Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] filtr oleju prawie pusty przy wymuanie

badi007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 25 gru 2014, 10:29
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: badi007 » 28 sty 2015, 11:06

To raczej bedzie wina pompy.
A co do filtra to filtron moze byc osobiscie jezdze na knecht albo bosh

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2015, 11:12

badi007 pisze:A co do filtra to filtron moze byc
absolutnie żadnego filtrona zdziadziało to strasznie, jak już kolega pisał man lub bosch

pieczar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2012, 08:15

Post autor: pieczar » 29 sty 2015, 14:30

ok dzięki. właśnie dzisiaj mi znajomy też Mann polecił

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sty 2015, 15:07

Ja tam żadnej różnicy w filtrach nie widzę. Od zawsze jeździłem na Filtronie, później miałem boscha, teraz mam manna. Różnica żadna. ciśnienie identyczne, kontrolka gasła zawsze tak samo po 2-3 sekundach (po nocnym postoju)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sty 2015, 15:12

hudy pisze:Od zawsze jeździłem na Filtronie
ja też ale do czasu :-/ gdy kupiłem jeden który był gówno wart i świeciła na nim kontrolka na zimnym silniku co prawda na ciepłym gasła, już myślałem że to jakaś poważna awaria mnie spotkała a to tylko filtr a był droższy od man'a.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sty 2015, 15:29

Ja nie używam filtrona tylko ze względu że właśnie się naczytałem złych opinii o nim ale sam osobiście nie miałem z nim problemu. A tak z ciekawości to w tdi po całonocnym postoju w garażu po jakim czasie gaśnie wam kontrolka . Bo ja przy pomiarze ciśnienia zegarem zauważyłem że gdy odpalę samochód to kontrolka gaśnie mi tak po 2-3 sekundach a na zegarze po mniej niż sekundzie ciśnienie jest powyżej 0,3 bara gdzie kontrolka powinna gasnąć.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sty 2015, 15:39

Ja co prawda nie mam tdi ale u mnie gdy miałem tego filtrona kontrolka potrafiła właśnie tak ze 2-3 sekundy jeszcze świecić lub też gasała od razu ale po chwili się na 1-2 sekundy zapalała. Dlatego ktoś mi podpowiedział by spróbować wymienić filtr a dodam że był nowy bo miał może ze 3-4 miechy i był wymieniany razem z olejem. Po wymianie filtra kontrolka gaśnie praktycznie od razu, jakie tam ciśnienia ma to nie wiem bo nigdy nie mierzyłem.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 29 sty 2015, 16:14

Dzisiaj sprawdziłem oba czujniki oleju, wymieniłem filtr na nowy filtrona, (stary był napełniony olejem na full ,po poluzowaniu zaczął wyciskać olej) . Kontrolka na zimnym silniku gaśnie po 3 sek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sty 2015, 17:35

3 sekundy to chyba standard. Teraz sprawdzałem u sąsiada gdyż akurat go spotkałem jak szedł do samochodu # sekundy i gaśnie.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 29 sty 2015, 17:40

Ile tych sekund, bo napisałeś #. Jeśli 3 to się cieszę bo nie ma problemu :-D

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 29 sty 2015, 17:58

u mnie przed zmianą oleju i filtra ( LIQUY MOLY 10W40 DIESEL / KNECHT ), kontrolka świeciła przez 3 sekundy właśnie jakieś.

po zmianie oleju i filtra ( olej ten sam / filtr FILTRONa ), kontrolka gaśnie tuż po odpaleniu ...


ciśnienie oleju przy temp 80-90`C na wolnych obrotach mam 1.6

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sty 2015, 18:10

Ja też mam olej LM, filtr mann i kontrolka świeci max 3 sekundy zanim zgaśnie.
Z tym ciśnieniem to nie za dużo ;-) Oczywiście wolne obroty nie są wyznacznikiem ale z tego co wiem to nowy silnik tdi a nie 20 letni miał max te 1,6bara. Zmierz ile masz przy 2tys i przy 3tys obrotów a nie na jałowym.
Zresztą u mnie przy 80 stopniach na zegarze jest 1,5 bara ale przy 90 stopniach już 1,1 bara także zmierz lepiej dokładnie to ciśnienie.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 29 sty 2015, 18:19

przy 2k obrotów było 2.4-2.5 ...

pomiar robiony przy temp wg VAGA 93`C

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sty 2015, 18:33

DaMaGe pisze:przy 2k obrotów było 2.4-2.5 ...
Trochę dziwny ten pomiar u ciebie wyszedł. Przy biegu jałowym masz 1,6 bara a przy 2 tys masz tylko 0,8 bara więcej. powinieneś mieć przynajmniej 3 bary.
U mnie mam na jałowym 1,1bar a przy 2tys mam tak jak ty 2,4-2,5bara
Jak widzisz skok o 1,5 bara a u ciebie tylko 0,8bara.
Przy 3 tys mam 4 bary, przy 4tys ponad 5,5bara. Czyli o każdy 1tys obrotów skok ciśnienia 1,5bara.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl