[B4 1.9 1Z] Pompa wspomagania krzywo ustawiona
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z] Pompa wspomagania krzywo ustawiona
Witam. Kiedyś pisałem już o tym problemie jednak gdzieś temat zaginał a chciałbym z tym w końcu zrobić. Może ktoś miał podobny problem i coś podpowie. Problem polega na tym iż koło pompy wspomagania nie jest w równej linii z kołem pompy wody. Objawia się to tym że co jakiś czas strasznie piszczy pasek no i nadmiernie się zużywa. Patrząc z góry wygląda to tak że prawa strona koła pompy wspomagania jest ok ale lewa strona jest przesunięta o ok 2mm w stronę wnętrza komory silnika. Jak dziś to odemglałem z góry to nie widzę by uchwyt pompy, ten z regulacja naciągu, był krzywy.Samo koło pompy raczej nie powinno się tak przekrzywić. Ktoś z was miał podobny problem?
Zrobiłem zdjęcie z góry.Jak widać koła nie są w jednej linii.
Zrobiłem zdjęcie z góry.Jak widać koła nie są w jednej linii.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Akurat to nic nie da bo to nie wina samego koła tylko całej pompy lub jej mocowania. Nie wiem czy czasami ta łapa z napinaczem jej nie ciągnie w stronę silnika i dlatego krzywi się pompa. Może jak by dać podkładki pod śruby trzymające ten napinacz to by go w całości odciągnęło w stronę chłodnicy.
Liczyłem że ktoś miał podobny problem i cos podpowie
Liczyłem że ktoś miał podobny problem i cos podpowie
- kubaaabee
- Forum Audi 80
- Posty: 268
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraków
Byłem, ale nie zastałem nikogo Za to spotkałem tam pana z innej firmy z tego placu i powiedział mi co i jak, zapisałem numer i obejrzałem trochę auto ale po ciemku już Szkoda tej jednej lampy
Co do tematu to patrzyłem na swoje pompy i jakoś teraz mam w miarę równo, ostatnio popuszczałem pompę wspomagania 3 razy i na to uwagi nie zwracałem ale może mi się wyrównało teraz. Ale wiem że było coś nie halo bo krzywo pasek klinowy mi wcześniej zużywało.
Może kolejność dokręcania śrub ma znaczenie :?:
Co do tematu to patrzyłem na swoje pompy i jakoś teraz mam w miarę równo, ostatnio popuszczałem pompę wspomagania 3 razy i na to uwagi nie zwracałem ale może mi się wyrównało teraz. Ale wiem że było coś nie halo bo krzywo pasek klinowy mi wcześniej zużywało.
Może kolejność dokręcania śrub ma znaczenie :?:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja też nie mam jakoś mega przestawione ale jest mniej wiecej o grubość kołnierza kola pompy. Myślę jeszcze czy czasami nie jest za bardzo naciągnięty pasek i jej nie ciągnie właśnie w jedną stronę. We wtorek będę coś myślał. Jedyny plan jaki mam to albo podłożyć podkładki pod lape napinacza albo pod śruby trzymające kolo pompy wspomagania.