[B4 2.0 ABK] Między 30 stonpi C a 90 szarpie i nie ma mocy..
[B4 2.0 ABK] Między 30 stonpi C a 90 szarpie i nie ma mocy..
Witam
Jestem zwolennikiem tego auto i postanowiłem zakupić piękny egzemplarz.
Teściu ma 12 lat i przy dbaniu autko jeździ jak marzenie. Ale do rzeczy...
Silnik przerywa nie ma mocy tak po osiągnieciu około 30 stopni do 85-90 i potem chodzi jak nowy, gdy postawie go na dłuży czas i odpalę to samo pomiędzy 25 a 90 stopni. z raz albo dwa zdarzyło mi się że z rana już przerywał i tak jest na lpg i na benzynie... gaz sekwencja
Na pewno na forum nie ma takiego tematu ponieważ przewerbowałem jest o przerywaniu ale nie takim
Wymieniłem: Kable, świece, kopułkę, aparat zapłonowy, czujniki niebieski i szary temperatury, przepływomierz, krokowy i to samo... Jeszcze mam zamiar wymienić sondę lambda czy to pomoże ??
Jestem zwolennikiem tego auto i postanowiłem zakupić piękny egzemplarz.
Teściu ma 12 lat i przy dbaniu autko jeździ jak marzenie. Ale do rzeczy...
Silnik przerywa nie ma mocy tak po osiągnieciu około 30 stopni do 85-90 i potem chodzi jak nowy, gdy postawie go na dłuży czas i odpalę to samo pomiędzy 25 a 90 stopni. z raz albo dwa zdarzyło mi się że z rana już przerywał i tak jest na lpg i na benzynie... gaz sekwencja
Na pewno na forum nie ma takiego tematu ponieważ przewerbowałem jest o przerywaniu ale nie takim
Wymieniłem: Kable, świece, kopułkę, aparat zapłonowy, czujniki niebieski i szary temperatury, przepływomierz, krokowy i to samo... Jeszcze mam zamiar wymienić sondę lambda czy to pomoże ??
Ostatnio zmieniony 23 sty 2015, 17:11 przez sum3k, łącznie zmieniany 1 raz.
tylko że przekaźnik jakby był zły to by przerywał cały czas on odpowiada bardziej za obroty... a z tego co na forum czytałem o sondzie tak do końca nie da rady sprawdzić czy dobra czy nie... jutro wymienię sondę na oryginalną Boscha i zobaczę najwyżej posłuży mi dłużej czasami może być to pierdoła i czemu w takim zakresie temperatury.
I jeszcze jedno przy nierównej pracy i zamulaniu strzela w tłumiku.
I jeszcze jedno przy nierównej pracy i zamulaniu strzela w tłumiku.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
da się da, coś chyba źle czytałeśsum3k pisze:a z tego co na forum czytałem o sondzie tak do końca nie da rady sprawdzić czy dobra czy nie.
widzę że wymieniałeś aparat to obstawiam że źle ustawiony zapłon co w ABK ważna sprawa dość a mało kto wie jak to zrobić prawidłowo.I jeszcze jedno przy nierównej pracy i zamulaniu strzela w tłumiku.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
sum3k, Zanim go rano odpalisz zdejmij wezyk podcisnienia ten dolny co wychodzi z obudowy filtra powietrza i zobacz czy sie cos poprawi.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2015, 22:25 przez koziolmc60, łącznie zmieniany 1 raz.
Jutro zdejmę wężyk i zobaczymy co się stanie... sondę i tak zmienię to będę miał spokój z potencjalnymi wadami ABK na długi czas
Przekaźnik 30 wypiąłem wyczyściłem styki itp... rozebrałem i wydaje mi się że wszystko gra chodź data na nim jest 95r czyli od nowości.
to co się dowiedziałem od mechanika: ustawiał z włączonym czujnikiem temperatury i z wyłączonym przy różnych obrotach i na słuch zaznaczając wcześniej ustawienie starego aparatu zapłonowego. Mówił że na słuch już nie raz tą wersje ustawiał i było gitara
Przekaźnik 30 wypiąłem wyczyściłem styki itp... rozebrałem i wydaje mi się że wszystko gra chodź data na nim jest 95r czyli od nowości.
to co się dowiedziałem od mechanika: ustawiał z włączonym czujnikiem temperatury i z wyłączonym przy różnych obrotach i na słuch zaznaczając wcześniej ustawienie starego aparatu zapłonowego. Mówił że na słuch już nie raz tą wersje ustawiał i było gitara
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tutaj akurat nie chodzi o styki tylko o zimne lutysum3k pisze:Przekaźnik 30 wypiąłem wyczyściłem styki itp
tak czułemsum3k pisze: Mówił że na słuch już nie raz tą wersje ustawiał i było gitara
A co do sondy, podjedź do kogoś na kompa to sprawdzi czy sonda działa po co może na darmo wydawać ze 3 stówy skoro np sonda działa. No ale jeśli chcesz
potencjalne wady hmm, pewnie jak ją już wymienisz okaże się że to ori i ma że 20 lat to wada moim zdaniem zaleta. Moja ma tyle a jeszcze działa <ok>sum3k pisze:sondę i tak zmienię to będę miał spokój z potencjalnymi wadami ABK na długi czas
Nie zapominaj o tym że auto ma tyle lat, może nie wygląda bo rdzy na nim tyle co na innych autach z tego rocznika nie ma <ok>
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
Tak zdejmowałem i nic dałem dziś do niby dobrego mechanika co się zna mojemu teściowi zawsze robi niunie i ciekawy jestem co będzie ...
[ Dodano: 2015-01-27, 20:30 ]
Witam Dziś od mechanika dostałem złe wiadomości nie ma ciśnienia w jednej komorze najprawdopodobniej zawór przypalony i czasami przepuszcza jeszcze dam do jednego i biorę się za robotę jak coś dam znać i czy to możliwe? samochód nie bierze ani grama oleju nic nie stuka w nim nie mam pojęcia już .
[ Dodano: 2015-01-27, 20:30 ]
Witam Dziś od mechanika dostałem złe wiadomości nie ma ciśnienia w jednej komorze najprawdopodobniej zawór przypalony i czasami przepuszcza jeszcze dam do jednego i biorę się za robotę jak coś dam znać i czy to możliwe? samochód nie bierze ani grama oleju nic nie stuka w nim nie mam pojęcia już .
Pozwolę się podpiąć pod temat. Otóż w moim wypadku dopiero jak się zagrzeje to jest OK czyli powyżej 90st.
Wciskam jedynkę gaz, dochodzi do ~2000obr i nie ciągnie dalej, nawet jak wcisnę mocniej to go zwalnia. Lepiej jest jak trzymam delikatnie wtedy po jakiejś chwili wyskoczy powyżej 2000obr ale zerwię tak, że martwię się o swój kark i dalej ciągnie płynnie. Przychodzi czas, żeby zmienić bieg i niestety sytuacja taka sama. Na gazie nie ma problemu, tzn. nigdy nie przełączałem jak było poniżej 50st. ale przy tej temeraturze jest OK.
Na początek poszedł czujnik niebieski, na VAG'u zauważyłem, że przy 30st temp potrafiła wariować i spadać do blisko zera - nie pomogło.
Dalej ktoś mi zasugerował jakiś czujnik po prawej, jedyne co znalazłem to czujnik otwarcia przepustnicy, dojść do niego ciężko, ale na VAG'u wartości chodzą płynnie - skreśliłem.
Kable WN - nie pomogło.
W trakcie całej sytuacji miałem robioną uszczelkę pod głowicą, z wymianą rozrządu - bez zmian.
Błędy pojawiające się co jakiś czas:
Póki nie rozwiąże problemu, odpalam go, czekam aż się zagrzeje i na gaz przełączam.
Wciskam jedynkę gaz, dochodzi do ~2000obr i nie ciągnie dalej, nawet jak wcisnę mocniej to go zwalnia. Lepiej jest jak trzymam delikatnie wtedy po jakiejś chwili wyskoczy powyżej 2000obr ale zerwię tak, że martwię się o swój kark i dalej ciągnie płynnie. Przychodzi czas, żeby zmienić bieg i niestety sytuacja taka sama. Na gazie nie ma problemu, tzn. nigdy nie przełączałem jak było poniżej 50st. ale przy tej temeraturze jest OK.
Na początek poszedł czujnik niebieski, na VAG'u zauważyłem, że przy 30st temp potrafiła wariować i spadać do blisko zera - nie pomogło.
Dalej ktoś mi zasugerował jakiś czujnik po prawej, jedyne co znalazłem to czujnik otwarcia przepustnicy, dojść do niego ciężko, ale na VAG'u wartości chodzą płynnie - skreśliłem.
Kable WN - nie pomogło.
W trakcie całej sytuacji miałem robioną uszczelkę pod głowicą, z wymianą rozrządu - bez zmian.
Błędy pojawiające się co jakiś czas:
Kod: Zaznacz cały
522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62 nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39 brak sygnału