić.... i przede wszystkim podłączenie pod Vaga i sprawdzenie błędów

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Post autor: krystek1986 » 14 sty 2015, 21:48

Tak zamierzam zrobić. Poprzedni właściciel wymieniał pompę wody i coś popieprzyli. Byłem z tym u mechanika i twierdzi, że rozrząd jest przestawiony o ząbek. Dlatego raz pali od razu, a nie raz strzeli w kolektor i to na prawej głowicy.
Mam takie pytanie, bo ściągnąłem te obudowy plastikowe rozrządu i są tam znaki zaznaczone niebieską farbą .Pytanie czy to są oryginalne?
Zauważyłem, że ktoś sobie tam prawdopodobnie nabijał śrubokrętem znaki na kołach rozrządu. No nie można dojść ładu.
Czy ma ktoś może jakiś schemat takiego rozrządu.
Gdzie powinny znajdować się te znaki?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 sty 2015, 22:08

W V6kach nie ma żadnych znaków. Zrobili to tak że powinno się używać blokad do zmiany rozrządu.
Mniej więcej bez blokady można sprawdzić, trzeba ustawić 3 cylinder (ten przy ścianie grodziowej od strony pasażera) w górnym położeniu i te oczka na wałkach rozrządu powinny być poziomo. Bo w takiej pozycji zakłada się blokadę na wałki oraz wkręca blokadę wału w miejsce czujnika punktu zapłonu.
Jest jeszcze kreska na kole pasowym wału i znak na osłonie paska rozrządu. Ale czasem nie pokrywa się z miejscem na czujnik i 3cim tłokiem w górze (u mnie tak jest może komuś udało się źle kółka zamontować).

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Post autor: krystek1986 » 15 sty 2015, 08:10

Czujnik punktu zapłonu a gdzie on się znajduje?
Dzięki za odpowiedż i pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sty 2015, 10:38

Tam gdzie włożone jest narzędzie 3242 w obrazku powyżej. Tylko blok jest odwrócony do góry nogami i widoczna jest strona sprzęgła. Znajduje się on od strony kierowcy.

Tu masz jeszcze jeden obrazek:
Obrazek
Tak on wygląda: http://static.nanodatex.com/media/85a7d ... b40bc7.jpg ten po prawej bo po lewej ma mocowania do zamontowania do czytania wieńca wału rozrusznika (czujnik obrotów).
Miałem gdzieś zdjęcie zamontowanego na silniku ale nie mogę znaleźć. Ale i tak aby wkręcić blokadę w miejsce tego czujnika trzeba ustawić silnik we właściwej pozycji a później dobrze wymacać czymś mniejszym otwór w przeciwwadze wału.
Choć jak jest oryginalny to strach go wykręcać żeby się nie rozpadł w rękach.

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Post autor: krystek1986 » 15 sty 2015, 22:58

Czyli jak dobrze zrozumiałem narzędzie 3242(blokadę)
Wkręcam w miejsce czujnika punktu zapłonu?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sty 2015, 23:01

Tak dokładnie.

Awatar użytkownika
krystek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
Lokalizacja: Sąspów

Post autor: krystek1986 » 15 sty 2015, 23:04

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedż

[ Dodano: 2015-01-25, 09:30 ]
W końcu doszedłem co jest przyczyną nierównej pracy i czemu silnik tak ciężko palił.
Motor odmówił posłuszeństwa i nie zapalał.
Zmierzyłem jeszcze raz ciśnienie na cylindrach(mechanik mi mierzył i twierdził ze prawa głowica jest słabsza ma po 10 , 9,5.Lewa po 11)
Jak się okazało na prawej głowicy na 3 cylindrze(tam jest ciężki dostęp) miernik nic nie pokazywał.Pozostałe miały po 9,5.
Lewa głowica troszkę lepsza po 10 , 10,5 bara.
Wszystko się wyjaśniło dlaczego przy rozruchu strzelał , kichał w prawą głowice.
Skończyła się uszczelka.
Jutro targam silnik i wrzucam inny tylko że w o wiele lepszym stanie

[ Dodano: 2015-03-31, 13:11 ]
Witam wszystkich po długiej przerwie.Silniczek nowy hula jak ta lala.
Gaz podpięty
Mam zamiar wymienić olej jaki olej proponujecie? Przebieg 230 tys

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl