[B3 1.8 T] jaki zawór N75 ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Został VAG + ewentualnie sprawdzenie połączeń elektrycznych.Sebandi pisze:Zawór wymieniłem na nowy ale jest tak samo jak było przeładowuje zero różnicy
Zobacz czy jak odłączysz tylko kostkę elektryczną od N75 czy będzie przeładowywać. Wtedy powinno działać na bezpośrednim połączeniu gruszki z muszlą sprężarki.
aldi pisze:Został VAG + ewentualnie sprawdzenie połączeń elektrycznych.Sebandi pisze:Zawór wymieniłem na nowy ale jest tak samo jak było przeładowuje zero różnicy
Zobacz czy jak odłączysz tylko kostkę elektryczną od N75 czy będzie przeładowywać. Wtedy powinno działać na bezpośrednim połączeniu gruszki z muszlą sprężarki.
Zrobiłem tak jak piszesz odłączyłem tylko kostkę od N75 i samochód nie przeładowuje turbo ładuje max 0.3 po podpięciu tej kostki znowu przeładowuje, później odłączyłem kostkę przepływomierza ale na odpiętym też przeładowuje , przewód który idzie od serwa do kolektora ssącego był dziurawy wymieniłem ale nic to nie dało , nie mam pojęcia co może być
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może kabel sterujący N75 jest uszkodzony i zwiera się gdzieś z masą co powoduje, że N75 jest cały czas otwarty (sterowanie jest masą a plus jest cały czas po zapłonie albo z pompą paliwa).
Zobacz na odpalonym silniku żarówką albo miernikiem czy jest napięcie między dwoma pinami na kostce jest plus i minus.
Możesz też na włączony zapłonie i podpiętym vagu włączyć output test i klikając next dochodzisz do testu N75, tak zostawiasz i idziesz słuchać czy N75 cyka.
Zobacz na odpalonym silniku żarówką albo miernikiem czy jest napięcie między dwoma pinami na kostce jest plus i minus.
Możesz też na włączony zapłonie i podpiętym vagu włączyć output test i klikając next dochodzisz do testu N75, tak zostawiasz i idziesz słuchać czy N75 cyka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kurde diagnozuj dalej zostało jeszcze kilka prostych rzeczy do zrobienia.
Możesz podłączyć żarówkę 1-5W w miejsce N75 i zobacz czy świeci. Albo na odpalonym samochodzie podłączaj wtyczkę do N75 (może do tego co masz luzem) i słuchać czy cyknie raz po podłączeniu
Odłącz ECU i sprawdź czy jest przejście z pinu sterującego (pin 64 ecu) N75 do masy, bo może gdzieś kabel jest przycięty i cały czas otwiera N75.
Możesz podłączyć żarówkę 1-5W w miejsce N75 i zobacz czy świeci. Albo na odpalonym samochodzie podłączaj wtyczkę do N75 (może do tego co masz luzem) i słuchać czy cyknie raz po podłączeniu
Odłącz ECU i sprawdź czy jest przejście z pinu sterującego (pin 64 ecu) N75 do masy, bo może gdzieś kabel jest przycięty i cały czas otwiera N75.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mi chodziło czy cyka po podłączeniu do kostkę aby sprawdzić czy na n75 nie idzie stałe zasilanie.
Albo to 8V może też być spowodowane zwarciem linii z masą. Chociaż dziwne że błędu ci nie wywala.
Kup i zamiast n75 wstaw MBC (manual boost control) i ustawisz sobie ciśnienie jakie będziesz chciał. Choć z MBC śmiesznie się jeździ bo turbo napompowuje się już przy małym otwarciu przepustnicy.
Jak sprawdzałeś to napięcie bez podłączonego N75 to 8V to jest jakieś napięcie diagnostyczne idące ze sterownika (nowsze ECU mierzą opór elementów wykonawczych dlatego potrafią zgłaszać błędy odłączonego wtryskiwacza, N75, przekaźnik itd.).Sebandi pisze: w sumie przecież na mierniku pokazuje mi ze jest 8v na odpalonym
Albo to 8V może też być spowodowane zwarciem linii z masą. Chociaż dziwne że błędu ci nie wywala.
Ustawiasz miernik na mierzenie oporu i mierzysz czy miedzy pinem a masą nie ma przejścia, miernik powinien pokazywać nieskończoność. Jeśli będzie pokazywał cyferki albo wartość taką jaka pokazuje się po zetknięciu końcówek miernika to jest źle.Sebandi pisze:a te przejście to nie wiem jak sprawdzić
Kup i zamiast n75 wstaw MBC (manual boost control) i ustawisz sobie ciśnienie jakie będziesz chciał. Choć z MBC śmiesznie się jeździ bo turbo napompowuje się już przy małym otwarciu przepustnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków