[B4 2.6 ABC] ciężko pali, nierówna praca silnika
Ja takie objawy miałem rok temu,uszkodzona była przepustnica,pojechałem na szrot i kupiłem za kilka zł używkę i jest dobrze.
Sprawdzałem na miejscu 4 przepływki i 3 były dobre ,a jedna była uszkodzona jak moja ,tylko jeszcze gorsze były objawy.
Podjedź na szrot spytaj się czy mają do twojego auta,no chyba że masz z innego silnika bo pisałeś,że masz silnik taki.
Może być to również wina przepustnicy
Sprawdzałem na miejscu 4 przepływki i 3 były dobre ,a jedna była uszkodzona jak moja ,tylko jeszcze gorsze były objawy.
Podjedź na szrot spytaj się czy mają do twojego auta,no chyba że masz z innego silnika bo pisałeś,że masz silnik taki.
Może być to również wina przepustnicy
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
Powiem tak, wymieniłem czujnik wolnych obrotów, silniczek krokowy, przepustnice wraz z czujnikiem położenia przepustnicy(przepustnica dokładnie umyta wyczyszczona)
Moduł zapłonu i dalej nic.
Ciśnienie paliwa sprawdzałem tak jak pisał aldi i jest ok.
Paliwo leci po przekręceniu zapłonu z regulatora ciśnienia paliwa.
Wszystkie części pochodzą ze sprawnego w 100% auta.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być przyczyną takiej pracy silnika?
Moduł zapłonu i dalej nic.
Ciśnienie paliwa sprawdzałem tak jak pisał aldi i jest ok.
Paliwo leci po przekręceniu zapłonu z regulatora ciśnienia paliwa.
Wszystkie części pochodzą ze sprawnego w 100% auta.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być przyczyną takiej pracy silnika?
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Piszesz,że masz instalację gazową:
zrób adaptację komputera gazu być może poprzestawiało ci się coś,podjedź do gazownika niech podepnie kompa do twojej instalacji gazowej
problem z odpalaniem może być taki,że twój parownik przepuszcza gaz i cięzko pali,miałem tak w alfie romeo,że trudno było auto odpalić a jak już odpaliło to po 5-6 sekundach
Przyjrzyj się temu
falowanie obrotów też może być spowodowane burdelem w komputerze,raz na gazie falowały raz na benzynie,pojechałem do gazownika zrobił adaptacje poustawiał mapy itd i jak ręką odjął,miałem bardzo podobne objawy w alfie romeo także możesz to wziąć pod uwagę,męczyłem się pół roku zanim do tego doszedłem,takich mam mechaników w mieście,że tylko jeden nadaje się
zrób adaptację komputera gazu być może poprzestawiało ci się coś,podjedź do gazownika niech podepnie kompa do twojej instalacji gazowej
problem z odpalaniem może być taki,że twój parownik przepuszcza gaz i cięzko pali,miałem tak w alfie romeo,że trudno było auto odpalić a jak już odpaliło to po 5-6 sekundach
Przyjrzyj się temu
falowanie obrotów też może być spowodowane burdelem w komputerze,raz na gazie falowały raz na benzynie,pojechałem do gazownika zrobił adaptacje poustawiał mapy itd i jak ręką odjął,miałem bardzo podobne objawy w alfie romeo także możesz to wziąć pod uwagę,męczyłem się pół roku zanim do tego doszedłem,takich mam mechaników w mieście,że tylko jeden nadaje się
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
Tak zamierzam zrobić. Poprzedni właściciel wymieniał pompę wody i coś popieprzyli. Byłem z tym u mechanika i twierdzi, że rozrząd jest przestawiony o ząbek. Dlatego raz pali od razu, a nie raz strzeli w kolektor i to na prawej głowicy.
Mam takie pytanie, bo ściągnąłem te obudowy plastikowe rozrządu i są tam znaki zaznaczone niebieską farbą .Pytanie czy to są oryginalne?
Zauważyłem, że ktoś sobie tam prawdopodobnie nabijał śrubokrętem znaki na kołach rozrządu. No nie można dojść ładu.
Czy ma ktoś może jakiś schemat takiego rozrządu.
Gdzie powinny znajdować się te znaki?
Mam takie pytanie, bo ściągnąłem te obudowy plastikowe rozrządu i są tam znaki zaznaczone niebieską farbą .Pytanie czy to są oryginalne?
Zauważyłem, że ktoś sobie tam prawdopodobnie nabijał śrubokrętem znaki na kołach rozrządu. No nie można dojść ładu.
Czy ma ktoś może jakiś schemat takiego rozrządu.
Gdzie powinny znajdować się te znaki?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W V6kach nie ma żadnych znaków. Zrobili to tak że powinno się używać blokad do zmiany rozrządu.
Mniej więcej bez blokady można sprawdzić, trzeba ustawić 3 cylinder (ten przy ścianie grodziowej od strony pasażera) w górnym położeniu i te oczka na wałkach rozrządu powinny być poziomo. Bo w takiej pozycji zakłada się blokadę na wałki oraz wkręca blokadę wału w miejsce czujnika punktu zapłonu.
Jest jeszcze kreska na kole pasowym wału i znak na osłonie paska rozrządu. Ale czasem nie pokrywa się z miejscem na czujnik i 3cim tłokiem w górze (u mnie tak jest może komuś udało się źle kółka zamontować).
Mniej więcej bez blokady można sprawdzić, trzeba ustawić 3 cylinder (ten przy ścianie grodziowej od strony pasażera) w górnym położeniu i te oczka na wałkach rozrządu powinny być poziomo. Bo w takiej pozycji zakłada się blokadę na wałki oraz wkręca blokadę wału w miejsce czujnika punktu zapłonu.
Jest jeszcze kreska na kole pasowym wału i znak na osłonie paska rozrządu. Ale czasem nie pokrywa się z miejscem na czujnik i 3cim tłokiem w górze (u mnie tak jest może komuś udało się źle kółka zamontować).
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tam gdzie włożone jest narzędzie 3242 w obrazku powyżej. Tylko blok jest odwrócony do góry nogami i widoczna jest strona sprzęgła. Znajduje się on od strony kierowcy.
Tu masz jeszcze jeden obrazek:
Tak on wygląda: http://static.nanodatex.com/media/85a7d ... b40bc7.jpg ten po prawej bo po lewej ma mocowania do zamontowania do czytania wieńca wału rozrusznika (czujnik obrotów).
Miałem gdzieś zdjęcie zamontowanego na silniku ale nie mogę znaleźć. Ale i tak aby wkręcić blokadę w miejsce tego czujnika trzeba ustawić silnik we właściwej pozycji a później dobrze wymacać czymś mniejszym otwór w przeciwwadze wału.
Choć jak jest oryginalny to strach go wykręcać żeby się nie rozpadł w rękach.
Tu masz jeszcze jeden obrazek:
Tak on wygląda: http://static.nanodatex.com/media/85a7d ... b40bc7.jpg ten po prawej bo po lewej ma mocowania do zamontowania do czytania wieńca wału rozrusznika (czujnik obrotów).
Miałem gdzieś zdjęcie zamontowanego na silniku ale nie mogę znaleźć. Ale i tak aby wkręcić blokadę w miejsce tego czujnika trzeba ustawić silnik we właściwej pozycji a później dobrze wymacać czymś mniejszym otwór w przeciwwadze wału.
Choć jak jest oryginalny to strach go wykręcać żeby się nie rozpadł w rękach.
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- krystek1986
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sty 2015, 10:11
- Lokalizacja: Sąspów
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedż
[ Dodano: 2015-01-25, 09:30 ]
W końcu doszedłem co jest przyczyną nierównej pracy i czemu silnik tak ciężko palił.
Motor odmówił posłuszeństwa i nie zapalał.
Zmierzyłem jeszcze raz ciśnienie na cylindrach(mechanik mi mierzył i twierdził ze prawa głowica jest słabsza ma po 10 , 9,5.Lewa po 11)
Jak się okazało na prawej głowicy na 3 cylindrze(tam jest ciężki dostęp) miernik nic nie pokazywał.Pozostałe miały po 9,5.
Lewa głowica troszkę lepsza po 10 , 10,5 bara.
Wszystko się wyjaśniło dlaczego przy rozruchu strzelał , kichał w prawą głowice.
Skończyła się uszczelka.
Jutro targam silnik i wrzucam inny tylko że w o wiele lepszym stanie
[ Dodano: 2015-03-31, 13:11 ]
Witam wszystkich po długiej przerwie.Silniczek nowy hula jak ta lala.
Gaz podpięty
Mam zamiar wymienić olej jaki olej proponujecie? Przebieg 230 tys
[ Dodano: 2015-01-25, 09:30 ]
W końcu doszedłem co jest przyczyną nierównej pracy i czemu silnik tak ciężko palił.
Motor odmówił posłuszeństwa i nie zapalał.
Zmierzyłem jeszcze raz ciśnienie na cylindrach(mechanik mi mierzył i twierdził ze prawa głowica jest słabsza ma po 10 , 9,5.Lewa po 11)
Jak się okazało na prawej głowicy na 3 cylindrze(tam jest ciężki dostęp) miernik nic nie pokazywał.Pozostałe miały po 9,5.
Lewa głowica troszkę lepsza po 10 , 10,5 bara.
Wszystko się wyjaśniło dlaczego przy rozruchu strzelał , kichał w prawą głowice.
Skończyła się uszczelka.
Jutro targam silnik i wrzucam inny tylko że w o wiele lepszym stanie
[ Dodano: 2015-03-31, 13:11 ]
Witam wszystkich po długiej przerwie.Silniczek nowy hula jak ta lala.
Gaz podpięty
Mam zamiar wymienić olej jaki olej proponujecie? Przebieg 230 tys