[1,9 TDI 1Z] ciśnienie oleju
[1,9 TDI 1Z] ciśnienie oleju
Witam, wczoraj podczas jazdy miałem mały problem gdyż zaczeła migać kontrolka oleju. po odpaleniu silnika kontrolka już nie swieciła. włącza się co jakiś czas, dwa razy mignie zapiszczy i gaśnie. Olej w normie wymieniony miesiąc temu, dzisiaj zmieniłem czujnik oleju i dalej jest bez zmian. Podpiołem zegar by zmierzyć ciśnienie, na zimnym silniku zaczął od 2.5 bar, godzine sobie chodził i zszedł do ok. 0.85-0.9 bar.
Czujnik ciśnienia oleju był jeszcze oryginalny i pisało na nim od 0,15 do 0,34 bara więc dziwne że kontrolka migała troche. Jest tylko jeden czujnik.
Tak czy inaczej czy z takim ciśnieniem można jeździć?
Czujnik ciśnienia oleju był jeszcze oryginalny i pisało na nim od 0,15 do 0,34 bara więc dziwne że kontrolka migała troche. Jest tylko jeden czujnik.
Tak czy inaczej czy z takim ciśnieniem można jeździć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wymieniłeś nie ten czujnik ,0,15 bara to czujnik niebieski ,gaszący kontrolkę ciśnienia oleju po odpaleniu silnika .Powinien być i zapewne jest drugi biały 0,9 bara ,czujnik do dynamicznej kontroli ciśnienia , i to on powoduje ci te szopki bo odpowiada za miganie kontrolki cisnienia oleju i alarmujące piszczenie kiedy przy ok.2 tys obrotów ciśnienie oleju spadnie poniżej 0,9 bara .Szukaj w podstawie filtra olejuargoew pisze:Czujnik ciśnienia oleju był jeszcze oryginalny i pisało na nim od 0,15 do 0,34 bara więc dziwne że kontrolka migała troche. Jest tylko jeden czujnik.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2011, 23:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
tutaj coś masz na temat Twojego ciśnienia :mrgreen:
https://audi80.pl/b4-1z-jakie-prawid ... t14606.htm
https://audi80.pl/b4-1z-jakie-prawid ... t14606.htm
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Zmieniłem trochę swój post gdyż po wymianie części pompy oleju ciśnienie trochę się zmieniło:
Pierwszy pomiar przy 2tys drugi przy 3 tys a ostatni przy full obrotach.
Tu przed wymianą pompy:
Tu po wymianie pompy:
Mam jeszcze pytanie dotyczące czujnika oleju wysokich obrotów. Przy jakich obrotach on się włącza? wydaje mi sie że przy ponad 2tys (2200 - 2300) przynajmniej u mnie. Jak jest u was?
Pierwszy pomiar przy 2tys drugi przy 3 tys a ostatni przy full obrotach.
Tu przed wymianą pompy:
Tu po wymianie pompy:
Mam jeszcze pytanie dotyczące czujnika oleju wysokich obrotów. Przy jakich obrotach on się włącza? wydaje mi sie że przy ponad 2tys (2200 - 2300) przynajmniej u mnie. Jak jest u was?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ,po przekroczeniu 2 tys obr ...a jak bedzie odpięty kabelek od tego czujnika ,to powyżej 2 tys odzywa się brzeczyk w minichecku licznika ...kabelek musi mieć styk z masą pojazdu żeby nie wszczynał alarmu ...i ma go zwykle cały czas ,jak jest odpalony silnik i kabelek jest podpięty do czujnika ,bo czujnik ten działa odwrotnie niż ten który "gasi " kontrolkę oleju po odpaleniu ...tamten się rozwiera z masą ,a ten sie zwierahudy pisze:jeszcze pytanie dotyczące czujnika oleju wysokich obrotów. Przy jakich obrotach on się włącza? wydaje mi sie że przy ponad 2tys (2200 - 2300) przynajmniej u mnie. Jak jest u was?