[B3 2.0 AAD] Swap na VW 1.8 16V KR
[B3 2.0 AAD] Swap na VW 1.8 16V KR
Witam forumowiczów. Niestety w moim motorze przekręciła się panewka. Wał dość mocno dostał po tyłku. Podjąłem decyzję, że nie będę remontował starej jednostki, a poszukam czegoś ciekawego do przełożenia. Mechanik podsunął pomysł żeby wsadzić motor VW 1.8 KR. Ponoć trwały, mało pali przy spokojnej jeździe, a jak się depnie, to całkiem fajnie się zbiera. I teraz pyatnie - czy taki silnik, który był montowany poprzecznie uda się wsadzić do B3 wzdłużnie? Czy skrzynia biegów podejdzie do tego silnika, czy szukać od razu ze skrzynią? Generalnie na co zwrócić uwagę, jakieś rady mile widziane. Tematów swapa tego motoru do Audi jak na lekarstwo. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Troche ostudziliście mój zapał. Co prawda KR jest pochylony, ale rzeczywiście może nie wejść pod maskę. Co do mechanicznego wtrysku - planowałem do kr założyć digifanta.
Zastanawiam się czy może by nie dokończyć remontu AAD. Bo tak, praktycznie wszystko wymienione na oryginalnych, nowych częściach. Kapitalny remont głowicy. Regeneracja rozrusznika, rozrząd, aparat zapłonowy, rozdzielacz paliwa (długo szukałem działającego), przewody, pompa paliwa, bak, świece i cała masa innych części. Wcześniej jeździł 6 lat wyłącznie w gazie (*zatarty tłoczek w rozdzielaczu), więc gaz wyrzucony, wszystkie czujniki wymieniłem, bo nie działały, łącznie z sondą lambda. Z problemów - podczas regulacji wtrysku zalewało go, 5l paliwa zniknęło z baku po może kilku minutach. Dławił się i gasł. Pewnie paliwo zostało w cylindrach, spłynęło w dół i rozrzedziło olej. Po remoncie głowicy i wymianie rozdzielacza - zaczęła dość mocno stukać panewka. W międzyczasie zapiszczała też pompa oleju. Komputer nie daje sygnału, narazie jest odpalany z pominięciem kompa, jak klasyczny motronic. Więc na pewno do wyjęcia wał, jego ocena i dalsze decyzje - szlif czy szukanie innego. Na pewno Panewki, od razu wymieniłbym też główne. Regeneracja pompy oleju. I do tego nie wiadomo w jakim stanie są cylindry. Paliwo ściekło jednak w dół, więc nienajlepiej pewnie. Z drugiej strony jak zdjąłem głowice, to progu nie wyczułem na żadnym. Kompresja mierzona po remoncie głowicy oscylowała miedzy 13,5 a 14,5 bar. Do tego reanimowanie kompa - krzyknęli za to ok 300zł.
Co byście zreobili na moim miejscu? Chciałbym się pozbyć mechanicznego wtrysku, bo mam masę z nim problemów, a speców, którzy ogarniają temat coraz mniej. Więc może pokusiłbym się o założenie digifanta do AAD, jeśli zdecyduję się go remontować. A jeśli swap, to na jaki silnik? I czy ma to sens - bo mogę trafić na padakę. Podobno 1.8T są bardzo przyjemne do jazdy, ale słyszałem, że można mieć z nimi spore problemy. Poza tym finansowo, to już dość kosztowny swap.
Zastanawiam się czy może by nie dokończyć remontu AAD. Bo tak, praktycznie wszystko wymienione na oryginalnych, nowych częściach. Kapitalny remont głowicy. Regeneracja rozrusznika, rozrząd, aparat zapłonowy, rozdzielacz paliwa (długo szukałem działającego), przewody, pompa paliwa, bak, świece i cała masa innych części. Wcześniej jeździł 6 lat wyłącznie w gazie (*zatarty tłoczek w rozdzielaczu), więc gaz wyrzucony, wszystkie czujniki wymieniłem, bo nie działały, łącznie z sondą lambda. Z problemów - podczas regulacji wtrysku zalewało go, 5l paliwa zniknęło z baku po może kilku minutach. Dławił się i gasł. Pewnie paliwo zostało w cylindrach, spłynęło w dół i rozrzedziło olej. Po remoncie głowicy i wymianie rozdzielacza - zaczęła dość mocno stukać panewka. W międzyczasie zapiszczała też pompa oleju. Komputer nie daje sygnału, narazie jest odpalany z pominięciem kompa, jak klasyczny motronic. Więc na pewno do wyjęcia wał, jego ocena i dalsze decyzje - szlif czy szukanie innego. Na pewno Panewki, od razu wymieniłbym też główne. Regeneracja pompy oleju. I do tego nie wiadomo w jakim stanie są cylindry. Paliwo ściekło jednak w dół, więc nienajlepiej pewnie. Z drugiej strony jak zdjąłem głowice, to progu nie wyczułem na żadnym. Kompresja mierzona po remoncie głowicy oscylowała miedzy 13,5 a 14,5 bar. Do tego reanimowanie kompa - krzyknęli za to ok 300zł.
Co byście zreobili na moim miejscu? Chciałbym się pozbyć mechanicznego wtrysku, bo mam masę z nim problemów, a speców, którzy ogarniają temat coraz mniej. Więc może pokusiłbym się o założenie digifanta do AAD, jeśli zdecyduję się go remontować. A jeśli swap, to na jaki silnik? I czy ma to sens - bo mogę trafić na padakę. Podobno 1.8T są bardzo przyjemne do jazdy, ale słyszałem, że można mieć z nimi spore problemy. Poza tym finansowo, to już dość kosztowny swap.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
Myślę że 1.8 t było by dobrym pomysłem
https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htm
https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htm
Dzięki za podpowiedzi. Trochę zgłębiłem wiedzę w temacie swapu z linka, ale wątpliwości kilka jest: Czyli w przypadku B3 nie ma znaczenia jakie będzie oznaczenie silnika, bo i tak trzeba kombinować z mocowaniem? Takie APU to dobry wybór? Skrzynia będzie pasowała z mojego AAD, czy brać silnik razem ze skrzynią? No i co z tym jednomasem, który trzeba wsadzić zamiast dwumasowego - nie rozwali skrzyni? Jakby nie patrzeć moment prawie 2x większy niż w AAD.
Tak, mam na oku 1.8T APU, ale temat KR nie jest jeszcze zamknięty. KR w golfie fajnie jeździ, ale golf jest jednak dużo lżejszy od 80tki. Faktem jest, że byłaby to przekładka mniej problematyczna niż 1.8t, zwłaszcza jeżeli chodzi o kable i generalnie finanse. Koledzy wyżej pisali o tym, że kr może się nie zmieścić pod maską. Poza tym są to dużo starsze motory, często mocno już wyeksploatowane i na pewno jest ich dużo mniej na rynku wtórnym. W 1.8t jest jeszcze w czym przebierać, KR pojawiają się stosunkowo rzadko. Poza tym nie wiem jak kwestia prawna wygląda w przypadku swapa na kr. Słyszałem że wsadzanie motoru innego producenta niż buda kwalifikuje auto jako składak i są problemy. Urzędnika nie obchodzi fakt, że vw i audi to jedna grupa, dla niego sa to dwa różne samochody. A jak wyglądałaby kwestia uturbienia takiego kr? Dobrze znosi turbinę? Wie ktoś coś? Gdyby okazało się, że da się go wcisnąć do budy audi i z uturbieniem i urzędnikiem nie będzie problemu, to skłaniałbym się ku KR właśnie...
[ Dodano: 2015-03-03, 11:11 ]
Ok, z tego co się dowiedziałem przed chwilą, to Kr jest bliźniaczą konstrukcją co audikowskie 2.0 16v. Różnica w wysokości bloku w obu przypadkach to są jakieś tam milimetry. Więc powinien wejść. Mam możliwość zakupu KR za 300zł, po remoncie głowicy. Tanio dlatego, że silnik rozebrany, tzn rozłożony rozrząd i zdjęta głowica. Goły słupek. Warto? Brać? Pieniądze śmieszne, z może coś z niego być. Jak nie, to same wałki sprzedam z niego w podobnej cenie. Co myślicie?
[ Dodano: 2015-03-03, 11:11 ]
Ok, z tego co się dowiedziałem przed chwilą, to Kr jest bliźniaczą konstrukcją co audikowskie 2.0 16v. Różnica w wysokości bloku w obu przypadkach to są jakieś tam milimetry. Więc powinien wejść. Mam możliwość zakupu KR za 300zł, po remoncie głowicy. Tanio dlatego, że silnik rozebrany, tzn rozłożony rozrząd i zdjęta głowica. Goły słupek. Warto? Brać? Pieniądze śmieszne, z może coś z niego być. Jak nie, to same wałki sprzedam z niego w podobnej cenie. Co myślicie?
Problemu nie będzie z rejestracją.
Brać i nie zastanawiać się.
Turbine znosi bardzo dobrze.
Ost ja mogę go zabrać :p Wsadzę do avanta :mrgreen:
[ Dodano: 2015-03-03, 12:51 ]
Filmik z budowy KR Turbo:
Opis budowy KR Turbo:
http://digitun.pl/index.php/projekty-ma ... v-kr-turbo
Co jeszcze zapodać ?
[ Dodano: 2015-03-03, 12:51 ]
KR Turbo w aukcji :mrgreen:
[ Dodano: 2015-03-03, 12:54 ]
Tutaj inne jakie znalazłem na youtubie:
https://www.youtube.com/results?search_query=kr+turbo
Brać i nie zastanawiać się.
Turbine znosi bardzo dobrze.
Ost ja mogę go zabrać :p Wsadzę do avanta :mrgreen:
[ Dodano: 2015-03-03, 12:51 ]
Filmik z budowy KR Turbo:
Opis budowy KR Turbo:
http://digitun.pl/index.php/projekty-ma ... v-kr-turbo
Co jeszcze zapodać ?
[ Dodano: 2015-03-03, 12:51 ]
KR Turbo w aukcji :mrgreen:
[ Dodano: 2015-03-03, 12:54 ]
Tutaj inne jakie znalazłem na youtubie:
https://www.youtube.com/results?search_query=kr+turbo
Silnik zakupiony Jak przyślą zaczynam remont. Zaczną się kombinacje jak go wsadzić, jak spiąć ze skrzynią, jakie sprzęgło itp. Zastanawiam się ile gratów z mojego aad się przyda a ile do dokupienia, bo słupek golusieńki. Pompa wody i alternator może mogłyby zostać. Nie wiem czy rozrusznik podejdze.. Nie wiem co będzie potrzebne do wsadzenia digi. Pewnie komp, wiązka, wtryski, krokowiec itp. Lepiej digi I czy II? Pompa paliwa wysokociśnieniowa przez jakis reduktor ciśnienia da radę, czy szukac niskociśnieniowej? Pytań sporo i pewnie wiele się w trakcie pojawi, ale to już w tzw. międzyczasie Za pomoc przy digi będę wdzięczny kolego emanuel33 Dogadamy się jakoś.