[B4 2.3E] Problem z odpalaniem i obrotami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
[B4 2.3E] Problem z odpalaniem i obrotami
Witam, patrzyłem i czytałem kilka różnych tematów.. niestety nie odzwierciedlają zbytnio problemu z moją audiczka :< Problem polega na tym że ostatnio ciężko mi odpala, od dłuższego czasu coś sie z nią działo. Miała swoje 'tzw. humory' raz strzelała raz nie, czasem potrafiła tak dymić że jak przez mgłe, a czasem w ogóle prawie dymku nie puszczała. Ostatnie 3 dni to jakaś masakra, jechałem ledwo 10km przez miasto, w trakcie takiej 'przejażdżki' strzelił mi chyba z 5 razy... i cały czas przygasał. Dzisiaj już nie strzela ale nadal przygasa, a odpalanie wygląda w sposób taki że musze wcisnąć pedał gazu bo wskazówka od obrotomierza wskazuje ledwo powyżej 0 i nie chce się podnieść. Samochód to audi 80 b4 1992r 2.3E + LPG
Świece były sprawdzane, niby wszystko ok. To co jeszcze dziś zauważyłem to jak obroty mi spadły do 400 to wyszedłem z samochodu podniosłem maske i automatycznie poszły do 800. No to myślałem co za ... zamknełem maske i znowu spadły do 400 i przygasał, i tak w kółko ... ale zaszedłem później i już spokój tyle że coś dziwnie pracował.. Najgorzej jest jak jest wilgotno, deszcz albo śnieg... Chociaż wcześniej aż takiej tragedii nie było.
Byłby ktoś w stanie pomóc doradzić?
Edit: jeszcze na dodatek nie chodzi na benzynie jak go kupiłem we wrześniu to miał problemy z odpalaniem na benzynie ale odpalał.. potem troche czasu minęło i zaczął normalnie odpalać na benzynie ALE nie trzymał obrotów trzeba było trzymać pedał gazu. Okazało się potem że dostaje lewe powietrze. Po zrobieniu pochodził trochę wyjeździłem cały bak praktycznie benzyny (nie jeździłem przez te kilka dni w ogóle na gazie, sama benzyna) i jak zajechałem na stacje w 'mokry' dzień, zatankowałem i koniec frajdy z jazdy nie chciał już odpalić, silnik kręci ale nie odpala. Sprawdzałem przewody ze wszystkich leci benzyna.
Świece były sprawdzane, niby wszystko ok. To co jeszcze dziś zauważyłem to jak obroty mi spadły do 400 to wyszedłem z samochodu podniosłem maske i automatycznie poszły do 800. No to myślałem co za ... zamknełem maske i znowu spadły do 400 i przygasał, i tak w kółko ... ale zaszedłem później i już spokój tyle że coś dziwnie pracował.. Najgorzej jest jak jest wilgotno, deszcz albo śnieg... Chociaż wcześniej aż takiej tragedii nie było.
Byłby ktoś w stanie pomóc doradzić?
Edit: jeszcze na dodatek nie chodzi na benzynie jak go kupiłem we wrześniu to miał problemy z odpalaniem na benzynie ale odpalał.. potem troche czasu minęło i zaczął normalnie odpalać na benzynie ALE nie trzymał obrotów trzeba było trzymać pedał gazu. Okazało się potem że dostaje lewe powietrze. Po zrobieniu pochodził trochę wyjeździłem cały bak praktycznie benzyny (nie jeździłem przez te kilka dni w ogóle na gazie, sama benzyna) i jak zajechałem na stacje w 'mokry' dzień, zatankowałem i koniec frajdy z jazdy nie chciał już odpalić, silnik kręci ale nie odpala. Sprawdzałem przewody ze wszystkich leci benzyna.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2015, 23:24 przez grzesiek1495, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
W NG jest na 99% zawsze to samo i było o tym pewnie już z setki razy..,-czyli:
Kopułka,palec,przewody wysokiego napięcia,świece...
Guma przepływomierza,silniczek krokowy,przewody gumowe od krokowego do gumy i inne od dolotu,odma oraz czujnik 2 pin(tylko bosch i/lub oryginał) ,-to w benzynie...
W gazie nie wiem co jest ważne ,ale jak sprawdzisz to wszystko i powymieniasz co trzeba to i na gazie pewnie zacznie lepiej pracować.
I dobra rada..,-kupuj tylko części najlepszych firm-bo ten silnik jest pioruńsko wrażliwy na wszystko,-a z gazem jego wrażliwość tylko wzrasta.
Kolega Sagem w "ważne tematy" opisał wszystko idealnie o NG.
I sprawa gazu LPG..,-w okresach wiosna/lato jesień/zima stacje gazowe powinny ze względu na temperaturę zmieniać mieszankę/skład propan/butan a nie wszystkie to robią bo któryś jest tani a któryś drogi..,-nie pamiętam który..,-zatankowanie złego LPG i jazda nim w NG zwiastuje dodatkowe kłopoty...Lepiej tankuj tylko w sprawdzonych punktach-bo inaczej nawet jak wszystko powymieniasz to może źle pracować i narobić kłopotów jak coś strzeli ...,-taki to silnik ,ale za to "długodystansowy-wysokoprzebiegowy" i świetnie brzmi...
Pozdrawiam
W NG jest na 99% zawsze to samo i było o tym pewnie już z setki razy..,-czyli:
Kopułka,palec,przewody wysokiego napięcia,świece...
Guma przepływomierza,silniczek krokowy,przewody gumowe od krokowego do gumy i inne od dolotu,odma oraz czujnik 2 pin(tylko bosch i/lub oryginał) ,-to w benzynie...
W gazie nie wiem co jest ważne ,ale jak sprawdzisz to wszystko i powymieniasz co trzeba to i na gazie pewnie zacznie lepiej pracować.
I dobra rada..,-kupuj tylko części najlepszych firm-bo ten silnik jest pioruńsko wrażliwy na wszystko,-a z gazem jego wrażliwość tylko wzrasta.
Kolega Sagem w "ważne tematy" opisał wszystko idealnie o NG.
I sprawa gazu LPG..,-w okresach wiosna/lato jesień/zima stacje gazowe powinny ze względu na temperaturę zmieniać mieszankę/skład propan/butan a nie wszystkie to robią bo któryś jest tani a któryś drogi..,-nie pamiętam który..,-zatankowanie złego LPG i jazda nim w NG zwiastuje dodatkowe kłopoty...Lepiej tankuj tylko w sprawdzonych punktach-bo inaczej nawet jak wszystko powymieniasz to może źle pracować i narobić kłopotów jak coś strzeli ...,-taki to silnik ,ale za to "długodystansowy-wysokoprzebiegowy" i świetnie brzmi...
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Przewody ok/świece też. Kopułke i palec musze sprawdzić. Odma odetkana (była zatkana po kupnie od poprzedniego właściciela) Krokowy można czyścić czy trzeba wymieniać? Posiada ktoś gume na sprzedaż do przepływki? Teraz nie dawno rozbroiłem sprawdzając i okazało się że od spodu jest w masakrycznym stanie i ma mnóstwo lewego powietrza ... przewody gumowe od krokowego w sensie czy nie przepuszczają jak rozumiem? Jak to jest z tymi częściami Bosch'a ? Bo krążą opinie 'co bosch to w kosz' więc sam nie wiem co o tym myśleć Co do stacji gazowych to faktycznie masz racje... tankowałem na BP jak było ciepło i silnik kozacko pracował dobrze się wkręcał, troche przymroziło popadało i silnik zaczął się chrzanić ... zmieniłem stacje ale sam nie wiem gdzie tankować bo skąd wiedzieć gdzie co leją?
Jak sprawdzić czy kopułka/palec są dobre?
Jaka różnica jest między firmami tych 2 pinowych. Bo patrzyłem teraz w IC to mają różne firmy a cenami sie dosyć wyraźnie różnią... jest AUTLOG,FACET,BOSCH,FAE i FEBI ale dostępne są tylko AUTLOG za 35zł i FAE za 55zł. To który z tych 2 będzie lepszy?
Jak sprawdzić czy kopułka/palec są dobre?
Jaka różnica jest między firmami tych 2 pinowych. Bo patrzyłem teraz w IC to mają różne firmy a cenami sie dosyć wyraźnie różnią... jest AUTLOG,FACET,BOSCH,FAE i FEBI ale dostępne są tylko AUTLOG za 35zł i FAE za 55zł. To który z tych 2 będzie lepszy?
Krokowy wymocz w nafcie przez 24h i powinno być ok,-no chyba że padł całkiem.
Guma przepływomierza to bardzo wrażliwe miejsce i jak już ją wymienisz to co sezon przed jesienią mocno ją spsikuj silikonem,-tak żeby cała się lepiła. Nie kupuj połatanych,spękanych,nawet lekko poparciałch gum-tylko całe z dobrze wyglądającą gumą. Koszt używki to około 150-200zł za extra stan. Nowych od około trzech lat już brak.
Przewody gumowe nie mogą mieć nawet najmniejszych spękań. Można śmiało kupić nowe zamienniki o takiej samej średnicy.
Bosch jeżeli chodzi o czujniki 2 pin jest bardzo dobry i żadne inne jak Boscha lub oryginały (też są zresztą Boscha) w NG nie będą dobrze działały.
Gaz tankuj tylko na dużych firmowych stacjach lub tam gdzie taksówkarze...
Kopułka i palec to wymień zapobiegawczo bo to ważne części i tanie. Kup tylko firmy Beru. Ogólnie to Beru produkuje bardzo dobre i pewne częsci "zapłonowe".
Żaden z czujników który podałeś nie będzie dobrze działał w NG..,-tylko Bosch lub oryginał. Koszt Boscha około 100-120zł i spokój na kilka lat...
Skoro masz gaz to wszystko musi być najlepszych firm i lepiej powymieniane zapobiegawczo na nowe. Nie znam jednak firm które produkują części zapłonowe typowo do aut z gazem,-zapytaj kogoś na forum kto ma NG i gaz,-moze są producenci którzy mają jeszcze lepsze typowe produkty.
Pozdrawiam.
Guma przepływomierza to bardzo wrażliwe miejsce i jak już ją wymienisz to co sezon przed jesienią mocno ją spsikuj silikonem,-tak żeby cała się lepiła. Nie kupuj połatanych,spękanych,nawet lekko poparciałch gum-tylko całe z dobrze wyglądającą gumą. Koszt używki to około 150-200zł za extra stan. Nowych od około trzech lat już brak.
Przewody gumowe nie mogą mieć nawet najmniejszych spękań. Można śmiało kupić nowe zamienniki o takiej samej średnicy.
Bosch jeżeli chodzi o czujniki 2 pin jest bardzo dobry i żadne inne jak Boscha lub oryginały (też są zresztą Boscha) w NG nie będą dobrze działały.
Gaz tankuj tylko na dużych firmowych stacjach lub tam gdzie taksówkarze...
Kopułka i palec to wymień zapobiegawczo bo to ważne części i tanie. Kup tylko firmy Beru. Ogólnie to Beru produkuje bardzo dobre i pewne częsci "zapłonowe".
Żaden z czujników który podałeś nie będzie dobrze działał w NG..,-tylko Bosch lub oryginał. Koszt Boscha około 100-120zł i spokój na kilka lat...
Skoro masz gaz to wszystko musi być najlepszych firm i lepiej powymieniane zapobiegawczo na nowe. Nie znam jednak firm które produkują części zapłonowe typowo do aut z gazem,-zapytaj kogoś na forum kto ma NG i gaz,-moze są producenci którzy mają jeszcze lepsze typowe produkty.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Krokowy wymocze tak jak napisałeś Guma niestety na 100% do wymiany. Posiada ktoś informacje czy może ktos z forum posiada na sprzedaż? Dzwoniłem do IC chłop powiedział ze w poniedziałek da mi znać czy załatwi jakąś z serwisu.
Niby tankowałem na sprawdzonej BP... okazało sie że silnik coraz gorzej zaczal chodzić przez nią. Spróbuje na shellu
Podałem te czujniki dlatego że tylko one są dostępne. Ten problem z temperaturą na desce to przez ten czujnik? To jest ten od góry czy od dołu?
Niby tankowałem na sprawdzonej BP... okazało sie że silnik coraz gorzej zaczal chodzić przez nią. Spróbuje na shellu
Podałem te czujniki dlatego że tylko one są dostępne. Ten problem z temperaturą na desce to przez ten czujnik? To jest ten od góry czy od dołu?
Krokowy dobrze jest również pod ciśnieniem wymoczyć w nafcie,-tam się zbiera bród i on się dlatego blokuje.
Gumy przepływomierzy nie ma już nawet w niemieckim magazynie Audi,-więc nie licz że kupisz nowa ,ale na ebay można jeszcze trafić na nową.
Czujnik górny 2 pin jest odpowiedzialny za odpalanie auta przy ciepłym silniku. Za wskazania temp na desce jest odpowiedzialny dolny 3 lub 4 pin i też zamienniki nie działają.
Jak będziesz podłączał odme do gumy przepływomierza(tam od dołu) to zrób to tak-aby nie wisiała odma na mocowaniu gumy-tylko ją jakoś podeprzyj. Przewód odmy jest dosyć długi i przez to ciężki,-i przez swój ciężar sprawia że urywa się guma przepływomierza przy mocowaniu.
Pozdrawiam.
Gumy przepływomierzy nie ma już nawet w niemieckim magazynie Audi,-więc nie licz że kupisz nowa ,ale na ebay można jeszcze trafić na nową.
Czujnik górny 2 pin jest odpowiedzialny za odpalanie auta przy ciepłym silniku. Za wskazania temp na desce jest odpowiedzialny dolny 3 lub 4 pin i też zamienniki nie działają.
Jak będziesz podłączał odme do gumy przepływomierza(tam od dołu) to zrób to tak-aby nie wisiała odma na mocowaniu gumy-tylko ją jakoś podeprzyj. Przewód odmy jest dosyć długi i przez to ciężki,-i przez swój ciężar sprawia że urywa się guma przepływomierza przy mocowaniu.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
U mnie niestety odma jest odłączona i zaślepione jest wyjście w gumie. Znalazłem walającą się rurke od niej po komorze silnika... pozostałości po genialnym poprzednim właścicielu, niestety jest ona troche zdewastowana i sam nie wiem co zrobić. Odme mam w tym momencie zrobioną że wychodzi przewód i skierowany jest w doł (do ziemi) czy to może czemuś szkodzić? Musi ta odma być podłączona? Jeśli tak to potrzebuje tej rurki...
Jak to pod ciśnieniem? W sensie że np pistolet do malowania napełniony naftą i spryskać? czy jak?
Jak to pod ciśnieniem? W sensie że np pistolet do malowania napełniony naftą i spryskać? czy jak?
Nie jestem mechanikiem i nie wiem co z tą odmą ,ale skoro konstrukcyjnie jest to i powinna być.
Silniczek krokowy poza tym że 24h w nafcie to ja dodatkowo go w międzyczasie jeszcze potraktowałem kilkukrotnie dużą strzykawką wypełnioną naftą. Trzeba odchylić zaworek i wstrzykiwać-u mnie to zdało egzamin-bo sporo dodatkowego posklejanego brudu usunąłem który nie jestem pewny czy samą kąpielą w nafcie by odpuścił.
Pozdrawiam.
Silniczek krokowy poza tym że 24h w nafcie to ja dodatkowo go w międzyczasie jeszcze potraktowałem kilkukrotnie dużą strzykawką wypełnioną naftą. Trzeba odchylić zaworek i wstrzykiwać-u mnie to zdało egzamin-bo sporo dodatkowego posklejanego brudu usunąłem który nie jestem pewny czy samą kąpielą w nafcie by odpuścił.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam.
Mam gumę dla Ciebie w idealnym stanie. Cena 150zł.
Co do odmy, to w oryginale jest tak że wchodzi ona w gumę od dołu. Nie który jak mają uszkodzone gumy, to puszczają ją w atmosferę. Nieszczelna odma może wpływać na pracę silnika. Bywasz w wawie? Jesteś z białegostoku. Masz nie daleko do mnie na wieś gdzie będę w weekend. Jak masz trochę paliwa za dużo, to zapraszam na sprawdzenie w okolice białej podlaskiej. Gumę mogę Ci wysłać jak chcesz a wcześniej foto na maila. Odezwij się na pw.
Pozdrawiam.
Mam gumę dla Ciebie w idealnym stanie. Cena 150zł.
Co do odmy, to w oryginale jest tak że wchodzi ona w gumę od dołu. Nie który jak mają uszkodzone gumy, to puszczają ją w atmosferę. Nieszczelna odma może wpływać na pracę silnika. Bywasz w wawie? Jesteś z białegostoku. Masz nie daleko do mnie na wieś gdzie będę w weekend. Jak masz trochę paliwa za dużo, to zapraszam na sprawdzenie w okolice białej podlaskiej. Gumę mogę Ci wysłać jak chcesz a wcześniej foto na maila. Odezwij się na pw.
Pozdrawiam.
w kwesti gumy na przepływomierzu-przepustnicy, w serwisie jej nie dostaniesz jak pisali koledzy, ale jest do kupienia nowka oryginal,
koszt troche ponad 300 zl, jak reflektujesz to daj znac, pozwolę sobie podac namiary na pw kto mogłby Ci pomóc to kupic.
http://trshop.audi.de/konakart/SelectPr ... model=0001
koszt troche ponad 300 zl, jak reflektujesz to daj znac, pozwolę sobie podac namiary na pw kto mogłby Ci pomóc to kupic.
http://trshop.audi.de/konakart/SelectPr ... model=0001
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Problem poniekąd rozwiązany, okazało się że rozwaliła się guma z trójnika w której jeden wężyk idzie do regulatora drugi do przepustnicy i 3 czyli ten co sie przerwał do silnika(?). Niestety obroty falują, jednak po odłączeniu czujnika temperatury (nad przewodem) obroty sie stabilizują. Więc należy jego wymienić silnik pięknie chodzi i rwie jak nigdy (a przynajmniej odkąd go mam ) wymienie ten czujnik założę w końcu tą gume do przepływki co kupiłem od emanuel33 i powinno być git
edit: naftę czystą bardzo ciężko jest dostać o ile w ogóle to możliwe ponieważ ja objeździłem wiele miejsc i nie było. Poczytałem troche i okazało się że może być nafta oświetleniowa spróbowałem i faktycznie jest dobra
edit: naftę czystą bardzo ciężko jest dostać o ile w ogóle to możliwe ponieważ ja objeździłem wiele miejsc i nie było. Poczytałem troche i okazało się że może być nafta oświetleniowa spróbowałem i faktycznie jest dobra
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Na razie musze się w końcu zebrać i kupić klapke antywybuchową bo ryzykować przepustnicy to ja nie chce Swoją drogą dziwne jest to że dzisiaj nie chciała mi odpalić na benzynie i z gazem miała problem... wymieniłem świece bo i tak od dawna się za to zabierałem kopułke palec itd... i na gazie chodzi ok a na benie znowu coś nie działa... a niby wszystko ok. Jutro podjade do znajomego mechanika może on coś wykmini że raz chodzi raz nie ;p swoją drogą to na gazie teraz całkiem dobrze ciągnie chociaż nie tak jak na benzynie