Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z temperatura silnika i spalaniem LPG.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

[B4 2.0 ABT] Problem z temperatura silnika i spalaniem LPG.

Post autor: pepesza » 21 sty 2015, 09:40

Witam wszystkich Forumowiczów,

Zauważyłem ostatnio że samochód wolno się nagrzewa, stwierdziłem to na podstawie wskazań zegara temperatury silnika. Temperatura silnika nie przekracza 50-60 stopni, niezależnie czy przejadę 15 km czy 20 km w trasie nie przekracza tych temperatur. Dodatkowo jadeżdząc po mieście temperatura waha się od 40-50 stopni.
Przejechałem dzisiaj 5km i sprawdziłem dwa węże które idą do chłodnicy, górny wąż był ciepły dolny wąż rónież sie nagrzewał ale był chłodniejszy. Czy to może świadczyć o otwartym termostacie czy może o uszkodzonym czujniku temperatury ?

Dodatkowo strasznie wzrosło mi spalanie LPG, jeżdżąc stylem mieszanym pali mi 15,6 l gazu czy jest to normalne ? Mam instalację I generacji z parownikiem LOVATO 115KM. Regulacja gazu była w lipcu w ubiegłym roku. Czy regulację gazu powinno się przechodzić okresowo ? A jak tak to co jaki czas ? Nie sprawdzałem spalanie benzyny bo używam jej tylko do lekkiego rozgrzania silnika.

Dodam że w dolocie powietrza nie ma żadnej rury srebrnej ani tej gumowej. Jak założyłem srebrną tą krótsza to czasami samochód gasł przy szybkim skręcaniu. Czy gazownicy specjalnie demontują te rury czy może powinienem je pozakładać ?

Proszę o pomoc.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 sty 2015, 09:57

pepesza pisze:Czy regulację gazu powinno się przechodzić okresowo ?
Tak co jakieś 15-20 tys. km wystarczy. Chyba że masz mocno zajechany parownik (ma ponad 60-100tys. km) to można regulować bez większego skutku co 1000 km.

A rury demontują gazownicy, szczególnie rury zimnego powietrza w które dmucha wiatr co zakłóca pracę instalacji I i II generacji.

pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

Post autor: pepesza » 21 sty 2015, 10:04

W takim razie ze spalaniem gazu udam się do gazownika na regulacje bo prawdopodobnie przejechałem około 15 tys. A parownik ma z 2 lata, może po tak krótkim czasie go nie zajeździłem.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 21 sty 2015, 18:10

pepesza pisze:Czy to może świadczyć o otwartym termostacie czy może o uszkodzonym czujniku temperatury ?
Po przejechaniu odcinka grzej samochód na postoju aż do załączenia wentylatora. Jeżeli załączy się przy 90* to masz uszkodzony termostat, a jak przy 65* to czujnik temp. lub zimny lut w liczniku.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 26 sty 2015, 09:16

marbaj, ja mam podobnie u siebie w ABT. Temp. w korku nie przekracza:
Obrazek
I słychać działający wentylator, który załącza się i po chwili wyłącza.
Czy czujnik temp. to ten 'szary' obok słynnego niebieskiego?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 sty 2015, 09:42

avalar pisze:Czy czujnik temp. to ten 'szary' obok słynnego niebieskiego?
tak, chodź sprawdź przed kupnem tego czujnika czy aby to na pewno jego wina i kup dobry. Bo może się okazać że to też może być wina styków wskaźnika z płytka w samym liczniku.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 26 sty 2015, 09:48

PieterB, dzięki za odpowiedź :)
Spróbuję przeczyści styki.
Co do zakupu - ASO czy możesz polecić jakieś zamienniki?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 sty 2015, 10:02

avalar pisze:Co do zakupu - ASO czy możesz polecić jakieś zamienniki?
możesz spróbować eps'a u mnie ze 3 lata działał oki ale już zaczyna pomału zaniżać, oczywiście najlepszy byłby ori.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 26 sty 2015, 14:09

PieterB, ok, dzięki wielkie :) Będę walczyć i dam znać jak poszło.

A jeszcze mam pytanko - czy ten czujnik ma jakieś przedziały wartości oporu, które mogę zmierzyć tak jak w przypadku 'niebieskiego'?

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 26 sty 2015, 14:47

Ja 3 tygodnie temu wymieniałem czujnik temperatury wody płaciłem 55zł firma Delphi i póki co jestem zadowolony bo prędzej miałem przeboje z temp.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 26 sty 2015, 15:37

Tomeczek20, a możesz podać jaki ma opór ten nowy czujnik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl