Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 T] jaki zawór N75 ??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 16 sty 2015, 10:09

Zawór wymieniłem na nowy ale jest tak samo jak było przeładowuje zero różnicy

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 sty 2015, 14:37

Sebandi pisze:Zawór wymieniłem na nowy ale jest tak samo jak było przeładowuje zero różnicy
Został VAG + ewentualnie sprawdzenie połączeń elektrycznych.

Zobacz czy jak odłączysz tylko kostkę elektryczną od N75 czy będzie przeładowywać. Wtedy powinno działać na bezpośrednim połączeniu gruszki z muszlą sprężarki.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 17 sty 2015, 15:49

aldi pisze:
Sebandi pisze:Zawór wymieniłem na nowy ale jest tak samo jak było przeładowuje zero różnicy
Został VAG + ewentualnie sprawdzenie połączeń elektrycznych.

Zobacz czy jak odłączysz tylko kostkę elektryczną od N75 czy będzie przeładowywać. Wtedy powinno działać na bezpośrednim połączeniu gruszki z muszlą sprężarki.

Zrobiłem tak jak piszesz odłączyłem tylko kostkę od N75 i samochód nie przeładowuje turbo ładuje max 0.3 po podpięciu tej kostki znowu przeładowuje, później odłączyłem kostkę przepływomierza ale na odpiętym też przeładowuje , przewód który idzie od serwa do kolektora ssącego był dziurawy wymieniłem ale nic to nie dało , nie mam pojęcia co może być

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 sty 2015, 21:47

Może kabel sterujący N75 jest uszkodzony i zwiera się gdzieś z masą co powoduje, że N75 jest cały czas otwarty (sterowanie jest masą a plus jest cały czas po zapłonie albo z pompą paliwa).
Zobacz na odpalonym silniku żarówką albo miernikiem czy jest napięcie między dwoma pinami na kostce jest plus i minus.

Możesz też na włączony zapłonie i podpiętym vagu włączyć output test i klikając next dochodzisz do testu N75, tak zostawiasz i idziesz słuchać czy N75 cyka.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 18 sty 2015, 18:02

Napięcie jest na zapłonie w granicach 5.5 V a na zapalonym aucie 8-9 V

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 sty 2015, 18:06

Tylko ciekawe czy to napięcie jest z wysterowania czy po prostu łapie jakieś śmiecie bo miernik ma bardzo dużą independencje wejściową. Najlepiej abyś zmierzył na podłączonej wtyczce.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 sty 2015, 19:14

Ale N75 jest sterowany chyba z PWM wiec miernik moze i pokazuje dobrze, tylko nie nadąza.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 sty 2015, 19:20

Tak PWM, ale chciałem wykluczyć to że kabel sterujący zwarł się gdzieś do masy. Na postoju i wolnych obrotach N75 nie powinien być w ogóle wysterowany.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 21 sty 2015, 18:07

I co radzicie teraz zrobić ??? bo denerwuje mnie te przeładowanie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 sty 2015, 20:08

Kurde diagnozuj dalej zostało jeszcze kilka prostych rzeczy do zrobienia.

Możesz podłączyć żarówkę 1-5W w miejsce N75 i zobacz czy świeci. Albo na odpalonym samochodzie podłączaj wtyczkę do N75 (może do tego co masz luzem) i słuchać czy cyknie raz po podłączeniu

Odłącz ECU i sprawdź czy jest przejście z pinu sterującego (pin 64 ecu) N75 do masy, bo może gdzieś kabel jest przycięty i cały czas otwiera N75.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 21 sty 2015, 21:35

Prostownikiem podłączyłem to cyka a jak podłączałem kostkę na odpalonym to nie wiem bo nie słychać tego , a te przejście to nie wiem jak sprawdzić w sumie przecież na mierniku pokazuje mi ze jest 8v na odpalonym

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 sty 2015, 00:47

Mi chodziło czy cyka po podłączeniu do kostkę aby sprawdzić czy na n75 nie idzie stałe zasilanie.
Sebandi pisze: w sumie przecież na mierniku pokazuje mi ze jest 8v na odpalonym
Jak sprawdzałeś to napięcie bez podłączonego N75 to 8V to jest jakieś napięcie diagnostyczne idące ze sterownika (nowsze ECU mierzą opór elementów wykonawczych dlatego potrafią zgłaszać błędy odłączonego wtryskiwacza, N75, przekaźnik itd.).

Albo to 8V może też być spowodowane zwarciem linii z masą. Chociaż dziwne że błędu ci nie wywala.
Sebandi pisze:a te przejście to nie wiem jak sprawdzić
Ustawiasz miernik na mierzenie oporu i mierzysz czy miedzy pinem a masą nie ma przejścia, miernik powinien pokazywać nieskończoność. Jeśli będzie pokazywał cyferki albo wartość taką jaka pokazuje się po zetknięciu końcówek miernika to jest źle.

Kup i zamiast n75 wstaw MBC (manual boost control) i ustawisz sobie ciśnienie jakie będziesz chciał. Choć z MBC śmiesznie się jeździ bo turbo napompowuje się już przy małym otwarciu przepustnicy.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 22 sty 2015, 14:56

tak jak napisałeś ustawiłem miernik na Omy dokładniej [ 20 K ] przyłożyłem do masy i plus do pinu 64 miernik przez chwile pokazywał różne wartości ale ustał na 1.26 drugie podejście tez taka samo

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 sty 2015, 15:18

Podczas sprawdzania tego pinu 64 N75 był podłączony? Powinien być odłączony.

Jeśli jest tyle na odłączonym to gdzieś ten kabel zwarło z masą.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 22 sty 2015, 15:35

Na odłączonym nic nie pokazuje , zero rakcji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl